Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Då ser det ut til at FHI har endret litt på teksten sin, sjølv om endringa ikkje var så stor som eg hadde håpa på.

Utdraget som eg kopierte ut er no borte og denne teksten står i stedet:

“Det finnes også hånddesinfeksjonsmidler med andre virkestoffer enn alkohol på markedet. For å kunne selges i Norge må produktene, som alkoholbasert hånddesinfeksjo, være tillatt for salg i henhold til kravene i Biocidforskriften. De må kunne vise dokumentert effekt i henhold til ES-NS-1500. Man har så langt begrenset erfaring med den kliniske bruken av disse produktene.”

Det står i det minste ikkje lenger at de er “mindre egnet” som før…

8 Likes

Har sendt mail til selskapet igjen og bedt dei om å “henge på” FHI ytterlegare for å få oppdatert sjølve veiledaren også.

Her er informasjonen i veiledaren både forelda og faktisk feil i forhold til resultatene fra AntiVir sine testar. Antivir tar både Norovirus og Clostridium Difficile (med sporer), noko som er heilt sentralt å få fram i forhold til innpass i helsevesenet og barnehagar. Det er jo her AntiVir si løysing har sine mest opplagte fortrinn samanlikna med alkoholholdige produkt.

Ser at dei nyaste referansane i veiledaren er fra 2016, så FHI har ein veg å gå der :wink:

9 Likes

Kanskje bra med litt press på FHI fra oss forbrukere og :slight_smile:

2 Likes

Er på høstferie og aktivt leter etter softox utenfor mine vanlige jaktmarker, ikke å finne noe sted.

Nesten imponerende

1 Like

Eg har kjøpt mine på Apotek 1, men det er jo ei stund sida. Du får gi eit hint om kvar i Norges land du befinner deg så får folket tipse deg :wink:

Haha den enda som fortfarande inte sett Softox in real life. :slight_smile:

2 Likes

Tror nesten det er best odds for at noen av oss ser oksen hvis vi havner på sykehus til jul - de har jo sagt at de prioriterer å penetrere helsevesenet før retail.

1 Like

AntiVir og EffectDes blir solgt av Skolemagasinet nå: https://skolemagasinet.no/wpr/

Avisen distribueres til undervisnings-institusjoner i hele landet, fra grunnskole til universiteter, skolekontorer, leverandører og bokhandlere samt privatpersoner, Stortinget og andre interesserte. Avisen blir i samarbeid med Barne- og Likestillings-departementet distribuert til lærere innen fag som fokuserer på forbrukerspørsmål. […] Avisen blir også sendt til ressurspersoner i landets kompetansesentre.

antibak-bestilling-for-skoler

Edit:

Dette er ikke veldig spennende, men vi tar vel det vi får: SoftOx ble i august tildelt enerett til varemerket EffectDes (https://search.patentstyret.no/Trademark/202004296)

Edit 2:

Antivir har de derimot fått avslag på, og ikke klaget på avslaget innen fristen i august (https://search.patentstyret.no/Trademark/202005160):

2020.08.19 Henlagt - 2020.09.01 Søker/innehaver har ikke svart innen fristen. Frist for gjenopptakelse løper.

8 Likes

https://www.assistco.no/desinfeksjon?mv=left

Bestilte herfra i forigårs. Både AntiVir og EffectDes. Fikk pakken i dag :+1:

5 Likes

Er det 1 år til Swis er på markedet?
Jeg kjørte min far til helsestasjonen i dag pga en infeksjon i et sår som ikke ville gro på armen. Måtte nesten le da han forklarte at de hadde hatt blant annet honning(!) i såret og plastret. Tror jeg leste en artikkel om honning som det skulle forskes på men trodde virkelig de hadde andre løsninger enn kjerringråd i 2020. :slight_smile:
Jeg har en flaske Safedes/antivir, vil det fungere som sårskylling? Bedre enn honning?

Honning er good shit det :slight_smile:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3941901/

3 Likes

prøv “manuka honey” + “global market size” i søkefeltet nettleseren din

2 Likes

Det der er gull å ha i kjerringråd tråden våres :+1::ok_hand:

1 Like

Det med honning er faktisk ikke kjerringråd. Det forskes seriøst på, og er publisert hundrevis av vitenskapelige artikler om det de siste årene. Og det er en helt reell konkurrent til Swis.

Denne fra 2016 kan kanskje overbevise:

Eller denne helt ferske, som går rett i kjernen av hva SoftOX holder på med:

…men ja, jeg tror SWIS vil fungere bedre.

6 Likes

Her er fra TV2, honning brukt ved brannskader.
Haukeland sykehus er i front på behandling av brannskader, og bruker honning i behandlingen. Absolutt verdt å se gjennom denne.

1 Like

Du mener vel halvårspresentasjonen, og ligger det optak ute, vet du? Jeg så denne, men skulle sett den en gang til.
Har forøvrig samme inntrykk som deg, presentasjonen var en god guiding. og det er mange triggere fremover!
Når det gjelder omstillingen fom. mars ligger ting godt til rette for videre vekst. Triggerne her vil jo være HINAS og EU godkjenning. Men det kan selvfølgelig også komme andre sentrale avtaler på banen som sikrer inntekt.
Dette med fast-track på mennesker er jo svørt interessant, kanskje får selskapet oppmerksomhet fra utlandet? Dette ville jo kunne tiltrekke flere investorer.

Min umiddelbare tanke er at om det skulle bli full klaff med EU godkjenning og HINAS danner dette et godt grunnlag for Softox økonomi og videre vekst. Det er vanskelig å prise dette selskapet, men selskapet har så mye bra på gang og skulle det være full klaff på triggerne så kan jeg ikke skjønne annet enn at mcap på ca 450mnok er meget lavt.

1 Like

Skulle fast trac komme og det til slutt blir godkjent produkt, snakker man om store utgifter er spart på sårbehandling. Er samme «produkt» men annet bruksområde og dermed mye enklere vei til godkjenning da det allerede er godkjent for noe.
Skulle inhalatoren bli sukse, regner jeg med den vil forsvare alle utgifter til SWIS. Går fase 1 som med minigris vil vi se flere forhåndsbestillinger i løpet av pågående fase 2/3.

3 Likes

Nyeste nettbutikk med AntiVir og EffectDes er https://www.minni.no/

11 Likes

Fint og flott at det selges fra forskjellige aktører. Men det som monner for salg av Antivir er hvis softox vinner anbud innen helsesektoren. Spennende tider vi har foran oss, vi får be på alle fire at softox vinner!

3 Likes
4 Likes