Di kan jo bare ta siste rest av kredibilitet med seg å hoppe ut vinduet
Høyden blir nok begrenset av meldingen om salgsutfordringer. Uansett behagelig å vite at man bør kunne sitte over neste kvartalsrapport ved at liket er ute av skapet. Summa sumarium svært positivt at EU-godkjenningen endelig er på plass!
Tviler. Føler det ekstremt kortsiktige fokuset på salg er litt Soft 1H 2020
De som er inne nå og de som vil inn ser nok lit større på det. Tror jeg
Ser poenget Sett et halvt år frem i tid er dagens melding ekstremt bull og med en børs som er ATH midt i en pandemi burde de fleste ha god trening i å ha fokus nettopp på den langsiktige utviklingen.
Merk at der er salgsmålene for 2020 de ikke klarer å oppnå (sier ingenting om 2021/2022 (40 og 110 mill) - og mye av årsaken er nettopp utfordringene med at FHI sin veiledning ikke anbefaler ikke alkoholbasert desinfeksjonsmiddel. Med denne godkjenningen er jeg sikker på at vi får en endring i veiledningen, som det står ønsker WHI at alle land skal åpne opp for et ikke alkovolbasert desinfeksjonsmiddel - og tenk at Softox er det før selskapet som får en slik godkjenning!!
Det en særlig bør bite seg merke i er at Softox skriver i børsmeldingen at potensialet nå er enda høyere - og en har guidet salg på 110 mill i 2022… Og dette er bare en bonus - ref Swis 1 og 2…
Det er i hvert fall noen med store skrivevansker.
Ja, det er det jeg mener. Fremstår kun som en dårlig nyhed. “ en og og en dårlig nyhed”.
Gjetter på at det smeller greit opp i dag! Men vet nå aldri. De norske brønnpisserne av en finanspresse gjør hva de kan i hvert fall…
Uansett, dette er Softox, sten på sten, skal følges på veien til de blir en milliardbedrift.
Da var det “korrigert” “En god og og en dårlig nyhet” En time til så blir det nok bra…
Eksakt. Skal tillate meg å bli skuffet om kursen ikke er vesentlig høyere både til sommeren og om ett år. Før den tid er det mest en distraksjon av mindre betydning.
Et skritt nærmere EU, og et skritt nærmere oppdaterte veiledere og markedspenetrasjon her hjemme. Hyggelig nyhet, trodde den ville komme først på nyåret.
Hehe, der gikk det like mye omsetning i startskuddet som det har gjort på flere hele dager i det siste.
Otroligt synd med PM nummer 2 dær efter EU
Det er som det er. Den meldingen alene i etterkant av godkjenningen ville kunne forsuret momentumet over tid. Mye bedre å få likevekt selv om det tildels nuller ut effekten av den positive delen av meldingen på kort sikt.
Ikke minst er det fint å få ut se som uansett skal selge alle nyheter. En tradisjon som holdes hellig i norsk biotek. Blir det for billig i dag så kan man jo øke litt før 2021 (som blir voldsomt mye mer spennende enn 2020 jfr. SWIX og inhalasjon + dette desinfeksjonsløpet, da).
Etter å ha vært langsiktig i SoftOx i godt over et år tar jeg heller 2% oppgang med lite volatilitet som vi ser nå, enn opp til 90 i løpet av dagen og ned til 68 igjen i løpet av kort tid. Helt enig med Aaleby her, når EU-godkjenningen først er på plass kan en like så godt melde det som er negativt i samme slengen.
Hovedproblemet med SoftOx sånn jeg ser det nå er mangelen på nye investorer. Det er stort sett de samme personene som selger og kjøper dag inn og dag ut. Men er vel bare et tidsspørsmål før flere får øynene opp for denne juvelen…
Nå forsøker jeg å være helt @Savepig her, men det kan fint lukte emisjon i løpet av kort tid (i år, eller Q1) etter denne nyhetskombinasjonen gitt kassebeholdningen 30. juni. Merk, selskapet leverer rapporter ganske sent, så det er litt vanskeligere enn normalt å forutse da man ikke har sett Q3 rapporten enda.
Er ikke sånn at selskapet egentlig har mislykkes med noe. De har hatt sin strategi, og siktet seg inn på det offentlige markedet hvor de har ment å kunne få bedre betalt. Men så har det offentlige somlet, og det ødelegger tidslinjene som selskapet har basert seg på. Det forskyver inntektene fram i tid, og KAN gi behov for kapitalpåfyll så de kan dure på med satsingen selv om staten har rotet til planene deres.
På sikt er dette uproblematisk for selskapet, og det kan uansett være bra at de henter kapital for å nå satse i EU og komme seg inn i det markedet. Men man kan som aksjonær nå kanskje ta opp til vurdering om man ønsker å være all in i selskapet HVIS de skal hente mer penger i markedet før nyttår eller kort tid etter.
Mhm. Ingen ting er sikkert, men emisjon er sannsynlig. Samtidig vil de IKKE finne på å gjøre denne foruten en voldsomt positiv trigger.
Jeg har hele veien tenkt at de henter penger ifbm. oppstart inhalasjon Q2 21. Ledelsen er 100 % bundet til masta med aksjene sine, og om de skulle trenge noe for å holde koken oppe til nevnte eller en annen trigger, så låner de heller en slant. Almås er en “gutta-på-gølvet” leder. Bror Almås har sågar økt i nyere tid, vel vitende om situasjonen.
Aldri vært så komfortabel med en emisjon på horisonten. Jeg ønsker den vekstemisjonen velkommen en gang utpå nyåret med knallgode nyheter.
Aksjen er jo opp nesten 200% siden nivået de to forrige emisjonene ble kjørt på , så er ikke så mye å si på det.
Med marketcap 500 millioner+ vil en 10% emisjon monne veldig godt.
Og vi vet jo også at de får inn grantet fra US Defence på et tidspunkt, som vil dekke over en del av finansieringsbehovet på videreutvikling av swis.