Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg har også lurt på hvorfor ikke selskaper er mer “frampå” - når det kommer en artikkel som den Aftenposten, vi har sett flere ganger, at alkoholbasert desinfeksjonsmiddel er brannfarlig - hvorfor tar ikke Softox og ringer journalisten og informerer om deres produkter?

De kunne sikkert gjort det, samtidig var de veldig tydelig hva som er deres strategi på Q2 - bruke ressurser på å få innpass på Sykehuset (det desidert større markedet) før de fokuserte på forbrukermarkedet. Det at en får inn en egen ikke alkoholbasert desinfeksjonsmiddel i HINAS sitt anbud tyder på at lobbyvirksomheten har en effekt.

Uansett - etter mitt syn er det mye mer interessant å følge med på Swis. Sist børsmelding om dette, hvor en fikk godkjenning om å starte siste fase, ga uttrykk for at en ville starte opp i november. Tror dere det kommer egen børsmelding når studiet starter - eller kan vi forvente at studiet allerede er i gang?

Jeg er 100% enig i selskapet sitt hovedfokus på store leveranser og bruk av distributører. Men det koster så vanvittig lite å gjøre litt growth hacking og inbound marketing, og plutselig får du noe som går viralt og skaffer deg oppmerksomhet verd millioner

2 Likes

AntiBac lukter digg(deilig spritlukt) og gir myke hender, hvorfor skal jeg da bytte til et produkt som lukter eddik?

Har du tenkt på at det florerer med ulike produkter på markedet om dagen? Jeg talte 7-8 ulike håndsprit produkter bare i kassen på Rema1000. Vil tippe det finnes 30-40 ulike hånddesinfeksjonsprodukter på markedet, så konkurransen er beinhard

Mannen i gaten ser ikke behovet for AntiVir. Dette er et nisjeprodukt for helsevesenet .

2 Likes

Brannfarlig, skadelig for huden. barnehager for eksempel, kan bli påbudt i deler av privatsektor også. :crossed_fingers:

1 Like

Detter er et marginalt problem, men jeg ser at det kan være en fordel i enkelte tilfeller ja.

For enkelte ja, men glyserol løser problemet for majoriteten.

Som sagt, nisje.

Jeg liker caset SoftOx, men AntiVir er bare en ren bonus for min del

2 Likes

Folk må jo bruke det som virker til formålet. Det gjør jo ikkje sprit, å hva er vitsen med å benytte produkt med risiko når en kan la vær?

Spritlukt?
Pris?

Eg tror ikkje dette blir et nisjeprodukt. Ser for meg en blockbuster her.

Hva mener du?

Når det kommer til lukt så blir jo det bare en preferanse, liker du lukten av eddik bedre enn lukten av sprit? Selv foretrekker jeg spritlukt

Prosentvis effekt, norovirus for eksempel. Antibak ligger langt under

ja eg og synes jo det er knall med spritlukt. Men forsvarer det å velge bort noe som virker bedre som innebærer mindre risiko?

Har sendt dem mail vedr. saken med link/r om at de må hive seg på når det har vært noe negativt om spriten og mens saken er fersk. Fikk til svar at de var enige om at dette var noe de skulle gjøre men har ikke sett noe oppslag i etterkant, så tror nesten det stopper opp en annen plass enn hos dem. Mistenker media holder tilbake…

1 Like

Hvis dette er tilfellet så burde det jo være grei skuring for AntiVir :rocket:

1 Like

Ja det er vel sånn at vanlig håndsprit ikke fungerer mot noroviruset, men Antivir gjør det.

1 Like

Er helt på linje med deg, Savepig

1 Like

Norovirus er et no-brainer argument mot ansatte i barnehager, og deres foreldre…
Alle som har danset reka på toalettgulvet og sett livet passere i revy etter å ha hentet i barnehagen har respekt for norovirus. For å si det sånn, barnehagen vi bruker bader barna i Antivir daglig. :ok_hand:t2:

3 Likes

Softox har for 2020, 2021 og 2022 guidet er salg på hhv kr 10 mill, 40 mill og 110 mill av antivir. Selskapet startet salget i q2 (salg 5 mill), og ved presentasjonen av Q2 ble det uttrykt at de hadde solgt litt mindre i Q3 og vi vet ennå ikke hvordan salget har gått så langt i Q4. Det er dermed mye som tyder på at guidingen for 2020 oppnås (dvs over kr 10 mill på 3 Q). Det er før ev. avtale med sykehusene eller EU-godkjenning) - og vi vet at det vil ta tid å komme inn på et marked med ca 40-50 alternative alkoholdbaserte alternativer og med en veiledning som anbefaler alkohokbasert desinfeksjonsmidler.

Med EU godkjenning og innpass på sykehusene (HINAS anbud) - og nå alle produksjonslinjene oppe - tror jeg guidingen for 2021 og 2022 er realistisk (og det morsomme er at dette tar i alle fall jeg som ren bonus, det er SWIS jeg venter på (og forhåpentligvis er vi straks i gang med siste studiet i disse dager - med produkter ute på markedet om ikke lenge) og det blir spennende å følge med på utviklingen ift inhalatoren).

2 Likes

Novovirus på sjukehus er heller ingen “dans på roser” for å seia det sånn. Har sjølv jobba som bioingeniør på sjukehus over mange år og antibac dreper ikkje novovirus. Det gjer AntiVir, så eg trur det er eit tidsspørsmål før AntiVir er standard på både sjukehus, oljeinstallasjonar, gamleheimar, cruise-skip osv…

7 Likes

Mener jeg leste et sted (husker ikke hvor) at det er flere barnehager som nå forbudt alkoholbasert desinfeksjonsmiddel - og kun anbefalt Antivir. Er det noe som kan bekrefte dette, ev. har kilde?

Det er sannsynlig at bonusen ved at Antivir tar norovirus (og alle andre kjente virus) i samme slengen vil bli utslagsgivende i valg av desinfeksjonsmiddel ved en rekke områder en eller annen gang. Men det er en jobb å gjøre for å komme dit.

1 Like

Hvis det faktisk er sånn at AntiVir er bedre enn alkoholbaserte desinfeksjoner slik dere påstår, så er det vel ingen grunn for at ikke SoftOx kan ta hele markedet?

Det er jo det beste argumentet for å gå over til hånddes 2.0

2 Likes

Er det denne du mener? Den er fra før Covid.

Når vi ikke anbefaler hånddesinfeksjon med sprit til barn i barnehagen skyldes det følgende forhold: Vi har ikke nok kunnskap om effekt av systematisk bruk av hånddesinfeksjon i barnehagen.

3 Likes

Minner om Clostridium difficile.

Fra FHI.
Håndvask med såpe og vann anbefales som metode for håndhygiene ved kjent eller mistenkt forekomst av C. difficile , uavhengig av om hansker er benyttet. Alkohol har liten eller ingen effekt på bakteriesporer, inkludert C. difficile -sporer.

Jeg spurte per mail og fikk svar.

Hei, og takk for spørsmål.

Ja – dette er en bakteriespore som er relevant for smittevask på sykehus. Vi har dokumentasjon på at vi tar Clostridium difficile.

Best regards

Dag R. Abrahamsen

Director Communication & Business Development

SoftOx Solutions AS

Hoffsveien 1a

0275 Oslo – Norway

Mob. +47 905 48 731

www.soft-ox.com

7 Likes