Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Herligheten koster kun 89kr for 250ml og 209kr for 1 liter på Assistco.
Faktisk ganske bra pris hvis en kjøper litersflasker og fyller på.

På en helseinstitusjon jeg jobber i, har vi nå en pasient som har en svært smittsom sårsykdom som er veldig smittsom. Det er en sår infeksjon som er antibiotika resistent. Hadde dem bare hatt tilgang til softox sitt produkt i mot dette🤩

Hvordan behandles det? Metoder og produkter som brukes?

Renses med NaCI, så blir det lagt på Mepilex Ag på sårene med bandasje over.

Møtte denne på kontoret i dag💦

6 Likes

Kvar jobber du?

Sikkert kontoret til Softox :crazy_face::sweat_smile:

Kristian Almås har økt med 10 000 aksjer gjennom Almhaug Bolig AS. Også økt med 500 gjennom J G Invest.

6 Likes

De trenger ikke melde aksjekjøp til Kristian almås. Hadde det vært Geir derimot…

Ikke lengre innsider etter at han gikk ut av styret. Men man bør åpenbart kunne anta at han likevel er rimelig tett på selskapet som grunder og bror av Geir Almås.

3 Likes

Ah, jeg bare så «Almås» på farten / mobil, leste aldri fornavnet. Uansett hyggelig at bror Almås handler!

1 Like

Blir sikkert ikke dumpingemisjon som noen er så redd for da

1 Like

Jeg har et spørsmål jeg har lurt på en stund. Hva skal til for at det er innsidehandel for en privatinvestor? Hva slags informasjon er etisk og lovlig å handle på og hva er ikke?

Blir ikke så alt for klok av å lese om det på Internett fordi det meste av innsidehandel gjerne handler om folk som er tett knyttet til selskapene.

For en tid tilbake fikk jeg vite av en aktør som selger Antivir at de solgte veldig mye eller ekstremt mye (husker ikke nøyaktig hva han sa). Hva han mente med mye vet jeg ikke, og i etterkant var det kanskje ikke ekstremt mye (ihvertfall kortsiktig) siden vi nå vet at Q3 blir dårlig. Fikk også vite at en innen forsvaret var interessert/veldig interessert, (eller noe i den duren) med produktet, og underforstått fikk forståelsen av at de muligens kunne få solgt en del. Noe kvantum snakket han ikke om.

Jeg hadde kjøpt det meste jeg har i Softox før dette hendte, men har også handlet etterpå (selv om jeg ikke handlet i Sotfox den første uken etter dette)

Når jeg kjøper er det ofte en helhetsvurdering og andre ganger enkelthendelser.

Softox er jo en volatil aksje og det skal dermed mindre til for bevegelse i kursen.
Når man får vite slikt helt tilfeldig (via telefon)(kjenner heller ikke vedkommende) er det da å anse som innsideinformasjon? Jeg fikk jo vite noe som ikke var offentlig kjent.

Jeg spør fordi jeg heller vil tape penger enn å tjene penger på uærlig måte og er veldig opptatt av å opptre etisk riktig.

Setter pris på svar fra noen som vet og ikke bare synser…

Tror ikke du skal bekymre deg, det er ikke salget av AntiVir på kort sikt som blir kursdrivende. Om det hadde vært slik at salget eksploderte mot retail og/eller SoftOx landet større avtaler, så er det selskapet selv som skal informere markedet om dette.

Det er ikke pluss-minus noen hundre tusen på bunnlinja (hvis det er info i den retning du har fått) som vil gi rally og reprise selskapet.

Kursdrivende og sensitiv informasjon er derimot informasjon om offentlige anbud, status for EU-godkjenning, partnersamtaler, oppkjøpsinteresse, kliniske resultater mv.

3 Likes

3000, meg?
3001 :sob:

Takk for svar. Vet jo egentlig det, men som jeg skrev så er jo Softox veldig volatil , og enda mer uker og måneder tilbake. Så dermed skal det ikke veldig mye til for å bevege kursen en del prosent, men jeg tror jo heller ikke at såpass lite informasjon er noen form for innsidehandel, men kjekt å høre hva andre mener…

Hva med informasjon man leser i ulike børsforum?
Ofte mere forvirrende enn til hjelp – utrolig viktig å sette seg inn i selskapet selv og stole mest på det. Men ting man leser på diverse børsforum kan det være innsidehandel å handle på.?

Et eksempel jeg tenker på er en fyr på HO som skrev for en god tid tilbake noe slikt som at han hadde hørt om positive signaler fra en som jobbet der Softox gjorde sine inhalasjonsstudier. Dette var lenge før meldingen kom fra selskapet om nettopp dette. Kjøpte ikke på de ryktene, men har også kjøpt aksjer i perioden etter at jeg leste det, men da mer på helhetsvurdering rundt Softox enn på ryktene.
Men alt man leser, både fra selskapet - og det er jo basisinformasjonen - men alt annet man leser er jo “lagret i hjernen” og er med på å danne denne helhesvurderingen.
Så i hvilken grad er slike rykter uetisk/ulovlig å handle på?

Rykter som ikke kan kvalitetssikres, altså at man med sikkerhet vet identiteten til vedkommende og at informasjonen er pleusibel, vil åpenbart aldri være uetisk/ulovlig å handle på. Som vil si 99,9 % av alt som skrives på ymse fora. Oppkonstruert problemstilling spør du meg. Risikoen er i vesentlig grad på nedsiden, altså at det er desinformasjon som gjør at man handler på feil grunnlag.

2 Likes

Når vi først er inne på kursdrivende informasjon og innsidehandler så har jeg et spørsmål. Vi vet jo alle at meldingene fra selskapet om innsidehandler har vært litt så som så.

1. August ble det meldt at en nærstående av Eganova hadde utført en rekke kjøp. Jeg tenker jo at bror Almås også kan defineres som en nærstående til en primærinsider, men han ser jo ut til å handle med begge hendene uten at noen melding kommer? Riktignok gjennom investeringsfirma, men har det noe å si? Eller er jeg bare på jordet i forhold til hva jeg tolker som en primærinsider?

Gjør som meg. Jeg anmelder alle “innsiderykter” og legger ved bevis. Så får Finanstilsynet ordne resten.

2 Likes

Søsken er ikke nært nok beslektet til at man anses som innsider pga slektskapet. Skjermbilde 2020-11-02 kl. 09.15.55

2 Likes