Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

660 medlemmar på 14 dagar :+1:

2 Likes

En venn som delte på Facebook. Ser at det er etterspørsel, ikke noe nytt for oss som har fulgt med. Deler her uansett :slight_smile:

1 Like

Brødrepar over 80 millioner rikere under nedturen

3 Likes

Et lite utdrag:

"Patentbeskyttelse i USA
Almås og Softox har ordnet patentbeskyttelse i USA og har ambisjoner om å nå ut globalt.

– Ser du på hånddesinfeksjonssegmentet i Europa er det veldig diversifisert med mange mellomstore aktører. Det er veldig lokalt drevet og alle har det samme produktet – alkohol. Vi kan nå tilby en mulighet til å komme med noe unikt. Når du kommer med noe som har tydelige fordeler og som er unikt får du fort et konkurransefortrinn, sier Almås.

– Skal dere blir store selv eller er oppkjøp eller fusjon en mulighet?

– Man skal aldri spå om fremtiden. Det overlater jeg til andre, men vårt mål er at vi skal nå et volum på våre produkter som gjør at vi blir en seriøs aktør i det europeiske markedet i denne omgang, sier han."

7 Likes

Emisjon? :scream:

Hva snakker du om??

Selskapet hadde emisjon i desember - 75 mill inn. Produksjon og inntekter starter nå.

Lukter emisjon lang veg.

Selskapet er i en utviklingsfase med stort behov for kapital.

Kursen har nå eksplodert på kort tid. Perfekt tidspunkt for å hente inn masse millioner ved å trykke opp nye aksjer.

1 Like

Da blir det isåfall en emisjon av den positive sort, for de sliter ikke med cash

I tillegg har de fått lån på 6 mill av Innovasjon Norge

1 Like

Selskapet har mer eller mindre garantert for at emisjonen i desember i fjor var den siste. Ref fra dagens artikkel i DN: “– Da vi hentet penger før jul lovet jeg investorene at vi skulle klare å skaffe et positivt driftsresultat mot slutten av året. Det trodde jeg på den gang og jeg tror enda mer på det nå, sier han.”

1 Like

kunne du tatt screenshot av hele artikkelen?

Helst ikke, DN har så hissige advokater :sweat_smile:

14 Likes

Selvsagt har du rett i det, men i Norge så har folk total emisjonsangst. :smiley:

Absolutt eneste argumentet mot en emisjon nå er om de nåværende storeierene ønsker å la seg vanne ut, mistenker at de ikke nødvendigvis har så mange flere kontanter å slenge på bordet nå etter den store emisjonen som ble gjort i desember.

I enhver annen verden ville det være glupt å hente penger når aksjen har dredoblet seg på to uker.
10% emisjon for å hente inn 40 millioner hadde gjort enorm forskjell for selskapet.
Og det ville selvsagt vært megabull.

Det er totalt uvesentlig hva han lovet investorene før jul. De kjøpte aksjer på kurs 24 og har hatt anledning til å selge dem på 60+ typ 3 måneder etterpå. Da har virkelig ikke selskapet noen flere forpliktelser på å levere verdi til aksjonærene enn det.

Selskapet har et betydelig finansieringsbehov i årene som kommer. Nå har de sjansen til å dekke store deler av det på et sekund. SELVSAGT er emisjon noe som da er noe som kan vurderes når prisingen av selskapet har endret seg så drastisk.

Jo før de får fase 3 studiet ferdig jo bedre, fordi det kan ta selskapet fra et 1 milliard marketcap selskap til et 4 milliard marketcap selskap. Da er en emisjon nå peanuts.

Takk for meg, hilsen emisjonskongen.

2 Likes

Noen som kan forklare en fersking hva man kan se for seg ved en evt emisjon?

Er det bekreftet hva som skal skje på webcasten?

Vel de får inn mer penger til å bruke på ønskede områder. Hva det skal være må gudene vite - men forskning og økt produksjon er åpenbare områder. Kursen er nærme ATH så det kan være lurt mtp vegen videre.

Takk😊

Slutter over 70 idag.

Jeg la et screenshot i innlegget over, men det er da fra presentasjonen deres:

Det står en del der om hva de har av planer fremover.

Tror dere man kan få svar på emisjonspekulasjonene 31. Mars?

Får håpe det er en real god prestasjon med en fin nyhet