Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Består parallelt. AntiVir har vært på markedet i mange måneder allerede. Milas.no begynte vel å selge i mai.

1 Like

Om eg har forstått det riktig så består disse parallelt. Avtalen med KillToClean var ikkje eksklusiv slik eg har skjønt det. For å gjera bildet enda meir kompleks så selger dei dette produktet også under navnet Dax i Sverige.

1 Like

Presentasjonen her kan vera nyttig lesing.

https://newsweb.oslobors.no/message/514592

et produkt og 3 navn , er det slik en skal forstå det ?

Jeg har lest presentasjonen og sett webinaret, og det var egentlig det som gjorde meg litt forvirret. For nå var det ikke lenger snakk om SafeDes i det hele tatt, kun AntiVir. Men nå fikk jeg bekreftet det jeg trodde, så da er alt vel :wink:

DAX er Kiiltoclean sitt svenske navn på safeDes. I Norge selges det under to ulike navn, avhengig av om det er gjennom Kiiltoclean eller direkte fra Softox. AntiVir blir også navnet på produktet når det skal distribueres utover i Europa.

2 Likes

Har en feeling på at Softox er rimelig lite fornøyd med Kiiltoclean sitt engasjement så langt og at det er derfor de knapt nevnes.

2 Likes

Eg deler den feelingen der. Selskapet nevnte vel også noko om at når dei kutta ut eit ledd så kunne dei presse prisen litt meir, utan at det gjekk utover marginer, for å auke sjansen for å bli valgt i forbindelse med større anbud (Ref. Hinas)

Ja, for meg virket det også som at det som gjelder fremover er AntiVir, og at de vil kunne både tilby det billigere og opprettholde marginene ved å kutte ned på leddene.

Veldig interessant det han sier om HINAS i webinaret, og at de har opprettet en egen avtale for alkoholfri desinfeksjon. Blir spennende å se i løpet av Q4 hvordan det går med potensielle distribusjons- og innkjøpsavtaler :+1::star_struck:

2 Likes

Det som kanskje er enda meir relevant er at selskapet er i dialog med FHI for å endre på innholdet i veiledaren. Eg maila litt med selskapet etter sommerferien, når eg fekk eit skriv fra barnehagen med link til FHI sin veileder. I denne fraråder nærmast FHI andre desinfeksjonsmidler enn dei med alkohol. Eg fekk då til svar fra Soft Ox at dei jobbar med å endre dette og at dei har god dialog med FHI. Dei fleste skular, barnehagar, oljeselskap osv henviser til FHI sin veiledar som ekstern referanse. Å få endra ordlyden her vil kunne medføre at Milas og andre får det mykje lettare når dei skal selge AntiVir.

Det er spesielt delen som står under “Valg av desinfeksjonsmidler” eg vil ha endra :wink:

Utdrag:
Det finnes også hånddesinfeksjonsmidler med andre virkestoffer enn alkohol på markedet. Erfaringsvis er mange av disse mindre egnet som middel for hånddesinfeksjon på grunn av begrenset effekt, bivirkninger og resistensutvikling. Dersom man velger å benytte produkter med andre virkestoffer enn alkohol, er det viktig å få bekreftet at produktet overholder kravene i biocidregelverket.

4 Likes

Det mange ikke helt tar innover seg er at Softox i løpet av våren raskt klarte å snu seg rundt for å rigge seg til ift produksjon/salg av desinfeksjonsmidlene - og ikke minst ha tilstrekkelig produksjonslinjer på plass når EU godkjenningen en gang kommer, og at de kan delta i de store anbudsrunde (da må infrastrukturen være i orden). Strategien er nå å komme seg inn i helsevesenet - og det ble sagt på siste presentasjon at de har knyttet flere kontakter, og det at der i anbudsrunde har kommet en egen kategori for ikke alkohol (skreddersydd for Softox?) tror jeg nettopp er Softox sin fortjeneste. Når jeg da leser at aksjonærer er skuffet over at Softox de to første kvartalene, samtidig som at en har rigget seg til og FHIs veilder ikke anbefaler bruk av ikke alkoholiserte produkter, har solgt for mellom 8-10 mill blir for meg helt merkelig - særlig tatt i betraktning at selskapet kun har guidet salg for ca 10 mill for hele året (og det er fortsatt ett kvartal igjen).

Jeg anbefaler alle som vurderer å investere i Softox å høre på presentasjonen fra Q2 (ikke les bare rapporten) - der (presentasjonen) gis det en grundig redegjørelse for resultatene fra sist studier, strategien fremover og hvilke nyheter som kan komme fremover. Her gis et utplukk;

• EU godkjenning
  • Info om fase 1 (inhalator). Møte med danske myndigheter i begynnelsen av oktober. Selskapet har forventninger om Fast track
  • HINAS, anbudskonkurranse
  • Endring av FHI veileder for bruk av
  • Endelig beslutning om støtte på 2 mill USD
  • Forventer cash positive Jan 2021

Kursen er nå tilbake til (nesten) før børsmeldingen om positive nyheter vedr inhalatoren når kursen på en dag steg over 50 %… Hva kan vi forvente av oppmerksomhet og kursutviklingen dersom vi får en melding om at en starter en Fast track studie på mennesker (fase 1)…?

21 Likes

Interessant om multiresistens fra FDA:

Det er dette som er Soft Ox sitt primære satsingsområde, sårstell utan bruk av breispektra antibiotika.

12 Likes

Er det hele Spar-kjeden som selger Antivir?

Har ikke sett det i Ålesund området :slight_smile:

Om du tenker på bildet som ble lagt ut for en stund siden kom det fra butikksjefen i den eksplisitte sparbutikken. Som også er medlem av Facebookgruppen og høyst sannsynlig en aksjonær med egeninteresse i å få solgt produktet.

1 Like

Var på Spar Rugtvedt som ligger i Bamble. Der solgte de Antivir så jeg. Skulle tatt et bilde av det, men følte det ville se dumt ut. Så dere får heller tro jeg snakker sant.

Fant dette forresten

5 Likes

118883123_3324882284265616_1830970723454358942_o

Gikk litt tilbake i historikken på tråden. Ser nå at det har vært postet før at Spar Rugtvedt selger Antivir. :unamused::+1:
Mente jeg hadde sett det bilde før… :roll_eyes:

3 Likes

ser at det har vært snakk om EU godkjenningen en stund, iallefall siden august. Virker som denne har tatt lengre tid en forventet, noen som vet hvorfor og hva status er?

1 Like

Se hvem som er butikksjef der og hvem som la ut original bildet