Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Skal sies at 80% av forbruket av desinfeksjonsmiddel skjer gjennom helsesektoren og at det private og bedriftsmarkedet forøvrig dermed kun står for 20%. Mao; det er hyggelig om Ola og Kari Nordmann begynner å kjøpe AntiVir og alt mersalg er åpenbart viktig, men salgsvolum av vesentlig grad vil først oppnås når en avtale med HINAS er på plass.

4 Likes

Jeg var på apoteket for et par uker siden, skulle kjøpe desinfeksjon. Spurte etter spritfri variant.
“Nei, det har vi ikke. Fikk inn noen prøver på det, men det solgte ikke bra, og er ikke like bra. Blir veldig tørr i huden av den også. Nei, dette kommer vi nok ikke til å bestille noe mer av.”
Hun hadde en liten testflaske i en skuff bak disken, så jeg fikk prøve. Ja, det var safedes.
Hun jeg snakket med gav inntrykk av å ha grei fartstid i bransjen. Basert på andre opplevelser i området har jeg inntrykk av at dette er gjengs oppfatning. Blir nok ikke mye drahjelp å få fra den kanten.

3 Likes

Apotekene foretar nytt innkjøp kun én gang per år; februar, som er hvorfor AntiVir ikke er å se i hyllene. Det er dette Bonaventura Scanza jobber med as we speak og en avtale med apotekkjedene kan være på plass iløpet av desember måned.

Må være før vi fikk Antibac rundt i alle butikker og andre steder, nå idag er nok tallene noe helt annet.

Mener på at tallene er covid-19 ferske, men husker ikke eksakt så skal ikke si det for sikkert.

Det er i så fall tall jeg ikke har så mye tiltro til. Ingen kommer inn noe sted i helsesektoren lengre uten time, butikken går alle (flere gang pr. uke) og spriter seg så burde være enkel matematikk at det pr. i dag vil gå langt mer enn de 20% du henviser til. Men kan selvfølgelig ta feil.

20% er fortsatt en betydelig mengde og det gir mening at det tallet var betraktelig lavere før covid-19, for hvem utover helsesektoren gadd egentlig å sprite seg før pandemien tok balletak på samfunnet?

Har forstått det som at man ikke skulle bli tørr i huden av safedes antivir softox?

Det må jo dere som har kjøpt produktet kunne svare på?
Ville tatt det med svært lite troverdighet det en person måtte mene…

Mine synspunkter:

  • Blir ikke tørr av SafeDes.

  • produktet lukter klor.

  • svir ikke i sår

  • funker bra på og mot eksem, ref samboer

  • barna liker produktet, «lukter badebasseng»

  • veldig tyntflytende. Har resonnert litt rundt dette tidligere, og ser ikke ulemper med det:

Flere skriver at de primært kjenner eddik-lukt. For meg er det en sekundærlukt uten at det plager meg. Har slutta å sniffe på fingra for lenge siden:)

8 Likes

Vi er fornøyd her i huset, kjøpte 1 liter da lilleflasken ble tom. (en tante av meg fikk prøve og hun likte ikke lukten, men for en som bruker snus og den smaken man får av enkelte av spritproduktene i munnen i etterkant å ha pakket inn snusen må man spørre seg hva i all verden er det de har i spriten. Fidde meg for en smak!)
Antivir tørker ikke ut hendene på noen måte! Bruker det i tillegg mot fotsopp, myggstikk, brennesle og vi mener alle fungerer det godt mot. Men dette blir vår vurdering.

5 Likes

Like tørr som ved eksponering av sterilisert saltvann. Som vil si knapt merkbart. I motsetning til såpe og alkohol, som beviselig har negativ påvirkning på fettlaget i huden. I særdeleshet alkoholholdig ved utstrakt bruk.

2 Likes

Min erfaring med bruk av håndsprit er at jeg har mye mindre tørre hender enn vanlig pga av glyserolen de tilsetter

Litt lese stoff for spesielt innteriserte, Softox nevnt under awards. Og litt om biofilm og brannskader bla.

Glyserol kan være irriterende på slimhinner, og bør ikkje komme på øynene… Om man svelger noen slurker så går det vel helst fint, kan få diaré og oppkast evt :man_shrugging: usikker på hvordan det er å drikke antivir men sånn ift biofilm og generell virucidal effekt skulle en tro antivir var å foretrekke?

Ikkje til å drikke seff, men til sitt bruk liksom :sweat_smile: det var litt dårlig formulert men tipper dere skjønte :raised_hands:

Bruker Antivir flere ganger daglig og er fornøyd med produktet og syntes ikke det tørker ut huden. Føler at såpe og vann og er verre for hendene. Lukten gjør meg særdeles lite.

Men jeg kjenner mange innenfor helsesektoren, og der jobber det mest kvinner. Kvinner er generelt mere opptatt av lukt, alt skal av en eller annen grunn luktes på. Rare skapninger disse kvinnene… :slightly_smiling_face:. En del liker ikke Antivir på grunn av lukten dessverre.

At Antivir er et bedre produkt enn sprit er åpenbart. Jeg tror at utfordringen for selskapet blir å overbevise helsepersonell (og etterhvert forbrukerne) om de gode egenskapene til Antivir (og også EffectDes). Det tror jeg de vil klare, men det kan ta noe tid, men skulle de komme med på HINAS må vi være storfornøyd.

En dose sprit (3ml) er ofte alt for lite. Sprit fordamper fort. Skal sprit ha den effekten den er ment å ha må hendene være fuktige i minimum 30 sek. 3 ml sprit og hendene er tørre ofte etter kun 10-15 sek. Hvilken hjelp har det da? En stor falsk trygghet kan det da fort bli.

Men uansett hvordan det går med Antivir så er Softox så mye mer…

4 Likes

Tror det er brekningsmiddel de har i sprit basert, slik at alkoholikere og utilregnelige personer ikke skal drikke det.

Tenker at desinfeksjon, både antivir og sprit basert, ikke har noe i magesekken til folk å gjøre, det er derfor dette lukter/smaker vondt og ubehagelig å få i munnen.

Om det er så åpenbart så burde det ikke være en utfordring…

Skal ikke se bort fra amerikanske forsvaret blir en av de første kundene når SWIS får godkjenning over there, de har tros alt støttet prosjektet.

Hentet fra linken jeg postet i sted:
Combat wound infections in a prolonged care environment are a major risk to Warfighter survivability and their ability to return to competition, posing a significant burden to an Army Health System that has little to no capacity for significant periods of time during Multi‐Domain Operations. Research has shown that greater than 30% of all combat wounds become infected.

Selvfølgelig er det det, når det er et nytt, ukjent (bedre) alternativ til eksisterende paradigme for desinfeksjon. Det tar tid å oppnå kjennskap, aksept og til slutt utkonkurrere. Sånn sett er det synd HINAS-ble utsatt ytterligere.

Var en kar (@erikmjelde) som skrev en liten avhandling om akkurat det en del uker tilbake før han forsvant like raskt som han dukket opp. Her sitert av @Aaleby:

5 Likes