Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ok,skjønner nå hva du mener. Er ikke det bare for koronavirus og andre virus av den typen? Hvis de skal selge det som et middel som ‘tar alt’ så må de vel bruke den lengste tiden? Og da burde de vel egentlig sagt 120 sekunder for å få tatt Noroviruset.

En av utssalgsstedene oppgir disse testresultatene for Antivir:

Testdokumentasjon:
• EN 1500: Lovpålagt godkjenning for hånddesinfeksjon
• EN 13727: Godkjent effektivt mot bakterier for bruk i helsetjenesten (30-60 sek)
• EN 13624: Godkjent effektivt mot gjær og sopp for bruk i helsetjenesten (30 sek)
• EN 14476: Godkjent effektivt mot virus for bruk i helsetjenesten (60-120 sek)
Full virucidal effekt inkl. norovirus (omgangssyke) på 120 sekunder
Testet effekt på kappekledte virus som korona (15 sek)

Jeg håper og tror folk flest har en post i SoftOx fordi teknologien viser et enormt potensial.

Mye fokus på desinfeksjon og cash-flow blir en ganske grov distrasksjon. Om enn en forståelig en gitt COVID-orama. Hadde selskapet vært et rent forskningsrettet selskap uten inntekter er jeg (ganske så) sikker på at mcap ville vært høyere.

Korte (relativt sett) kliniske løp, robust dokumentasjon, kvalitetsstempel fra eksempelvis US Army, inhalasjonsstudiet, og tilnærmet fri bane for sårbehandling (dyr og mennesker) er grunnen til at caset er så spennende. Man har en av verdens ledende figurer på biofilm som ved flere korsveier har kalt det et de facto gjennombrudd hva gjelder effektivitet, sikkerhet og resistens.

Om teknologien funker og dataene fortsetter å være gode, så vil selskapet bli en rakett av de sjeldne - det være seg gjennom institusjonell interesse og/eller oppkjøp. Risk-reward fremstår svært attraktiv.

Utvanning er en trussel om markedspentrering er vanskelig for desinfeksjon, ingen tvil om det. Men, igjen, den rettede emisjonen som eventuelt kommer dersom de fortsetter å levere gode kliniske resultater ønsker jeg hjertelig velkommen.

11 Likes

Det burde DAX også ha gjort. Synes dog det var beskjedent ift listen over ting safedes eller nå, antivir førte opp. Noen som har den på rappen til sammenligning?

Enig, som beskrevet.
Uansett alle monner drar for et slikt selskap, og for personer med eksem så er dette uansett en redning.
Husk at mange i dag ikke engang kan benytte parfymert håndsåpe uten å få utbrudd.

Så kan vi diskutere inn i evigheten hvor stor etterspørselen blir etter covid i retail/konsumer.
Jeg tror hånddesinfisering har kommet for å bli også i de norske hjem, selv om dette ikke er primærdriveren for inntekter i det lange løp. Mulig jeg tar feil og den som lever får se.

Uansett det å få et produkt inn i retail hjelper også på brand knowledge i det lange løp.
Hadde jeg vært markedssjef hadde jeg gasset på uansett nå som etterspørselen er her, for å virkelig sette spor hos Ola og Kari Nordmann.
Apotekene ikke minst burde jo også foretrekke og anbefale dette fremfor sprit.
Men det man ikke vet, vet man ikke. Det er det jeg prøver å poengtere her. :slight_smile:

3 Likes

Synes Kiilto kunne brukt flere tall enn bare 60sek og 2 minutter.

3 Likes

Enig, men det har vel noe med rammen til godkjenningen å gjøre?

Apotekene vil etter alle solemerker begynne å selge AntiVir fra og med februar 2021. Her bør man absolutt kunne forvente at de anbefaler dette produktet fremfor sprit. Helt enig. Som vil kunne være et viktig bidrag for å høyne bevisstheten på produktets unike egenskaper.

6 Likes

Jeg forstår impulsen, men jeg er uenig. SoftOx har ikke midler til å kjøpe en relevant mengde flate på betalte kanaler. De har heller ikke nok ansatte til å jobbe (veldig) aktivt for å få fortjent / ubetalt dekning på ditto flater.

De trenger et knippe skalper i sekken før det settes full gass på å vinne markedsandeler for desinfeksjon. Les: de trenger helsevesenet. Og der er det dessverre forsinkelser, slik at HINAS-avtale ikke blir før utpå nyåret. EU-godkjenning og avtaler kan derfor komme før man vinner frem i Norge.

Og, igjen, så er det i mine øyne en distraksjon, fundamentalt sett. Samtidig har jeg full forståelse for at det er fokus på det, og det med rette. Penger inn, , er alltid positivt.

Men i det litt større bilde, så er det alle de andre potetene selskapet koker som har fokus for undertegnede.

10 Likes

Det trenger ikke å koste all verdens, og mye kan komme gratis i feks en riktig reportasje.
Hvis man googler softox og ser på nyheter, så er 90% fra finansavisen og e24.
Hva med ett nyhetsoppslag? En debatt? Avisoppslag? Facebook innlegg? Targeted ads?

