Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Altiexiles - markedsføring/reklame er essensielt, og en “god ting” kan aldri gjentas for ofte. Det er mange som har stilt akkurat det samme spørsmålet som du fikk - hvis dette er så utrolig bra, hvorfor står det ikke mer om dette i media? Det er flere på ulike aksjeforaer som nettopp har kritisert Softox for ikke å være mer synlig i media - er svært få som får med seg alle børsmeldinger, leser Q rapporter, aksjonærlister, hører på presentasjoner (men veldig mange får med seg det som står i avisa mv). Hvorfor tror dere at Spetalen og andre bjellesauer får så mye media oppmerksomhet hver gang de kjøper/selger - og hvilken effekt har det?

Jeg ble for en stund siden kjent med historien om bilselgeren som endte med å bli verdens mest selgende bilselger - hva tror du vedkommende fremhevet som det mest sentrale for å oppnå høyt salg…?

Alle må selvsagt ha sin egen oppfatning om Softox og artikkelen - men jeg mener at det er viktig at Softox også bruker mediebildet til å synliggjøre seg og sine resultater i større grad

4 Likes

Biofilm i lungene, gjerne som et resultat av sekundær infeksjon pga Covid, gjør at pasienter får forringet oksygenopptak. Og dermed kreperer.

Dersom vi klarer å påvise effekt av SoftOx via inhilator er det intet mindre enn en revolusjon. Ikke bare med tanke på Covid. Lungebetennelse, fremtidig lungevirus, tuberkulose, resistent tuberkolose osv osv

10 Likes

En ting jeg stusset over, hvorfor refererte de hele tiden til AntiVir som antibiotika i den artikkelen?

1 Like

Ja jeg nekter å tro at Bjarnholt har brukt ordet antibiotika

2 Likes

Det er jo allerede bevist at inhalatoren kan virke og veldig godt resultat. Det vi aller fleste tror jeg er (hvis) Softox kommer i mål med det de er i gang med snakker vi om så hinsides tall som kan være vanskelig å skjønne for alle og enhver. Begynner å summere det de antyder inhalator, SWIS, desinfeksjon ++(alt annet det kan virke mot) nærmer vi oss minst 300Mrd med alt og kursen står til 1/600 del av dette. Alt dette er for godt til å være sant, hvis de lykkes.

3 Likes

Vel nr 1 på agendaen til softox er jo å jobbe imot amr. Altså, finne andre løsninger på antibiotika… Men hey, pr is pr… :raised_hands: Er du inne InVivo?

1 Like

Hvis inhalator er så god som de påstår så kan den alene gjøre selskapet verdt x100. Vi snakker om løsningen på 2 av verdens største problem i moderne tid, corona og antibiotika resistens.

3 Likes

Stod artikkelen i papirutgaven til Finansavisen og?

Fordi journalist i Finansavisen.

1 Like

Ja stod i avisen i dag

2 Likes

Jeg er inne i alt;) bortsett fra Pcib, der holder jeg bare en symbolsk post

1 Like

Ja, det er nesten for godt til å være sant…

3 Likes

Utrolig viktig å tilkoble seg kompetente fagfolk og fagmiljø for et selskap som SoftOx, noe jeg føler SoftOx er flinke til.
I denne artikkelen (nnews.no/norske-softox-solutions-gar-inn-i-danske-fast-track) fra 26. oktober (som det ikke står noe mer nytt i enn det vi allerede vet), men nederst i artikkelen står det “Professor Bjarnsholt er ranket som nummer en i verden på Biofilm Infections
Om dette stemmer har vi en virkelig bra mann med på laget :slightly_smiling_face:

9 Likes

I artikkelen står det at inhalasjonsløsningen er en ny type antibiotika, dette var helt nytt for meg.
Jeg stusser over dette forde antibiotika ikke virker på virus. Antibiotika virker på forskjellige strukturer som kun finnes i bakterier. Er artikkelen feil eller er det bare jeg som misforstår noe?

Her er nok forklaring bak ordlyden i artikkelen.

Antibiotika brukes i dagligtale som fellesbetegnelse for alle antibakterielle midler.

7 Likes

Kan det være en noe upresis omgang med etablerte begreper? Dersom løsningen faktisk dreper bakterier er de jo pr definisjon et antibiotika, med tilleggsegenskaper? Altså drepe virus og ikke bidra til resistens hos bakteriene… skjønner godt at mange bruker «for godt til å være sant» om dette. PS; jeg har ingen medisinsk kompetanse så korriger mer enn gjerne dersom noe av dette er feil eller unyansert :slight_smile:

Mulig fra gammelt av for å skille mellom brennevin og medisin :see_no_evil:

inhalasjonsløsningen er en medesin som dreper virus og inneholder antibiotika mot bakterier er kanskje hva journalisten burde skrevet. eller noe i den dur, Vet ikke, for jeg har heller ikke medesinsk bakgrunn.

Litt dumt at overskriften er"Hevder å ha antibiotika mot muterte coronavirus", tror de fleste observante lesere vil fange denne motsigelsen opp

2 Likes

Tydelig at denne inhalatoren kan bli gull verdt for mange med cystic fibrose:
“Patients with cystic fibrosis (CF) suffer from abnormal mucociliary clearance and other impaired host defenses caused by mutations in the cystic fibrosis transmembrane conductance regulator gene. This leads to chronic lung disease characterized by persistent bacterial infections of the airways and destructive lung inflammation (118). P. aeruginosa is the major pathogen in adult patients with CF and causes lifelong chronic airway infections that resist eradication by the host immune system and antibiotic therapy. The chronic, noninvasive, and drug-recalcitrant nature of chronic infections with P. aeruginosa is attributable primarily to its growth as biofilms (1, 2, 119).”

6 Likes

Interessant moment, hentet fra samme artikkel: “The treatment of P. aeruginosa chronic lung infections is significantly hampered by biofilm-mediated multidrug tolerance. Inhaled antibiotics (e.g., tobramycin) are routinely used to treat CF lung disease and are associated with improved pulmonary outcomes (124). Yet, despite achieving high pulmonary concentrations, they do not eradicate chronic P. aeruginosa infections. Novel compounds, such as antimicrobial peptides (125) or metal nanoparticles (126), show promising in vitro activity against P. aeruginosa biofilms but still remain far from clinical use.”

Og denne: “Treatment of biofilm infections is hampered by the limited antimicrobial activity of current antibacterial and antifungal drugs. The quest for effective antibiofilm therapies has already led to the discovery of novel materials and drugs with promising in vitro and in vivo activity, but considerable work remains until these discoveries enter the clinic.”

Oppdaget btw helt tilfeldig at en viss professor Bjarnsholt står oppført i nevnte artikkel som en av referansene.

4 Likes