Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Kristian Almås er ikke ansett for å være nærstående til Geir Almås (primærinnsider), og har derfor ikke meldeplikt - se Verdipapirhandelloven paragraf 4-2 tredje ledd, jf. paragraf 2-5.

Når det gjelder hvilken informasjon som er ansett for å være innsideinformasjon, viser jeg til samme lov paragraf 3-2 og 3-3. Se særlig hva som er ansett for å være “presise opplysninger”. Det vil si at dersom det går rykter om et eller annet som skal skje, uten at du kan dokumentere at det har/vil inntreffe, tror jeg det er vanskelig å anse det som innsideinformasjon.

Edit; Her ser jeg Aalby kom meg i forkjøpet ift hvem som er ansett for å være nærstående.

1 Like

Fick inget på 56.50 idag heller

Må handle før den står i 66,50 nå da :stuck_out_tongue:

Fin teknisk nå :+1:t2:

4 Likes

Enig i at det tekniske bildet begynner å se veldig bra ut - og det kan også være verdt å se/lese Savepig sine tekniske analyser litt lenger oppe i tråden.

Selv om Kristian Almås (broren til Geir Almås) ikke lenger er ansett for å være innsider, kjenner han selskapet veldig godt - og en får stille seg selv spørsmålet; hvorfor velger han å øke sin allerede relativt store aksjebeholdning før vi straks venter på bl.a svar på HINAS anbudet, EU godkjenningen…?

1 Like

Mange aksjonærer skalv i buksene når nevnte bror Almås forlot styret (hvis jeg husker riktig), så kunngjorde han en lockup på sine aksjer til juni (hvis jeg husker riktig igjen) og mange var spente på hva som da ville skje. Det er godt å se at han øker i stedet for å selge. Virker som sentimentet i SoftOx er i ferd med å bli både mer positivt og mer fundamentert i realiteter. Jeg trives langt bedre som aksjonær slik det har vært den siste tiden enn jeg har gjort som passasjer på den tivolituren av en reise det har vært før den tid. Hadde jeg hatt et fiber av trading-egenskaper i meg hadde det selvfølgelig vært en drøm, men for min del har det vært mer skrekk enn gledeshyl. Er veldig spent på den neste tiden i denne aksjen :crossed_fingers:

4 Likes

Kristian Almås er ingen Trond Mohn. Likvide midler finnes ikke i overflod. Som vil si at aksjeinvesteringene siste par månedene, som vel nærmer seg millionen, er relativt betydelige. Særlig om man tar med i beregningen at Mr Almås allerede eier 20% av selskapet. Nok til å bade i penger om Softox skulle lykkes måtelig bra.

Som bør tale sitt klare språk om troen på fremtiden. Når fristelsen til å øke på dagens nivå blir for stor for en som allerede sitter på aksjer verdt nesten 100 mill kr.

3 Likes

Dette innsidehandelpratet virker som sofistikert hausing

1 Like

Det er vel verdt å ta en diskusjon rundt dette? Hva tenker du om at broren til Geir almås kjøper aksjer? Han har vel god peiling på hva som foregår og hvor bra eller dårlig produktene er. Men kom gjerne med negative sider rundt disse kjøpene ?

1 Like

Jeg tenker i akkurat samme baner - når en allerede har plassert mesteparten av likbide midler i selskapet, ville jeg aldri valgt å gå inn med mer penger dersom en ikke var relativt trygg på det som skal skje fremover. Jeg sitter også med tilsvarende følelse som OYV skrev i innlegg over - at ting begynner endelig å roe seg og at en kanskje får rettet mer fokus på det fundamentale enn disse tivoliturene.

En må ikke glemme at kursen i dag er ca. den samme som før de siste børsmeldingene - og at det er nesten 100 % opp til ATH før sommeren… Etter mitt syn ser situasjonen i selskapet mye lysere ut i dag sml med tiden før sommeren (nærmere SWIS, EU godkjenning, anbudsrunde, vist veldig gode resultater ift inhalatoren (starter testing på mennesker) etc).

Det som (også) var positivt med dagens handler var at det lå flere store kjøpsposter rundt kr 60, uten at det var noen som var interessert å selge (kan tyde på at en kanskje har sett bunnen for denne gang?)

4 Likes

Hvordan tolker du det at en av de største aksjonærene - som tidligere har vært primærinnsider - velger å kjøpe seg ytterligere opp?

Ingen som vet. Kanske vill ha upp kursen för att få sålt stora pengasäcken högre i juni. :wink:

1 Like

Mulig blinkefjeset forteller at du vet det, men til glede for nye lesere; hans selvpålagte lockup varte til juni i år, ikke neste år :wink:

1 Like

:sweat_smile:

2 Likes

?? Lock up er over for lenge siden - han kunne solgt aksjer siden juni i år😉

Pröver å bajsa lite här. Vill ha på 40kr som på den gamla goda tiden och snabbt upp till 100kr. Men men blir slaktad direkt :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes

Hvor lenge lukter det eddik?

Jeg tror jeg las et sted at Skogbrynet eiendom, som kvittet seg med 30 000 på samme liste, også er knyttet til K. Almås, så det er ikke snakk om en økning i så fall, men en flytting. Korriger meg om jeg blander/er på viddene :slight_smile:

1 Like

Helt korrekt, husker nå. Sletter innlegget :+1:

1 Like

Smått fascinerende å tenke tilbake på. Satt med et snitt godt under 50 og vurderte aldri å selge. Mye ville ha ekstremt mye mer. Skulle jo selge safeDes for hundreder av millioner kr :sweat_smile: Lenge leve grådigheten.

Haha i know :grin: