Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Cystisk fibrose omfatter 30 000 mennesker bare i USA og det finnes ingen virkelig effektiv behandling. Mao; en gullgruve om man lykkes.

Et annet selskap som jobber mot det samme: https://carb-x.org/carb-x-news/carb-x-funds-microbion-to-develop-inhaled-drug-to-treat-cystic-fibrosis-related-lung-infections/

Kanskje Softox kan få støtte herfra? “CARB-X — Combating Antibiotic-Resistant Bacteria Biopharmaceutical Accelerator — is a global partnership launched in 2016 and dedicated to accelerate the development of new antibiotics that address the rising challenge of drug-resistant bacteria.”

“Microbion Corporation said that it has received a grant worth up to $11.5 million from global non-profit CARB-X (Combating Antibiotic-Resistant Bacteria Biopharmaceutical Accelerator) and a grant worth up to $5.6 million from the Cystic Fibrosis Foundation (CFF) for pre-clinical and Phase 1 development of its pravibismane inhalation suspension for the treatment of pulmonary infections in cystic fibrosis patients. The FDA recently granted orphan drug designation to Microbion’s pravisbimane for that indication.”

Verdt å lese: http://www.mtoutlaw.com/bozemans-microbion-is-fighting-to-save-lives/

8 Likes

Ingen tvil om at det blir forsket bredt og mye på inhalatorløsninger som kan ta knekken på biofilm i lungene. Mao; overhodet ingen crazy ide som universitetet i København har fått for seg, men kluet er åpenbart å finne frem til noe som kan forstøves med de rette egenskapene/virkningene og uten bivirkninger. Når til og med hvitløk forsøkes (https://www.researchgate.net/publication/42373490_Garlic_as_an_Inhibitor_of_Pseudomonas_aeruginosa_Quorum_Sensing_in_Cystic_Fibrosis-A_Pilot_Randomized_Controlled_Trial), da skjønner man at det mest av alt handler om å finne noe som kan fungere, om enn bare litt. Så kan man bare tenke seg til hvilke reaksjoner som vil komme globalt om Softox sin løsning ikke bare hjelper litt, men betydelig.

6 Likes

Kan bli riktig så bra har i allefall tru på at inhalatoren kommer til å funke som fjell. Det jeg har lyst å peke litt finger på er media og deres omtale av Softox. Her har vi faktisk ett selskap, helt norsk med produksjon i norge og med produkt som faktisk trengs nå i dag også skriver de så godt som ingen ting! Her er det noen som slettes ikke gjør jobben sin og sprer budskapet og hjelper nyetablerte selskaper å bli kjent for de fleste, spesielt i disse tider med produkt som helt klart har en fordel for veldig mange og tenker da spesielt på de aller minste. Nei her skulle de fått en del omtale er min mening, ikke bare for at jeg er aksjonær men også for å få ut produktene og mulig skape flere arbeidsplasser som vil bli ett resultat av dette.

4 Likes

Som utdannet bioingeniør har eg hatt ein del å gjera med pasientar med diagnosen Pneumoni opp gjennom karrieren. Dette er vel ein av dei mest vanlege åraskane til innlegging spesielt fra sjukeheimar. Kan ein få til ein innhalastor som Soft Ox prøver på så vil den kunne brukast tidleg i forløpet på slike infeksjonar, slik at ein unngår sjukehusinnlegging. Dette vil kunne spare samfunnet for enorme beløp. Meir om pneumoni kan ein eksempelvis lese her:

12 Likes

Noen kjennskap til dette? Produktet er brukt av Kragerø kommune…

Det er ikke så utfordrende å lage en effektiv overflatedeinfeksjon. Utfordringen er å lage den uten farlige stoffer. Didecyldimetylammoniumklorid er i sjangeren ‘farlige stoffer’.

9 Likes

Får håpe Fredrik Solvang og co finner ut at de vil ha med dansken i neste debatt om korona

2 Likes

In mice this disinfectant was found to cause infertility and birth defects when combined with Alkyl (60% C14, 25% C12, 15% C16) dimethyl benzyl ammonium chloride (ADBAC),

Tror Kragerø kommune bør ta en telefon til SoftOx

:woozy_face::skull_and_crossbones::woozy_face:

6 Likes

Dette var mus som spiste begge disse stoffene hver dag i seks måneder da :sweat_smile::

3 Likes

Visste ikke at plakk på tennene er eksempel på biofilm:

Snakker vi softox munnskyllevann i fremtiden?

" Hva er tannplakk?

Dental plakk er en klebrig mikstur av bakterier og sekreter som bakteriene produserer. Dette utvikler seg til å bli tredimensjonale samfunn av mikroorganismer som idag oftest kalles for biofilm. Bakteriene lever i denne filmen på tennene."

Når jeg var hos tannlegen nylig måtte jeg skylle munnen med hydrogenperoksid først:

6 Likes

Det var snakk om å teste dette mot Periodontitt. Så du er ikke langt unna. Faktisk så henger periodontitt og plakk sammen (samme bakteriebelegg ?).

Sitat:
Periodontitt skyldes infeksjon av bakterier i spalten mellom tannen og tannkjøttet. Dette bakteriebelegget (plakk) vokser ned mot rotspissen og fører til gradvis reduksjon av tannens feste til kjeven

Kilde

1 Like

Forskes på as we speak.

Project description

The oral cavity is a highly diverse microbial niche containing around 600 bacterial species. The oral microbiome, which helps to maintain a healthy environment, is found as biofilms on the teeth (dental plaque) and mucosal surfaces. Normally these biofilms are in balance with the host but changes in the oral environment can lead to dysbiosis where biofilms develop virulent properties, leading to diseases such as periodontitis and caries.

To treat disease, recent interest has turned to development of alternatives to antibiotics that can penetrate and selectively kill bacteria. Both acetic and hypochlorous acids have shown promise as effective antiseptics and our goal is to examine their combined action on members of the oral microbiome as well as to understand the mechanisms by which they affect virulence in oral biofilms.

10 Likes

Lol, tekinvestor på det beste det her. Slenger ut en spekulasjon på lørdagskvelden og det bare hagler med kilder tilbake. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hypoklorsyre eddiksyre og bakepulver :see_no_evil: sendte deg pm for ca 1 mnd siden :+1:

Dette var faktisk oppe til debatt her forrige uke, så jeg.

Kan tipse deg om øreskylling og :joy:

2 Likes

Haha, det var jo tidenes rareste PM, jeg trodde du var høy

3 Likes

Haha nei😅 eg har patentert saker før eg…

I haven’t been a dude since

Norsk finansmedia er til å spy av mange ganger… Ref. Funcom, er det noe de ikke har så greie på er det enklere å drite ut. Og er det noen norske som kommer med noe nytt så er det sikreste for dem å dra dem ned i søla med hva de kan finne av grums og bagateller. Så mye for patriotisme liksom. Nei… :face_vomiting:

Ein stad Soft Ox sine overflatedesinfeksjon har eit stort potensiale er innan aquakultur. Biofilm med legionella er den store skrekken for alle lakseslakteri. Det brukes store mengder kjemikalier innan denne industrien for å unngå legionella, og samarbeidet med Veso kan nok vise seg å bli lukrativt på litt sikt.

4 Likes

Da er det sikkert moro for kommuneansatte i Kragerø å tenke på at pandemien har vart i over 6 måneder, at sprayflasken kanskje har blitt brukt på områder hvor man lager mat og at man gjerne inhalerer litt hver gang ved bruk av sprayflaske.

8 Likes