Det ble flyttet 30.000 aksjer fra Skogbrynet til J G invest på listen datert 23.10. Dagens liste viser at Almhaug bolig har økt med 10.000 aksjer, og J G invest har økt med 500 aksjer. Dagens økning er altså ikke et flytt.
Var jeg som dro opp J G Invest sin oppjusterte beholdning datert 23.10 som et kjøp. Glemte av at det ble flyttet internt. Slettet innlegget når misforståelsen ble oppklart. Innlegget til OYV adresserte mao ikke dagens økning.
Meget spennende tid for SoftOx aksjonærene. Vi har endel triggere foran oss og endel gode hendelser bak oss. Viktigst i mine øyne er at ledelsen virker å bygge stein for stein og har kommet seg noen skritt videre ifht å iaf fremstå mer proffe i markedskommunikasjonen. Tilliten (og derigjennom investeringsappetitten) kommer sakte men sikkert tilbake.
I tillegg synes jeg det tekniske begynner å se svært lovende ut. Har vært positiv (forhåpningsfull) lenge men i dag touchet vi såvidt over MA200 (og brøt igjennom MA100) og det er denne nå jeg følger tett med på. Etablering over MA200 vil være svært positivt og vil alene være med på å “trekke” kursen oppover. Vi ser allerede at MA50 så smått nå trender oppover etter at kursen har ligget over denne stort sett hele tiden siste uker. Ganske åpent om vi nå får litt lurking og lirking rundt MA200 i tiden fremover (slik vi har sett med MA50) i fravær av evt. news eller om vi får en mer plutselig og eksplosiv bevegelse. Uansett: med triggerlisten i bakhodet så er det vanskelig å ikke være optimist - særlig med det tekniske utgangspunktet vi nå ser. Jeg har mine første targets i området 68-72kr og etter det må vi opp på høyt 80 tall for å finne nye referansepunkter. I denne situasjonen vil vi mest sannsynlig ha brutt kortsiktig nedadgående trend fra toppen i begynnelsen av mai i år og kan begynne å sikte oss inn mot ny ATH etterhvert.
Er selvsagt biased i analysen min og andre teknikere kan muligens supplere med risikomomenter.
Ser att jag sliter med 56.50 för tillfället
Har sittet med SoftOx i en måned snart, og det har vært temmelig kjedelige greier, men synes jo den ser unektelig sterk ut for tiden.
Nesten ingen salgsvilje, og nå må den stadig pushes oppover!
SoftOx, kunngjør i dag at det amerikanske Forsvarsdepartementet (DoD) tildelte SoftOx $ 1.977 millioner (USD) for forskning og utvikling av SoftOx infeksjonsfjerner (Biofilm Eradicator).
Untz!
Der kom den bekreftelsen også. Sten på sten
Bra. Dette er jo neppe millioner som går rett inn i bunnlinjen til Softox som kroner rett på bok, det er nok øremerkinger og alt mulig organisatorisk jassmatass som skal styres med, men bra!
Nok et nytt dytt opp mot motstand
Som @Aaleby sier, de leverer godt på guiding på det vitenskaplige.
Opprinnelig melding:
30.06.2020, 08:00:00 SoftOx has received a conditional grant of USD 2 million from a US government institution
SoftOx has received a conditional letter of approval, from a US government institution, extending an award of USD 2 million for the development of SoftOx Biofilm Eradicator. The award is pending final due diligence as the proposed cost of the project is evaluated and finalized. Further information will follow once the agreement has been finalized.
De har budsjettert med 25 mill NOK for fase 1 og fase 2, så dette gjør godt i så måte:
Infection remover – NOK 25 mill
Conduct phase 1 and phase 2 trials (PoC) on infection remover wounds
(medical drug)
Det jeg virkelig liker med Softox; de leverer på lovnadene knyttet til det forskningsrelaterte, igjen og igjen.
Mye viktigere enn summen nå er at det amerikanske forsvaret gjør dette fordi de ser for seg et produkt i fremtiden som SoftxOx kan levere til dem på en varig basis. Og avtalestørrelsene da er av potensielt av en HELT annen størrelse enn f.eks. norske sykehus.
Helt riktig - signaleffekt er helt klart det viktigste, og viser igjen at resultatene til Softox virker å være utrolig gode! Samtidig viser de siste børsmeldingene at selskapet nettopp holder det de lover - og vi ser en helt annen profesjonalitet fra selskapets side.
Amerikanske forsvaret opererer i mange land der situasjonen med at vanlige antibiotika ikke funker lenger, klart de er interessert i å gi litt funding til forskning innen dette feltet.
2 millioner USD indikerer at ikke softox akkurat står øverst på listen deres dog.
Det må du utdype, kan ingenting om det her selv. Hvor mye pleier de å dele ut? Deler de vanligvis ut mer enn man trenger for å gjennomføre et prosjekt med et gitt scope?
Savepig - mulig jeg har misforstått, men jeg leste et sted at dette forskningsprosjektet ikke kostet særlig mye mer enn litt i overkant av kr 20 mill. Hvis det stemmer - er det ikke verst at de er villig til å dekke ca 80 %.
Det viktigste at er at de faktisk står på listen.
Imponerende av Softox.
Poenget mitt var at man skal være forsiktig med å lese ut av en 2 mUSD grant at noen stor kontrakt med forsvaret er next up, i en organisasjon som bruker 1,9 milliarder dollar om dagen.
Rett!
Nei, det er jo SÅ vanlig at det amerikanske Forsvaret sponser bittesmå medtech-selskaper i fjerntliggende land, og summen er så liten, at jeg nesten tenker at det er litt negativt for SoftOx sin del jeg
Hahaha! Denne aksjen her er fortsatt så vanvittig underpriset… her får en minimalt med nedside og en fantastisk oppside for en slikk og ingenting! Good times
Dette er trolig granten de vant: https://www.mtec-sc.org/wp-content/uploads/2020/02/MTEC-20-02-NavyMultiTopic_Public-1.pdf
Fra kapittel 2.1:
TECHNOLOGY FOCUS AREA #1: CASUALTY CARE:
This area focuses on patient care at and through the continuum of care as well as products and services that sustain patient health in austere environments such as expeditionary, littoral, and deep water. Specific areas of interest are as follows:
a. Wound care treatments / therapies for combat injuries. Includes technologies
suitable for use at point of injury and / or at medical facilities in theater.
b. Wound care technologies for combat wound infections (e.g., bacterial and other
infections of combat wounds)
c. Innovative wound care technologies to treat and prevent biofilm formation
og minst like spennende:
Military Relevance: Proposed projects must demonstrate relevance to the enhanced readiness and resilience of Navy and Marine Corps health and performance.
Project Maturity: This solicitation is not meant to support development of a new
prototype, but should focus on fine tuning and optimization of existing prototypes or other technologies.
Industry Partners: Proposed projects are encouraged to include relevant industry partners, especially considering that the eventual goal is to transition products to industry for FDA approval and/or commercialization.