Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Merkelige kjøps og salgsordre idag…

Det er vel antydet som en løsning det også, hva som kommer blir spennende å se… bare de ikke havner i klemma og holdes tilbake ved ett slikt samarbeid. Men ser man på eks. Avtalen med kiilto så fikk de ikke eneretten som er det beste i mine øyne og vanskeligere å trenere bort produktet, noe som kan være ett faremoment når man ser på resultatene av produktene til Softox. Noen vil tape betydelige beløp hvis produktene blir brukt i større skala…

Der gikk det en post på 100k…

1 Like

50 millioner! nice

2 Likes

Straks 10 prosent av aksjene omsatt i dag, og over 50 % av aksjene siden 24. september.

1 Like

Et antall aksjer tilsvarende 10% :stuck_out_tongue:

Hvor mange av disse har bare blitt solgt frem og tilbake uten noen varig allokkering tror du?

1 Like

Den som visste det.

1 Like

Liker veldig godt det jeg ser i dag- høyt volum, mange aksjer handlet mellom kr 68-72, ikke lenger “sell on news”. Begynner å få en god støtte på dette nivået - slik jeg ser det er neste motstand langt opp på 80 tallet…

Blir spennende å se om det skjer ting på top 50 lista eller om det bare er folk som trader seg imellom🤷‍♂️

Poster på 100k er vel nødt til å involvere folk på Topp50/Topp20?

men trenger ikke nødvendigvis bli store utskiftninger på listene av den grunn. Var vel knapt forandringer i topp 50 tilbake i våres når omsetningen nesten peaket 100 mill.

Ja det er det. Men virker litt avtalt at poster på 100k ligger ute veldig kort tid før de blir kjøpt.
Godt mulig noen trader seg imellom og ender opp med ca. samme antall.
Jeg håper det er endel forandringer👍

Stabiliteten blant topp 50, som knapt solgte selv når kursen bikket 100 kr, er helt top notch. Men samtidig er det nok mange som sitter med svært lavt snitt og knapt noen ble fristet til å hamstre på 50-tallet. Så sånn sett kunne det muligens vært greit å få inn litt friskt blod, så lenge perspektivet er long og ikke uvøren trading. Fond er vel kanskje det man savner mest.

Tar vi utgangspunkt i hva som ble formidlet ved Q2 om Eu godkjenning, så kan man neppe regne med noe salg til EU før mot våren.
Samtidig ble det opplyst at man regnet med lavere salg av desinfeksjon i Q3 enn i Q2, grunnet store lagre hos kundene av andre typer desinfeksjon.
Da er nok emisjonsfaren reell med tanke på kapitalbehov for utviklingen av sårprodukter.
På plussiden er mulig innkjøp til helsevesenet.

Hvorfor frykte vekstemisjon i et selskap som har så mye på trappene?

6 Likes

Er enig i at emisjon for vekst er generelt noe helt annet enn emisjon for å holde hodet over vannet. Men kan uansett være greit å ta høyde for da emisjoner uansett grunn har en tendens til i hvert fall midlertidig legge en demper på kursen. Vinner selskapet hos helsevesenet kan man dog regne på langt bedre salg i de kommende kvartaler.

Enig, særlig pga. korte/ raskt studieløp.

Finner perspektivet merkelig. Softox er pdd ekstremt underpriset. Kunne ikke brydd meg mindre hvorvidt selskapet blir enda noen hakk billigere over en liten periode for å få inn nok penger til å kunne satse uten å måtte sette på bremsene. Eller, løgn å si at jeg ikke bryr meg; vil ta imot en emisjon med åpne armer.

Dernest er det åpenbart opp til hver enkelt å spekulere i hvorvidt en eventuell emisjon om x antall måneder vil bety mulighet til å kjøpe seg inn under kurs 70.

Den dagen selskapet blir verdt 5 milliarder har det lite å si om det er 8 eller 9 millioner aksjer.
En lang vei å gå men likevel ikke urealistisk

1 Like

Drømmen er jo en rettet vekstemisjon der man får inn norske og/eller utenlandske fond.

Med så mye SoftOx har på trappene blir det ikle vanskelig å kjøre en slik til liten eller ingen rabatt. Snarere vil det kunne være snakk om premium, da kursen ville gått til himmels over børs.

5 Likes