Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Oufff… Snakker vi forsvaret? :wink:

En avtale med Forsvaret ville nok vært meldt, og da før leveransene begynte.

Samtidig er det jo en rigid og byråkratisk virksomhet. At det dukker opp i en stor leir betyr i det minste at sentral innkjøpsavdeling har kjøpt og bestilt AntiVir.

Bare det at det tar NORO, burde gi innpass i helsevesenet!

“De viktigste forebyggende tiltak mot noro- og sapovirusinfeksjon er god hånd- og kjøkkenhygiene. Med god håndhygiene menes hyppig håndvask med såpe og rennende vann. Studier viser at alkoholbasert hånddesinfeksjon har begrenset effekt mot norovirus. Ved norovirusutbrudd er det spesielt viktig med den mekaniske rengjøingen med såpe og vann for å fjerne virus. I helseinstitusjoner er det viktig å isolere de syke. Unngå ikke-desinfisert drikkevann.”

2 Likes

Gøy å høre, men hadde vært fint å vite fra nøyaktig hvilken arbeidsplass. Har du sagt A, hvorfor ikke fortsette med B? Dette avføder jo bare frustrerende spekulasjoner. Eller er det å regne som sensitiv informasjon?

Skeptisk til bildet.
Alle kan skrive ut noen A4 ark og tape de til en stol. Håper det er kjøpt inn i bulk for å skrive på flaska selv bryter med regelverk på flere arbeidsplasser.

2 Likes

Håper og tror et medlem her skjønner alvorligheten av å forsøke kursmanipulasjon. I all den tid dette ikke hypes på HO, Shareville eller andre forum bør vedkommende ha tilliten til gode.

Om det er slik at avsender i dette tilfelle faktisk har gjort noe dumt (har sett på historikken til brukeren, og det fremgår at han er i minus i denne aksjen), så foreslår jeg at han sletter postene og brukeren sin. Så lar vi det gå forbi i stillhet, i all den tid man ikke ønsker andre vondt. Man kan gjøre dumme ting i desperasjon / frustrasjon.

Om det faktisk er slik det fremstilles, at AntiVir er kjøpt inn til en større virksomhet, så er det jo hyggelig (men ikke kursdrivende).

3 Likes

Det kan være kjøpt inn til en enkelt avdeling uten at Forsvaret har rammeavtale på det…

1 Like

Ingen grunn til å fjerne dem! Alt i orden :slight_smile:

Absolutt, mente bare at det en betydelig andel av innkjøp er sentralisert.

Clostridium difficile

Jeg har fått den som spm. 2 ganger. Jeg kan ikke si at safedes tar den, men tar Safedes den? Det er krise når den dukker opp.

@Grevling_Invest. @h3nk1 och andra här på forumet har god erfarenhet från kurs manipulation från annan ticket. Så tippar det är en del i saken. Så fint å få det avklart. :blush:

Ska tilläggas att SoftOx var extremt senistiv i början på året på minsta sak. Speciellt från FB gruppen.

2 Likes

Tar bakterier og sporer, så burde absolutt funke på det. Sammenheng med nicket ditt?

Hei, og takk for spørsmål.

Ja – dette er en bakteriespore som er relevant for smittevask på sykehus. Vi har dokumentasjon på at vi tar Clostridium difficile.

Best regards

Dag R. Abrahamsen

Director Communication & Business Development

SoftOx Solutions AS

Hoffsveien 1a

0275 Oslo – Norway

Mob. +47 905 48 731

www.soft-ox.com

10 Likes

Hpbjorn; Nå har tingene roet seg - og vi har tettet gapet etter den kraftige oppgangen siden børsmeldingen om positivt resultat fra studien om inhalatoren - tilsier ikke det tekniske bildet (som både du og Savepig har vist) at vi kan håpe på en oppgang?

1 Like

Markedet er helt klart avventende (som vises med bl.a lavt volum og mangel på retning). Jeg mener helt bestemt at bildet enn så lenge er lovende men at det viktige er at vi holder oss over MA200 (svakt stigende og nåværende på ca. 59). Akkurat nå er vi litt på vippen, så jeg ønsker å se etablering i 60-65 området så får vi se om evt. avklaringer i oktober kan hjelpe med å dra oss opp et par etasjer. Jeg tror “alle” nå venter på noe konkret - avtaler, godkjenninger, el.l. som viser at de klarer å levere på det de snakker om. Markedet har vist og viser at det har sterk kjøpsvilje på de rette nyhetene…!

