Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hvis det går veien tror jeg vi fort kan enda opp med en liten Softox “ting” i førstehjelpspakken alle soldater har på seg…

6 Likes

Satt meg ned og leste igjennom i dag - veldig spennende!

Er en betydelig jobb å skrive et white-paper slik de etterspør, men tror SoftOx langt på vei er prekvalifisert her. Noen slaver nok med dokumentet as-we-speak.

4 Likes

Tenkte akkurat det samme når jeg fant det, dette kunne være noe virkelig stort.

Man kan med god grunn håpe at SoftOx vinner denne også.

Hvorfor?

Fordi SoftOx allerede har vunnet konkurransen fra MTEC for chronic wounds and biofilm infections.

Medical Technology Enterprise Consortium (MTEC) is a biomedical technology consortium that collaborates under a transaction agreement (OTA) with the US Army Medical Research and Development Command (USAMRDC). The award issued is entitled Clinical Development of a New Antimicrobial Agent to Treat and Prevent Biofilm Formation in Wounds.

MTEC går nå ut med utlysning for combat wounds.

Request for Project Proposals (RPP) to develop prototype solutions for the prevention of infection of combat wounds. This RPP seeks a non-surgical, definitive solution(s) for a moderate to severe dermal disruption (penetrating wounds) with a focus on averting infection, with the ultimate goal of returning the Service Member to full functional duty without the need for evacuation. The proposed solution(s) may also be used as a temporary treatment when surgical capability is unavailable.

SoftOx har allerede dokumentert at de vinner MTEC RPP’s. Tenk for et fortrinn de nå har ift. klargjort dokumentasjon mv. Her tror jeg selskapet gjør en double-whammy - først kroniske sår, deretter for “vanlige” sår / forebygging av infeksjon.

11 Likes

Ja - er ikke dette akkurat tilsvarende Softox vant (MTEC) for “chronic wounds and biofilm**”, men hvor det er ny konkurranse ift “Company wounds”?

Just presis - i teorien kan de vinne på walk-over her / konkurransen er utformet “for” SoftOx.

Om de lander enda flere premier fra det amerikanske militæret, som ytterligere bekreftelse (hvis noen har behov for det) på at teknologien funker, så bør det begynne å skje ting.

8 Likes

Softox har i høst fått mange bekreftelser på at “produktene” deres viser veldig gode resultater, bl.a. “Fast track” ift videre studier på inhalasjon, støtte fra det amerikanske forsvaret, endelig godkjenning for siste studier ift Swis 02 mv. Videre har en i HINAS anbudet fått inn en egen kategori for ikke alkoholbasert desinfeksjonsmiddel - skreddersydd for Softox.

Softox bør også ha veldig gode sjanser for å vinne siste konkurransen fra MTEC, hvor det heller ikke bør være mye jobb for Softox å utarbeide dokumentasjonen. Dette vil være god reklame for Softox. Jeg husker godt Almås på Q2 ga uttrykk for at han håper markedet etterhvert skjønner hvor gode resultater Softox har å vise til (for de er meget gode), og det er ikke lenge til før produktene til sårskyll og sårbehandling kommer ut på markedet.

8 Likes

Virkelig ikke lett å spotte særlig mange røde flagg. Hvert fall på nåværende tidspunkt. Hvorvidt selskapet vil lykkes med å kommersialisere produktporteføljen er relativt in the open, men det blir den tid, den sorg - på en helt annen kurs enn dagens.

1 Like

Skulle sluttresultatene på produktene bli like gode som de er i dag tror jeg kommersialiseringen tvinges frem av seg selv.

1 Like

Det er den biten som er usikkerhetsmomentet, samtidig som at sky is the limit om de lykkes. Kluet, som vi alle vet, er at det ikke finnes god nok teknologi per i dag, som betyr at verden skriker etter en eller flere reddende engler. Absolutt ingen grunn til at ikke Softox skal kunne ta mål av seg til å ta på englevingene.

3 Likes

Når det gjelder sårbehandling og sårskyll, vil Softox ikke ha noen reelle konkurrenter - dette vil være et produkt som markedet “skriker etter”. Mens i forhold til desinfeksjon, er det sikkert 30-40 konkurrenter - så det vil ta lenger tid å få penetrert markedet.

