Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

10% emi på kurs 50 så får de inn nesten 40 millioner.

Så det er absolutt ingenting å frykte

Da har kursen gått over 100% siden forrige emi for under et år siden, altså en hylende suksess

2 Likes

Mest påfallende kursangrepet jeg har sett siden Funcom og idiotien til pesten der. Opp én krone på den beste meldingen man kunne fått før 2021.

4 Likes

Hehe nå er alt som gamle dager her, godt å ha deg tilbake

3 Likes

To gode meldinger har vi fått så langt i oktober, og kursen har flyttet seg 5-6 kroner.

Tenker at SoftOx bygger sten på sten, og dersom de nå også får gang på desinfeksjonssalget slik det kan se ut som, så synes jeg fremtiden til selskapet ser meget lys ut! :star_struck::star_struck:

4 Likes

Jeg er forøvrig gift med en hygienesykepleier og hun sitter i en prosjektgruppe som jobber med innkjøp i helsevesenet og Softox fikk presentere seg for denne gruppen for et pr dager siden. Softox stilte med 3 personer og hun sa de gjorde en god figur.

Hentet fra FA/HO, så klype salt.

Basert på diskusjon i insider-delen av TI, så vet vi at de er proaktive ovenfor også andre deler av offentlig sektor. Så tydelig at de jobber for å penetrere dette markedet før retail i henhold til uttalt strategi.

3 Likes

Også publisert på XI i går.

Han med kona?

Og, hvordan er stemningen på XI - er alle fortsatt hellig enige i at SoftOx bare er svindel og skit?

Jeg jobber mye mot innkjøp i blant annet offentlig. Alle leverandører får presentere seg spesielt de nye. Det har dog ingenting å si om man iforhold til om man vinner et anbud.

Dette er “støy” og ikke relevant sånn egentlig.

Da fikk man i og for seg svar på det.

Jeg har skrevet mange titalls anbud, og evaluert enda flere fra andre siden av bordet. Jeg liker at SoftOx er ute og informerer om produktene sine til dem som skal gjennomføre innkjøp. Det er ikke “støy”, i all den tid desinfeksjon uten alkohol ikke har vært et alternativ. Det gir vesentlig bedre forutsetninger for når anbudene ligger på bordet, at produktet er kjent i forkant.

3 Likes

Deltar man på et offentlig anbud, er presentasjon standard, spesielt om man er ny aktør.

Det eneste dette betyr er at de faktisk deltar på anbudet og er kvalifisert til å delta.

Jeg leser det slik at presentasjonen for Forsvaret var utenfor en standard anbudsprosess. Og det at de presenterer for en “prosjektgruppe” i helsesektoren trenger heller ikke nødvendigvis være et ledd i en ordnær anbudsrunde.

Men nå vet vi at det er en anbudsrunde som åpner opp for ikke alkoholfri hånddesinfeksjon. Så da kan vi anta med sansynlighet at det er derfor de har presentert. Vil være rart å kjøre en prosess utenom anbudet som alt inkluderer produktgruppen.

Jeg håper og tror de er smarte nok til å gjøre (minst) begge deler. De burde betalt en student til å stå med SoftOx-plakat utenfor Ullevål Sykehus i tillegg.

Det som er relevant er at Softox er i prosesser/jobber opp mot flere anbud - og har startet “markedsføringen” ift flere offentlige etater. Det er ikke forbudt for et selskap å presentere/reklamerer for sitt produkt utover tradisjonelle anbudsprosesser - og jeg tror at Softox sin lobbyvirksomhet nettopp er årsaken til at det kom inn en egen kategori for ikke alkoholbaserte desinfeksjonsmiddel i anbudet mot helsevesenet (skreddersydd for Softox).

4 Likes

Fant denne idag: https://aspa.no/pages/aspa-h-nddispenser

Vet ikke om det er kjent, men denne nettsiden føyer seg uansett inn i rekken av steder som selger/anbefaler AntiVir. :+1::+1: Artikkelen snakker egentlig om en hånddispenser, og så er AntiVir anbefalt desinfeksjonsmiddel. :ok_hand:

3 Likes

Hvor har det blitt av Softox shop?

Ble tatt ned samme dag som den poppet opp.

Ingen tvil om at AntiVir bør ha livets rett i stadig økende grad: https://www.bt.dk/samfund/overlaege-til-danskerne-haandsprit-skaber-falsk-tryghed

3 Likes

Dette bør vel både FHI og aviser som f. eks VG tipses om. Kanskje noen har kontaktpersoner der som de kan videresende til?

1 Like

Skjønner ikke hvorfor Softox i større grad tar kontakt med media ifm slike artikler - for å få frem at det finnes ikke alkoholbasert desinfeksjonsmidler som er mer effektive, hudvennlig og ikke tar fyr. Det var ikke lenge siden det var flere artikler på Dinside om brannfaren med alkoholbaserte desinfeksjonsmidler og at det førte til tør hud - men det stod ingenting om alternativene. Her burde Softox ha kastet seg på.

1 Like