Poenget er at de burde ihvertfall gi minimum effort, når de tross alt har produktet ute hos konsumer.
Det selger seg ikke selv, ingen går inn i en butikk og spør etter noe de ikke vet eksisterer. Ja helsevesenet vil være en positiv synergi in the long run også for konsumer, men ikke avgjørende.
Vet du hvilken håndsåpe som benyttes i helsevesenet? Ikke jeg.

Men vi snakker småpenger som de har råd til å bruke. Vi snakker tusenlapper her, som selv enkeltmannsforetak og influensere benytter.
De har allerede en brand manager og en markedsdirektør det holder i massevis som ressurser.

Jeg er enig i at det viktigste er å utvikle produktene samt at desinfisering for konsumer ikke er gullgruven fra et økonomisk perspektiv in the long run.
Ei heller er jeg personlig inne aksjen for antivir mot konsumer.
Poenget mitt er at skal du tjene penger så må du smi når hjernet er varmt og akkuratt nå har det vært glovarmt en god stund.

Alt er bedre enn ingenting, det er mange som skal påvirkes her. Effekten av å gjøre noe marketing er bedre enn ingen og den organiske brand awerenessen må tross alt starte ett sted. En stakeholder i et selskap er også konsumer med en gang h*n går hjem.
Det hjelper ikke å ha verdens beste produkt om du ikke selger noe av det og ingen kjenner til det.

Jeg tror at feks. en reklamesnutt hvorfor antivir er bedre enn håndsprit kunne hjulpet få litt mere penger inn i kassen. :slight_smile:

3 Likes

Da er vi tilnærmet enige. Jeg også håper og tror den nyansatte karen og markedsdirektøren kan skape litt mer fortjent oppmerksomhet. Betalt sådan forblir jeg skeptisk til…

De har fått noen hyggelige oppslag i bransje- og nasjonale medier i nyere tid, så vi får håpe det kan komme flere. Jeg vet av erfaring at det er krevende å få gehør, men det er ikke umulig :slight_smile:

2 Likes

Merkelig de da bruker noe annet på sine egne produkter, virker heller som de bevist tar det høyeste tallet til Softox. Sammenligner det jeg la ut og det Kiilto bruker så er det helt andre tall og mye høyere enn det som kommer fra Softox.
Eks. fra Dax som har samme virkningstid på flere av det fra softox jeg la ut men det som står fra Kiilto og DAX Alkofri blir fra 30sek til 60 sek. Klart slike ting har noe å si for eventuelt salg. Missliker avtalen med Kiilto mer og mer…

1 Like

“Alkoholiserte” Kiilto tror jeg vi kan avskrive som samarbeidspartner, de fleste har vel fått med seg at dette ikke har vært noen suksess. Jeg fikk 28. sep opplyst at avtalen ikke var konkretisert ennå, har ikke registrert at noe har skjedd i etterkant. Softox arbeider imidlertid aktivt gjennom andre distributører som også styrer inn mot apotek. Ha tålmodighet folkens !

1 Like

Har nok følelsen av av Kiilto har landet på at de ikke ønsket å kannibalisere på melkekua si.

2 Likes

Tok en telefon og spurte om de hadde den på lager, og fikk beskjed om at de hadde gått tom så derfor hadde de valgt å ta den bort. Var ventet på lager ganske snart og da ville den komme tilbake. Spurte så ett raskt spørsmål om det gikk litt av den da etter som de var tomme og fikk beskjed om at det gikk VELDIG mye. Hvis man da legger til Skolemagasinet også selger nå og at flere leverandører er tomme for varer tror jeg vi kan konkludere med mye bedre Q4 enn tidligere Q og puste rolig ut.

20 Likes

Det er jo positivt da. Da får vi håpe at produktet er godt mottatt og at de vil bestille igjen😊 det ryktes om ny etikett på Antivir-flaskene, spennende å se om dette stemmer

Dette er knallnyheter!

Milas selger til hele Norges barnehager og skoler, så her går det volum.

Edit:

Snakker om sola, nå er det tilbake også.

14 Likes

Det er veldig positivt at leverandører går tom for Antivir. Produksjonskapasiteten er vel 75000 flasker pr dag.

1 Like

Hehe, det produseres nok ikke det antallet per dag. Blir nok produsert langt fra produksjonskapasitet. Ikke vitts å gå i den fella en gang til, der man tror dem produserer så det spruter

7 Likes

Thomas Bjarnsholt er blant de mest siterte forskerne i verden, som sier mer enn litt om hvilken tungvekter Softox har på laget. Og ikke minst at man ikke skal blåse fullstendig av inhalatoren som en mulig suksess.

8 Likes

Men han har jo opsjoner, så dette bør man se bort fra.

(ok, ikke alle kjenner historikken, så jeg får legge til at dette skal leses med ekstrem sarkasme)

10 Likes