Jeg tror denne kommer
Du kan flire, men jeg tror det er akkurat det som er tilfelle. Alle vil se at SoftOx klarer overgangen fra et “bingotek” (forskning, studier, fremtidsutsikter) til å bli et “skikkelig” selskap som faktisk skal bygge opp en organisasjon med salg, logistikk osv. og tjene penger på det. Samtidig som de har studier og flere andre iniativer i pipe. Hovedpoenget er å mestre balansekunsten mellom disse 2 perspektivene. Her har SoftOx noe å bevise men av det jeg kan se bygger de stein på stein og gir meg iaf troen på at de er på rett vei her…!
Jeg spøkte på chatten her for en drøy uke tilbake at 26. oktober ville bli dagen da lift-off (brudd opp) i SoftOx ville komme. Så får vi se da…
EDIT: Fant skjermbildet jeg laget.
Idag gikk vi opp gjennom MA200 og ble avvist på MA100. Vi er også igjen under MA200. En fake-out. Neste gang tar vi den.
Jeg måtte gjennom chattebottsystemet til Tryg… men fikk napp tilslutt.
“Vi har dessverre ikke en direktemail til avdelingen som jobber med dette. Du kan sende den til neschr@tryg.no, så vil jeg ta e-posten videre med en som jobber på avdelingen, eller du må ringe 91504040, og be om å få snakke med avdelingen via sentralbordet”
Hvorfor egentlig?
Grunnleggende TA er at når en aksje over lang tid konsoliderer og prøver seg med gjentatte brudd opp mot en motstand, så vil den tendere til å bli svakere over tid fordi salgspresset som ligger i motstanden litt etter litt blir kjøpt vekk av investorer som har troen på at kursen skal opp.
Sant det. Bare interessant å få noe kjøtt på beinet når Charts postes i og med at man veldig ofte vil kunne se elementer som taler i ulike retninger. Det er jo feks også ganske grunnleggende TA å følge trender og at kortere glidende gjennomsnitt som bryter ned under lengre glidende gjennomsnitt indikerer nedadgående trend.
Da har jeg fyrt avgårde en epost til vedkommende (basically samme tekst som jeg brukte tidligere i år ifm en liten “kampanje” mot aviser og media). Er mest fordi det åpenbart bare “må” kommenteres og ikke i like stor grad fordi jeg har tro på at det vil ha noen stor effekt…
Dette er helt sant, men noe av det viktigste jeg bruker for å tenke trend på mine charts er gode gamle 200 dagers snitt, og det er driver nå aksjen og konsoliderer helt nøytralt, uten at topp 50 har latt seg skremme overhodet.
Så i et trendbilde holder jeg aksjen som fortsatt positiv, når man tar i betraktning at den har doblet seg siden den store emisjonen for et knapt år siden,
Viktig poeng du tar opp her, Savipig. Motstanden blir svakere hver gang en tester den - og dersom Softox fortsetter å levere på det de har sagt, og fortsetter den positive trenden, er det bare et spørsmål om tid før vi får den såkalte ketchup effekten. Tenk at de nå har fått godkjennelse til den siste fasen av studiene (SWIS) - og alt av studier viser at resultatene er utrolig gode! Det kommer nok også flere nyheter i løpet av Q4.
Skulle solgt på topp i dag ja. Kjedelig avslutning på dagen for Softox.
Man har fått resultatene fra inhalasjonsstudien med mulig fast-track og OK til klinisk oppstart SWIX. Med unntak av to dager i september er mcap likevel uendret / lavere siste 3 måneder. Det positive momentet ble til dels drept av det XI-sponsede oppslaget om at professoren har noen opsjoner.
Trodde dagens melding ville konsolidere aksjen rett over 60, men ikke med det helt første. Mange slitne aksjonærer som vil ut, tydeligvis.
Klager uansett ikke, enda et skritt på veien ble tatt med dagens melding. Sårbehandlingsdelen av teknologien har et stort potensielt marked.
Hva mener du med «XI-sponsede oppslaget» ?
Denne saken ble skrevet ordrett av fra påtatt klaging på XtraInvestor-forumet. Den ble publisert timesvis etter det var kjent og til tross for at det er offentlig informasjon og normal praksis. Kursen reagerte naturlig nok negativt da finansavisen mistenkeliggjør både selskap og nevnte professor.
Burde SoftOx ha opplyst om det eksplisitt? Tja, skader jo ikke. Burde det utløst en sånn artikkel? Nei.
Fikk en følelse den gangen av at det var mange misunnelige personer på nevnte forum som var misfornøyd med å stå igjen på perrongen etter 50 % oppgang, og som klamret seg til dette halmstrået for å komme inn igjen…
Enig, det var en kopiert klikksak fra finansavisen.
XI folka mistet mistet en stjerne fra meg på måten de håndterte nyheten på. Når 3 av 4 av programlederne er inne å baiset om børsbøter i softox-kanalen pga mulig korrupt professor samme helg der de bruker podcasten på å snakke faren for emisjon etc etc burde de heller legge med sine egne posisjoner i nyhetsbrevene, i stedet for å klage på professoren. Hadde Finansavisen vært dyktige burde de heller grave i det
Softox gikk ikke ned pga den artikkelen, men pga q rapporten som var dårlig.
Det stemmer ikke, kursen falt fra 81 til 67 på mandag(etter artikkelen). Q rapporten kom på onsdag, da falt den videre med negativiteten som hadde bygd seg opp.
Nei, da må noen hatt innsideinformasjon i så fall
Den steg 50% + på fredagen den dagen melding om positiv inhalatormelding kom. Samme dag spilte de inn podcast. Baising og finansavisartikkel kom på mandag der den sank mye, og resultatframleggelse kom på onsdagen. Tallene var som forventet dårlig men tror alle som hørte presentasjonen i etterkant ble veldig imponert. (Mitt inntrykk fra konsensus)
Det er helt normalt med en korreksjon etter 50% oppgang.