Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ja det er nok sånn, her er det bare å håpe på at noen blir utålmodig, så man kan få særdeles billig påfyll, før gangetabellen må frem .

I presentasjonen til halvårsrapporten sa Almås at de forventet å å få positiv cash flow i januar21. De forventet lavere omsetning av safedes/antivir i q3, så det må jo bare bety at de har store forventninger/ordrer i q4.

Det var nok før HINAS-utsettelsen ble kjent.

Det har dem ikke og det er ikke noe vits å drømme om en gang. Her må
Anbud vinnes og frem til det vil dem ikke være cashpositiv

Ja antakeligvis. Men smått utrolig om de guider for januar og satser på at de får tilslag på anbudet. Men jeg vet like lite som dere, for vi har strengt tatt ikke noe annet utgangspunkt en guidinga. Er selv kritisk til om Almås ikke tok seg litt vann over hodet med guidinga…

Har fulgt litt med leverandører i sverige og flere har vært tomme for en tid tilbake mens i den siste tiden har Dax alkofri vært lagervare. Så enten selges det mindre eller produseres mer slik at det blir lagervare. Hvor de ender aner jeg ikke for i noen butikk er de ikke å finne så mulig skoler/barnehage der også?

1 Like

Kan vel ikke bebreide Almås for at HINAS ble utsatt, men noe annet som er sagt, og som er meget sannsynlig at skjer, er at EU-godkjennelsen kommer i år.

Absolutt ikke, men er vel ikke spesielt proft å guide på inntekt basert på et anbud de ikke har vunnet. Men igjen, er ikke sikkert han gjorde det, hva vet vel vi om salget i Sverige, til forsvaret, skoler, eller barnehager…

Er nok best å forholde seg til det vi vet, og for min del er det mer enn nok til å beholde roen, samt fylle på litt etter evne.

2 Likes

Om ikke biotek, så ganske nære. Det er jo basert på kroppens eget forsvar.

“Hypoklorsyre produseres i kroppen av hvite blodlegemer for å bekjempe infeksjoner, da det virker mot et bredt spekter av mikroorganismer.”

1 Like

Hva har dette med softox å gjøre?

I relation til inhalationsstudiet som ifølge so også virker på muteret virus vs tvivl om vaccinernes virkning på muteret virus. Dette jvf Pm fra so

2 Likes

Det er fra Danmark, Sverige har også mutert variasjon fra mink som ikke har fremkommet like tydelig som fra danskene. Når det er sagt så burde det være god grunn til å anta at disse to landene slettes ikke er alene om en slik mutasjon. Skrives lite om slike mutasjoner som i værste fall kan gjøre vaksinen ubrukelig som noen få forskere er redde for. Der kan softox komme inn som en reddende engel…

4 Likes

Året 2020 nærmer seg slutten, og det har vært stille fra selskapet den siste tiden… Er det realistisk å tro på EU godkjenning før nyttår? Eller vil neste nyhet være oppstart av siste studiet i SWIS 02?

Er litt mer hårette i mine antagelser og tipper vi får svar at SWIS studiet er ferdig først og før jul🙂

1 Like

Noen tror på julenissen også har jeg hørt… Men du skal ha ros for din optimisme :slightly_smiling_face:

Jeg vet ærlig talt ikke om man bør rose en slik «optimisme» som bare forvirrer potensielle nye investorer.

Når selskapet selv har anslått at studiet vil ta minst 6 måneder, og de har oppstart i november, hvorfor i huleste skal man begynne å surre med at resultatene kan komme før jul??

15 Likes

Det virker ikke realistisk basert på informasjonen som er kjent i markedet - og jeg klarer heller ikke å finne ut om studiene har startet. På bakgrunn av børsmeldingen skulle studiene starte så raskt som mulig (november) - vil selskapet da sende egen børsmelding når studiet starter? Eller vil sist børsmelding være “tilstrekkelig”?

Tok kontakt med dem vedr. Coopmed og om det samarbeidet burde meldes og fikk til svar at de hadde diskutert dette og kommet frem til at det ikke var behøvelig. Virker som de er mye mer tilbakeholden når det kommer til meldinger etter “peppern” de har fått for tidligere meldinger, så tror ikke det blir meldt da det allerede er meldt de vil starte “så fort det er praktisk mulig”. Har spurt om det studiet om bakterier som de i Danmark etterlyste kandidater til er softox sitt men ikke fått svar. Vil poste svaret her om jeg hører noe.

2 Likes