Enig i den, det er et helt annet bilde av aksjehandelen etter dagens nyhet, enn det har vært på de forrige “rett opp og rett ned”-dagene… Synes utviklingen ser meget positiv ut!
I dag ble SoftOx kjent i store deler av verden. Det er nok mange i utlandet som sjekker selskapet akkurat nå, ikke minst mcap. Skulle det komme beilere så håper jeg at alle blir avvist. Dette klarer SoftOx alene.
Jeg tror også at tilliten til selskapet ble “knust” etter børsmeldingene før sommeren og Q1 presentasjonen. Det gikk nok litt for fort i svingene for selskapet en periode med oppskalering av produksjonslinjene/salg av desinfeksjonsmidlene - hvilket jeg tror har vært en av overårsakene til at kursen har falt raskt tilbake etter høstens gode nyheter/børsmeldinger.
Jeg er mye “sikrere” på Softox i dag sml med situasjonen før sommeren (når kursen var over kr 110) - og Q2 var en veldig positiv opplevelse, hvor de siste børsmeldingene underbygger at selskapet er på rett vei og at ledelsen “holder ord”. Det er merkelig - men jeg tror faktisk at vinner Softox anbudet (HINAS) eller EU godkjenningen kommer, vil det ha en mye større effekt på kursen enn det som gjelder SWIS/inhalatoren mv, selv om desinfeksjon kun er et biprodukt.
Det er SWIS (1 og 2) som er hovedgrunnen til at jeg har investert - og der nærmer vi oss produkter…
EU godkjenningen kommer nok, og se ikke bort fra at EU kommer til å forby håndrens med sprit. Det er mange barn som har skadet seg.
Tror ikke shortregisteret omfatter Mercur:
Shortsalgforordningen pålegger investorer en plikt til å rapportere større netto korte (“short”) posisjoner i aksjer notert på regulert marked eller MHF, statsgjeld og kredittbytteavtaler.
EDIT: Mercur er er en MHF og er omfattet av registeret
Merkur er en MHF
https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2020/investeringer-pa-merkur-markets/
Er det lov med naked shorting på Merkur hvis du finner kjøper til det?
Noen helt uvante volumer på både bid og ask siden nå hvert fall.
Det har gått ekstremt mange småposter på litt over 200 aksjer i dag.
Ser ut som at det er noen som kjøper seg opp i aksjen.
Det ble også lagt en kjøpsordre på 100k stk for litt siden, men ble trukket tilbake.
Det kan bli spennende å følge Softox i dag
Nå går det (igjen) store poster over kr 70 - volumet har allerede passert 30 mill… Virker som at den såkalte “ketchup” effekten har kommet etter de siste børsmeldingene - og at en ikke lenger opplever “sell on news”?
Der passerte vi 35 mill i omsetning…
Lik og retweet
Selskapet er verdsatt til 532 millioner NOK på kurs 68
Så selv om de skulle trenge å hente inn ytterligere 30-50 millioner vil de kunne gjøre dette uten å vanne ut aksjen noe særlig.
De har jo også guidet at de har som strategi at når de skal i gang med de større og mer kostnadskrevende kliniske studiene, så sikter de mot å skaffe en partner på dette som kan ta en del av kostnadene.
Skal nok tilbake under 60 skal du se!
Siste studie på hånddesinfeksjonen sammens med saltvann tok vel ikke mye mer enn en måneds tid, så tenker SWIS ikke tar så veldig mye lengre tid det heller så vi kan ha det svaret rett før Jul. Som Almås sa raskt på spørmål, januar vil de gå i overskudd! Bare salg av desinfeksjon her i norge/litt i sverige alene tviler jeg vil utgjøre noe overskudd men med SWIS på markedet rett på nyåret derimot er emisjonspøkelse mange er redde for borte til minst høsten og fase 3 på inhalator hvis de i det hele tatt trenger, de er flinke til å hente støtte så her kan det komme flere overraskelser om mye støtte…
Nei.
UNCOVERED SHORT SALES
Article 12
Restrictions on uncovered short sales in shares 1. A natural or legal person may enter into a short sale of a share admitted to trading on a trading venue only where one of the following conditions is fulfilled:
(a) the natural or legal person has borrowed the share or has made alternative provisions resulting in a similar legal effect; (b) the natural or legal person has entered into an agreement to borrow the share or has another absolutely enforceable claim under contract or property law to be transferred ownership of a corresponding number of securities of the same class so that settlement can be effected when it is due;
(c ) the natural or legal person has an arrangement with a third party under which that third party has confirmed that the share has been located and has taken measures vis-à-vis third parties necessary for the natural or legal person to have a reasonable expectation that settlement can be effected when it is due.
trading venue’ means a regulated market within the meaning of point (14) of Article 4(1) of Directive 2004/39/EC, or a multilateral trading facility within the meaning of point (15) of Article 4(1) of Directive 2004/39/EC;
På Peoples ja
På kort tid ble det kjøpt/solgt aksjer til 10 mill - steg fra ca kr 68 til kr 72 - deretter falt kursen tilbake til kr 68 med en omsetning på 2 mill, dvs omsetningen var 5 ganger så høy når kursen steg sml. med når den falt tilbake til kr 68…
Nå øker smitten i Europa og det er smitterekord i Danmark. Vi vet at danske legemiddelmyndigheter har gitt sin anbefaling til videre utviklingsløp for SoftOx’s inhalasjonsløsning til behandling av luftveisinfeksjoner, inkludert COVID-19.
Kan det tenkes at staten Danmark tar kostnadene og starter studiet, eller er det utenkelig?
En kostnadsdeling er ihvertfall ikke utenkelig slik jeg ser det
Jeg er megabull