Jeg håper og tror folk flest har en post i SoftOx fordi teknologien viser et enormt potensial.
Mye fokus på desinfeksjon og cash-flow blir en ganske grov distrasksjon. Om enn en forståelig en gitt COVID-orama. Hadde selskapet vært et rent forskningsrettet selskap uten inntekter er jeg (ganske så) sikker på at mcap ville vært høyere.
Korte (relativt sett) kliniske løp, robust dokumentasjon, kvalitetsstempel fra eksempelvis US Army, inhalasjonsstudiet, og tilnærmet fri bane for sårbehandling (dyr og mennesker) er grunnen til at caset er så spennende. Man har en av verdens ledende figurer på biofilm som ved flere korsveier har kalt det et de facto gjennombrudd hva gjelder effektivitet, sikkerhet og resistens.
Om teknologien funker og dataene fortsetter å være gode, så vil selskapet bli en rakett av de sjeldne - det være seg gjennom institusjonell interesse og/eller oppkjøp. Risk-reward fremstår svært attraktiv.
Utvanning er en trussel om markedspentrering er vanskelig for desinfeksjon, ingen tvil om det. Men, igjen, den rettede emisjonen som eventuelt kommer dersom de fortsetter å levere gode kliniske resultater ønsker jeg hjertelig velkommen.