Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Må si det er seigt å holde ut i disse tørkeperiodene. Vi får håpe det vil lønne seg til slutt:)

Er litt seigt ja men vil jo si den holder seg meget bra :slight_smile:

2 Likes

Er vel ikke mer seigt enn at det er biotek og TTT

Ørkenvandring at den har stabilisert seg 17% over forrige konsolidering for litt over én måned siden?

3 Likes

90% av småaksjonærene i slike aksjer som dette forventer ukentlige svingninger (gjerne opp…) på 10%+

Ganske artig :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg begynner å føle at Kiiltoclean er en giftpille mtp. effectdes / safedes. De markedsfører tross alt alkohol.

:stuck_out_tongue:

Klart det, Kiiltoclean tjener jo mer på å selge Antibac enn SafeDes.

1 Like

Tror vi går for forsvaret, SWIS og Combat Wound i steden for Kiilto (lansering sen sommer/høst har blitt til vinter). Så får vi smøre oss med tålmodighet og se om det kommer noe der, mulig tidlig på nyåret. De er på saken og har lest :wink:

1 Like

Den hører vel hjemme her?

3 Likes

ja!

1 Like

Tror dere vi kan se kursen oppe i 100 kr igjen når vaksinen har ankommet Norge?
Jeg vet at SoftOx er mye mer enn bare desinfeksjon, men er redd for at blant annet covid-19 sikrer at kursen holder seg på dagens nivå. Kan de resterende produktene, og positive resultater på pågående forskning, potensielt sett være med på å løfte kursen opp over 100 kr?

Ja det tror jeg. Eu godkjenning samt at guiding om cash positiv i januar og evt HINAS avtale så er vi nok på 100 tallet. Man kan jo si at vaksine ene og alene mot safedes er negativt, men det blir å ta lang tid å vaksinere hele Eu, samt at det fortsatt vil være stor etterspørsel i offentlig sektor selv etter vaksine.

Men loddet jeg tar i dette selskapet baseres ene og alene på sårskyll og dyrebehandling. Går alt etter planen sitter vi på en potensiell børsrakett. Skulle inhalering også bli suksess så er virkelig jackpoten truffet. Men biotec innebærer risiko, da er safedes bra å ha som et fundament i prisingen (går noen studier til H går ikke aksjen til null tenker jeg.

Litt på siden, men uansett; ser at mange setter Softox=biotek, men kan ikke se at det stemmer. Hva er det i så fall som skulle gjøre Softox til biotek? :man_shrugging:
Medtek er jeg med på!

God helg til alle medinvestorer, både tålmodige og utålmodige! :+1:

2 Likes

Det blir vel strengt tatt en hybrid, da SWIS (sårskyll) skal bli en medical device, mens BE (biofilm eradicator) har som mål å bli en medical drug, såvidt jeg har forstått.

2 Likes

Kan virke som om Softox har klart kunststykket å starte opp i akkurat rett tid å ha produkter klart, når det blir tydeligvis mer fokus på hva akkurat disse produktene er gode på og til hva.

6 Likes

Skader heller ikke å være i en klasse for seg selv ved at komboen hypoklorsyre og eddiksyre utgjør et produkt som har helt overlegene kvaliteter sammenlignet med hypoklorsyre alene.

5 Likes

Takk for svar @anon50125742 :+1: Jeg kan imidlertid ikke se at noen av disse programmene skal være bioteknologi.
Fra SNL: “Bioteknologi er en samlebetegnelse på teknologi som bruker, celle fra planter, sopp eller dyr, eller deler av disse til å fremstille eller endre produkter, forbedre planter og dyr, eller utvikle mikroorganismer for spesifikke anvendelser.”

Noen eksempler:
NANO, og andre, bruker monoklonale antibodyer. Disse er laget ved å klone spesielle hvite blodceller, derav biotek etter definisjonen over.
PCIB kan levere mRNA slik at cellens egenskaper endres osv.
Medisinsk insulin produseres nå av bakterier der arveanlegget er endret til å ha oppskriften på menneskelig insulin.

Softox leverer en kjemisk substans, hypoklorsyre sammen med eddiksyre, som tar knekken på virus, sopp og mikroorganismer - men dette er ikke bioteknologi i mine øyne.
Men nok om det, har ikke noe å si - jeg bare lurte på om det var en grunn for at flere viser til biotekselskapet Softox.

Igjen, god helg! Måtte HINAS komme oss i møte neste uke, like etter at godkjenning i broderlandet er annonsert! :crossed_fingers:

Edit: @anon50125742 På hjemmesiden beskriver de seg som medtech.

Edit 2: Svarer deg her, så får tråden fortsette uten mer “støy” fra min side :wink: Takk for svar @prump Softox produserer (nok) med industrielt fremstilt hypoklorsyre, så at HCLO også er produsert i kroppen gjør ikke teknologien til bioteknologi IMO. Kanskje " ganske nære", som du sier, er dekkende.

Her er litt informasjon om ulike typer bioteknologi:

TYPES OF BIOTECHNOLOGY

Like the stripes of the rainbow, the different biotechnology applications are grouped into seven colours or research and development areas. In this section, we highlight the most relevant of each of them.

• Red biotechnology. This is the health branch and responsible, according to the Biotechnology Innovation Organization (BIO), for the development of more than 250 vaccines and medications such as antibiotics, regenerative therapies and the production of artificial organs.
  • Green biotechnology. It is used by more than 13 million farmers worldwide to fight pests and nourish crops and strengthen them against microorganisms and extreme weather events, such as droughts and frosts.
  • White biotechnology. The industrial branch works to improve manufacturing processes, the development of biofuels and other technologies to make industry more efficient and sustainable.
  • Yellow biotechnology. This branch is focused on food production and, for example, it carries out research to reduce the levels of saturated fats in cooking oils.
  • Blue biotechnology. This exploits marine resources to obtain aquaculture, cosmetics and health care products. In addition, it is the branch most widely used to obtain biofuels from certain microalgae.
  • Grey biotechnology. Its purpose is the conservation and restoration of contaminated natural ecosystems through, as mentioned above, bioremediation processes.
  • Gold biotechnology. Also known as bioinformatics it is responsible for obtaining, storing, analysing and separating biological information, especially that related to DNA and amino acid sequences.
4 Likes

Hvordan kan dette la seg gjøre ?

Jeg skal på ingen måte være påståelig her, dette kan nok du langt bedre enn meg @Wannatri. Kan gjerne kalle det medtech-selskap for min del, jeg synes bare jeg har hørt at selskapet selv har omtalt seg som biotek-selskap… :roll_eyes: Men som sagt, dette har jeg egentlig ikke fryktelig god greie på, og din argumentasjon virker veldig fornuftig. :sweat_smile:

1 Like

Kan umulig bli cash-positiv allerede fra Januar. Grunnlaget for den uttalelsen må være på grunn av et vunnet anbud av feks hinas, som ble utsatt uten at softox kunne gjort noe med det.

Blir nok heller ikke solgt en eneste dråpe med Antivir i eu før godt utpå nyåret med en godkjennelse i eu fra desember

1 Like