Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Har ikke eksem, men sliter litt med tørre hender når det blir kjøligere ute. Nå begynner temperaturen sakte, men sikkert å gå nedover. Allerede begynner hendene å bli tørre… Tror folk vil se fordelen av alkoholfri desinfeksjon mye tydeligere nå som vinteren kommer…

Sier seg selv at det er vanskelig å få markedsført en såpass stor fordel når en ikke har innsett problemet enda!

Om ikke Q3 blir spesielt bra tror jeg Q4 og 2021 kan være et veldig godt år for SoftOx i alle deler av produktporteføljen.

3 Likes

Barnehagen «vår» har iallfall gått över till Antivir som standard. Används så fort man skall in av alla. Går väl 1 flaska per dag iaf (1000 ml).
Fungerer bra någon klaga på lukt men jag känner inget speciellt.
Tror väl att allt med lukt är en vanesak.

Det er en privat «kedja» som heter FUS barnehager. Så här är det nog beslutat på översta håll. Sen sprider sig detta vidare till andra. Finns många fördelar att inte använda alkohol på en barnehage. :wink:
Det är bara och börja multiplicera. FUS har 170 barnehager. Det blir 5100 liter antivir per månad eller 1mkr i säljintäkter per månad.
Räknar du sedan hur många barnehager det finns, så kan man tjäna bra med pengar bara innom detta «segment».

5800 barnehager om man kan få en marknadsandel på 30%. Lågt räknat innebär detta Säljsintäkter på 10 500 000 i månaden (förhandlaren tar 30% påslag?? SoftOX sitter igen med 7 350 000 per månad) .

Att SoftOX skall kunna ha intäkter på iaf 50 miljoner i månaden är inte alls osannolikt om man tänker igenom hela caset. Då skall kursen upp 50%.

Får de till avtale med Helse SørØst. Ja då är det minimum 50% stigning det hoppas jag alla ser (basert på säljintäkter). Då er vi tillbaka på runt 100 kr (100% stigning).
Kommer SoftOX väl «in» på en Helse SørØst avtale - ja då blir de svårt for de andre att konkurrera ut produkten.

10 Likes

Fin den annonsen på toppen hos håndballforbundet. https://www.handball.no. Nå begynner distributørene å bli mer synlige.

Assistco selger forøvrig dispenser også nå, antivir-spesifikk: https://www.assistco.no/beroringsfri-dispenser-med-stativ

10 Likes

Kristian Almås fortsetter å øke, denne gangen med nye 5k og opp til 29. plass med J G INVEST AS. Ikke mange tegn til at han dumper alt ved første anledning akkurat…

10 Likes

Ser at milas.no er gått tom for enkelte størrelser antivir :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hvordan ser du det?

10 Likes

Softox faller med resten av markedet i dag, men dette er strengt tatt en motsyklisk aksje i disse dager. Dermed blir dette en ren gavepakke spør dere meg. Mye bra på gang her og potensiale er fortsatt enormt og urealisert. Hva skal man si… strong buy? :slight_smile:

4 Likes

At softox skulle få en så stor reol på Eurospar er overraskende. Her forventes det stor rullering imo. Noen som har sett produktplasseringen hos de andre kjedene til Norgesgruppen etc? aksjene er lagt i skuffen, håper på melding om det litt mer spesifikke i avtalene som har blitt inngått for sortimentene rundt om med detaljistene.

Peis på med litt reklame nå så blir bekymrede mødre like gale etter dette som airfreshner på toalettet :smiley:

1 Like

Ikke så overraskende med tanke på at det var butikksjefen selv som la ut bildet på facebooksiden :wink:

3 Likes

Jeg tok opp om DNB skulle ta de inn i lokalene sine. De sa de faktisk har vurdert det, men måtte få svar på om den klumpet seg om den stod på gulvstativ (tydeligvis har blåtind antibac gjort pumpen tett fordi den var 10 % gele). Så de undersøkte nå og skulle komme tilbake til meg når de hadde fått svarene de trengte. Mtp at de har kontorer for 9500 ansatte, så tror jeg det blir store bestillinger om de først velger å gå for det.

9 Likes

Det må jo være en smal sak for softox å utkonkurrere dette middelet som er plassert på sykehus i Drammen og i Bærum. I det minste som et godt alternativ.

2 Likes

Ikke sett det hos norgesgruppen i Bergen enda

Morsomt å lese at ting begynner å røre seg. Skulle 170 bh. Som nevnt bruke de og mange flere til etter vært fremover som vi kan anta når Milas er tomme. Skulle også DNB komme med samme begynner vi å snakke.
Venter med spenning om FHI også kommer til å anbefale desinfeksjon uten alkohol, skulle det skje er det en fullstendig game changer, da mange handler ut fra deres anbefalinger!
Med alt som er i ferd med å skje på kort tid nå er jeg redd kursen kan gå total bananas, hvis EU kommer og salget av sårbehandlingen av dyr starter samt inhalatortesten viser seg å være god.
Noen kursmål vil jeg ikke spå men sparebank markets antydet vel at etter 100% oppgang tidligere heller skulle vært 3000% hvis produktene var som de var… noe det tyder på.

1 Like

Hvor tar du dette fra?

Tok feil, oppgangen var 30 ikke 100% som jeg trodde. Sitat fra DN 30.03.2020

Sjefstrateg Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets er imidlertid ikke overbevist på prisingen på aksjen. Han mener at selskaper som Softox har det med å skyte i været i sånne situasjoner som vi nå ser.

– Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent, heller enn 30. Jeg vet bare at det spekuleres i om det har noen effekt, sier han.

1 Like

Hvis det viser seg at inhalatoren er effektiv mot virus/bakterier i luftveiene kan det ha ett voldsomt potensiale. Men det blir bare en spekulasjon til vi vet svaret om ikke så mange ukene…5 måneder siden oppstart der nå?

Hørt om flere som har satt henda sine i fyr etter å forsøkt antenne en sigarett.

Det er veldig lenge til man vet svaret på om inhalasjonsløsningen fungerer. Det er kun sikkerhet i dyremodeller man holder på med foreløpig.