4 Likes

Enig i momentene. I mine øyne er desinfeksjon uansett “bare” et biprodukt, som forhåpentligvis i økende grad vil skaffe ok midler inn i kassen i en oppbyggingsfase. Sårbehandling og sårskyll er hva som kan gjøre brorparten av selskapets aksjonærer til millionærer, om ikke multimillionærer best case.

1 Like

Helt enig - det er sårskyll/sårbehandling som er grunnen til at jeg er investert i Softox. Desinfeksjon, inhalatoren og andre produkter er bonus -som har potensialet til å bli store bonuser😀

5 Likes

Tror det begynner å synke inn for flere og flere at desinfeksjon er den minst viktige versjonen av teknologien. Og godt er det.

5 Likes

Tror dette er siste forsøket på Antivir.

Så lurer jeg på om dette kanskje kan være SWIS studiet? (stemmer bra med datoen 30.10.2020)

[Raske forsøgspersoner søges!!! Spændene forsknings projekt om hud mikroflora ved typiske injektions områder for patienter med diabetes. Tager blot 10 minutter!]

Det er i alle fall lukket for kandidater nå.

3 Likes

Jeg har som tidligere nevnt stor tro på adapsjonen av sårskyllen/sårbehandlingen til SoftOx, og tror at deres løsning kommer til å oppleve rask vekst hvis den kommer til markedet. For meg ligger derfor usikkerheten i denne siste fasen. Med det sagt vil det vel være rom for å påstå at den siste fasen også sannsynligvis kommer til å fullføres relativt knirkefritt, uten at det blir sett på som overoptimistisk.

6 Likes

Synes du hadde et godt innlegg :+1: rundt adaptasjon av hhv. hånd- og overflatedesinfeksjon og sårskyll m.m., og er veldig enig i betraktningene dine.
Det blir uansett veldig spennende å se utfall av HINAS, og om de klarer å holde guiding på hånd- og overflatedesinfeksjon inn i 2021, frem til hovedproduktene kommer i produksjon.

1 Like

Matcher hvert fall med samme avdeling som tidligere har blitt nevnt i børsmeldinger. “Institutt for Dermatologi, Bispebjerg Universitetssykehus i København”. Selv om jeg har til gode å plukke opp at de faktisk skal gjennomføre flere forsøk. Skulle tro at AntiVir er å betrakte som gjennomtestet og mer til.

En god del mer tvilende til om det stemmer med SWIS-2. Høres veldig snevert ut å teste i tilknytning til injeksjonsområder, som vel er type sprøytestikk i forbindelse med diabetes.

Dette var den siste testen av Antivir som jeg la ut. “Godkendt af etisk komité med journalnummer: HS-:H-19080907”

Godt mulig jeg er for entusiastisk her men plukker vi setningen litt fra hverandre:( "Spændene forsknings projekt om hud mikroflora) studie på SWIS handler om microflora og hvor og hvordan og må det være “sår” for å finne ut dette? (ved typiske injektions områder for patienter med diabetes) Vi vet diabetes kan forårsake problemer med sår.
Skulle jeg mot formodning ha rett her tror jeg vi kan gå mot en riktig hyggelig Jul…

For å sette Antivir forsøket opp mot det som kan være bekreftende SWIS forsøket så ble Antivir ikke testet på hendene i det siste forsøket.

Under forsøget:
· Du kan læse, arbejde, se film eller andet samt spise og drikke under forsøget.

· Du kan deltage sammen med 1-2 andre

· Vi vil teste to typer desinfektionsmidler på dine underarme over 4 sammenhængende dage (2 korte dage samt 2 mellemlange dage).

· Der fremkaldes tre små områder med irritation via plastre. Dette er ufarligt.
· De to hånddesinfektionsmidler bliver påført din underarm 20 gange.

· Din hudbarrierefunktion måles ved hjælp af ikke-invasive måleinstrumenter før og efter påføring af hånddesinfektionsmidlerne.

5 Likes

Har ikke fått svar/respons fra selskapet på mailen, uten at det nødvendigvis skal tolkes i den ene eller andre retningen.

2 Likes