Det trenger ikke å koste all verdens, og mye kan komme gratis i feks en riktig reportasje.
Hvis man googler softox og ser på nyheter, så er 90% fra finansavisen og e24.
Hva med ett nyhetsoppslag? En debatt? Avisoppslag? Facebook innlegg? Targeted ads?
Poenget er at de burde ihvertfall gi minimum effort, når de tross alt har produktet ute hos konsumer.
Det selger seg ikke selv, ingen går inn i en butikk og spør etter noe de ikke vet eksisterer. Ja helsevesenet vil være en positiv synergi in the long run også for konsumer, men ikke avgjørende.
Vet du hvilken håndsåpe som benyttes i helsevesenet? Ikke jeg.
Men vi snakker småpenger som de har råd til å bruke. Vi snakker tusenlapper her, som selv enkeltmannsforetak og influensere benytter.
De har allerede en brand manager og en markedsdirektør det holder i massevis som ressurser.
Jeg er enig i at det viktigste er å utvikle produktene samt at desinfisering for konsumer ikke er gullgruven fra et økonomisk perspektiv in the long run.
Ei heller er jeg personlig inne aksjen for antivir mot konsumer.
Poenget mitt er at skal du tjene penger så må du smi når hjernet er varmt og akkuratt nå har det vært glovarmt en god stund.
Alt er bedre enn ingenting, det er mange som skal påvirkes her. Effekten av å gjøre noe marketing er bedre enn ingen og den organiske brand awerenessen må tross alt starte ett sted. En stakeholder i et selskap er også konsumer med en gang h*n går hjem.
Det hjelper ikke å ha verdens beste produkt om du ikke selger noe av det og ingen kjenner til det.
Jeg tror at feks. en reklamesnutt hvorfor antivir er bedre enn håndsprit kunne hjulpet få litt mere penger inn i kassen.