Meget spennende tid for SoftOx aksjonærene. Vi har endel triggere foran oss og endel gode hendelser bak oss. Viktigst i mine øyne er at ledelsen virker å bygge stein for stein og har kommet seg noen skritt videre ifht å iaf fremstå mer proffe i markedskommunikasjonen. Tilliten (og derigjennom investeringsappetitten) kommer sakte men sikkert tilbake.
I tillegg synes jeg det tekniske begynner å se svært lovende ut. Har vært positiv (forhåpningsfull) lenge men i dag touchet vi såvidt over MA200 (og brøt igjennom MA100) og det er denne nå jeg følger tett med på. Etablering over MA200 vil være svært positivt og vil alene være med på å “trekke” kursen oppover. Vi ser allerede at MA50 så smått nå trender oppover etter at kursen har ligget over denne stort sett hele tiden siste uker. Ganske åpent om vi nå får litt lurking og lirking rundt MA200 i tiden fremover (slik vi har sett med MA50) i fravær av evt. news eller om vi får en mer plutselig og eksplosiv bevegelse. Uansett: med triggerlisten i bakhodet så er det vanskelig å ikke være optimist - særlig med det tekniske utgangspunktet vi nå ser. Jeg har mine første targets i området 68-72kr og etter det må vi opp på høyt 80 tall for å finne nye referansepunkter. I denne situasjonen vil vi mest sannsynlig ha brutt kortsiktig nedadgående trend fra toppen i begynnelsen av mai i år og kan begynne å sikte oss inn mot ny ATH etterhvert.
Er selvsagt biased i analysen min og andre teknikere kan muligens supplere med risikomomenter.