Jeg har kjøpt mer enn jeg planla og er selvsagt / høyst sannsynlig biased i mine vurderinger men synes uansett at selskapet er lovende/spennende og siste presentasjonen som de hadde nylig var velsmurt og tidvis profesjonell. Det imponerte meg og mye av grunnen til at jeg la mer penger på bordet (enn jeg hadde planlagt).

5 Likes

Takk for svar Hpbjorn! Jeg er enig med mye av det du skriver - og mitt inntrykk er at aksjonærene lar seg prege veldig av nyheter/børsmeldinger og er alt for utålmodig (gir store kursutslag både oppover/nedover). Tilliten til selskapet steg mange hakk etter sist presentasjon (Q2) - tydeligvis lært mye av presentasjonen etter Q1. Jeg tror også vi utover høsten vil nettopp få flere bekreftelser på at selskapet er på rett vei (Fast track ift fase 1 (inhalatoren), HINAS, EU godkjenning mv )- resultatene fra studiene er helt udiskutabel, og strategien om å få innpass i helsevesenet er riktig.

Jeg tror også vi relativt snart vil etablere oss mellom kr 60-65 til vi får neste børsmelding. Det er relativt få som ønsker å selge under kr 60 - og kjøperne vil nok øke sin interesse etterhvert som nyheter vil komme (kan være vi hører noe snart etter møte selskapet skal ha med Danmark ift Fast track (fase 1 - inhalatoren) i begynnelsen av oktober. Dersom selskapet får tillatelse (og Fast track) tror jeg det vil få en stor internasjonal oppmerksomhet, en studie som til slutt kan gi en medisin/produkt som vil revolusjonere den medisinske verden. Jeg har valgt å posisjonere meg i forkant av det - så mitt innlegg kan derfor ikke oppfattes helt objektivt😀

5 Likes

Noe som trekker ned er alle løkskallene på HO som fremstiller det som at “fast-track er garantert” og at selskapet og har signalisert dette. Det er feil - det eneste Softox har sagt er at danske KANSKJE kan tilby en fast-track, men at det like gjerne kan etterspørres ytterligere dyrestudier.

Hvis noen fortsatt har en bruker der, så kan de med fordel opplyse om at det er direkte løgn og misvisende å fremstille det slik.

Uansett: Fast-track eller ikke er ikke det dette caset står og faller på, like lite som om de selger 10 eller 150 flasker AntiVir i Q4. Ville det vært en fantastisk bonus? Ja, dæven.

Edit:

Ser noen leste dette og kastet ut lit papir :joy:

3 Likes

At de i det hele tatt skal i møte med danske myndigheter angående inhalator-studiet, er jo en kjempebonus. Det er, som du sier, ikke det SoftOx sin suksess avhenger av. Men samtidig er det jo nærmest forbløffende at de treffer nesten klokkerent på timingen med hånddesinfeksjon, og i tillegg plutselig sitter med et nytt «produkt» som kan bidra i bekjempelsen av Covid-19 og/eller fremtidige virus.

For meg er videre inhalator-studier kun en bonus, og den egentlige grunnen til at jeg har kjøpt meg inn igjen i Soft-Ox nå at deres mcap er veldig lav sammenlignet med det potensialet de har samlet sett.

Så tror jeg også at vi har sett starten på et mer profesjonelt SoftOx, etter en innmari hektisk vår der de skulle håndtere veldig mye på én gang, og ikke lyktes med alt, kanskje spesielt knyttet til børspraksis.

Jeg forstod at CEO nesten var litt indignert over at markedet ikke anerkjente den harde jobben de har lagt ned, og jeg tror mange av de som tradet SoftOx i vår vil komme tilbake når man ser resultatene av den jobben SoftOx gjør nå. Tror fint vi kan se en ny ATH (112kr) i løpet av Q4, men det vil selvsagt avhenge av hvilke nyheter de kan presentere i løpet av de neste ukene/månedene. :+1::+1:

3 Likes

Jeg drister meg til å stille det som muligens er et fryktelig dumt spørsmål, men her kommer det:

Er SafeDes og AntiVir det samme?

Før sommeren var det bare snakk om SafeDes, nå er det kun AntiVir. Jeg forstår det jo som at det er det samme, men skulle gjerne hatt en enkel forklaring på dette, hvis noen kunne tenke seg. :wink:

1 Like

SafeDes er produktet som blir solgt via avtalen med KilltoClean (Antibac) mens AntiVir er Soft Ox sitt eige merke. Samme produkt men ulike flasker og distributørar.

3 Likes

Takk :+1: Men da regner jeg med SafeDes og avtalen med KiiltoClean skal utgå når de får AntiVir ut til markedet? Eller skal de bestå parallelt?