Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Burde være duket og klart for en eller flere mulig nye distribusjonsavtaler etter denne meldingen. Mulig jeg er vel positiv men tror at kanskje WHO ikke er blant tregeste til å komme med en eventuelt anbefaling i forhold til andre. Jeg ble positiv til dette med WHO i alle fall.

3 Likes

Hvis dere lurer på hva covidhype kan gjøre med en tysk aksje, se her

Soft har vel fått ca 0 uttelling på sin inhalator news

4 Likes

Ja. Og videre så driter jeg i COVID hva gjelder SoftOx sin teknologi. Den fjerner både virus og bakterier. Og den forhindrer resistens. På en trygg måte

Potensialet er så enormt for behandling av luftveisinfeksjoner (kun inhalasjonssporet) at man knapt klarer å gjøre regnestykket.

4 Likes

Nå ligger kursen lavere enn i går, dvs. selskapet er mindre verdt i dag sml med i går… Endelig har en fått på plass EU godkjenningen en har ventet lenge på, med internasjonal lansering, og muligens den “brikken” en trenger for å få FHI til å endre på veiledningen sin her i Norge. Men tenk hva det vil si å få innpass i EU? I Europa bor det 780 mill mennesker (i Norge/Sverige ca 15 mill) - og WHO anbefaler nå nettopp at alle skal få et ikke alkoholbasert alternativ… Softox er på vei til å få gjennomslag for sin strategi - og kan starte sin internasjonale lansering.

3 Likes

Jeg la inn denne meldingen på HO i slutten av september.
Ut fra dagens melding fra selskapet kan det se ut for at jeg fikk rett:

“Har nettopp hørt presentasjonen. Denne EU godkjenningen drar seg virkelig ut i tid. Hør fra ca 44 min ut i presentasjonen. Sverige sin godkjenning innen utgangen av året Norge og Danmark skal så gi tilsvarende innen Q1 neste år. Deretter har hvert enkelt EU land 90 dager på seg til eventuelle innsigelser. Vi snakker da kanskje ikke før neste sommer før det kan bli noe salg i EU!”

1 Like

flink

The approval will now be forwarded to the Danish Environmental Protection Agency and to the Norwegian Environment Directorate for parallel assessment and ratification within 40 days.

Mutual approvals within 90 days.

Dette er låste frister uten reell risiko for avslag. Tar vel gjerne betydelig mindre tid også.

Mange (de fleste?) EU-land godkjenner “automatisk” et nytt legemiddel hvis et annet medlemsland X godkjenner. Resten må man altså kjøre de separate løpene mot.

Edit: omformulert en hel masse fordi ikke drukket kaffe og hoderegningsfail.

Poenget er uansett at salget fint kan komme i gang i god tid før sommeren.

2 Likes

Grunnen til at jeg tok frem den meldingen, var at det i etterkant ble en diskusjon der flere mente at ledelsen hadde blitt mistolket når det gjaldt fremdriften for EU-markedet.
Dette er vesentlig informasjon sett sammen med at inntektene ikke blir som planlagt i 2020. Det her jo stor betydning for timing og størrelse på emisjon. Med alt dette selskapet har på gang, trenger de jo en del kapital.
Selv om emisjoner i vekstselskaper er avgjørende for å kunne vokse, så er det uansett noe man som investor bør ta hensyn til.

Hvor mye kapital trenger egentlig et selskap som får 80% av forskningsutgiftene dekket eksternt? Svar; svært lite. Særlig om man får på plass HINAS til vårparten slik at inntektene begynner for alvor å løpe om 6 måneder. Emi-pjattet i Softox er søvndyssende.

1 Like

Personlig har jeg ingen oppfatning av det konkrete kapitalbehov. Men det er nok disse sonderinger som er bakgrunnen for at dagens melding ble mottatt slik den ble.

Sånn der “akkurat i skrivende stund er aksjen mindre verd enn i går” vil bare gi deg mageverk. :slight_smile:

Zoom litt ut og nyt den vanvittig veksten aksjen har hatt siden emisjonen før nyttår.

Jeg tror for ordens skyld også det er tanker om videre finansiering som gjør at kjøpere sitter på sidelinjen nå.

3 Likes

Du trenger ikke å bekymre deg for magen min - selskapet har i løpet av denne høsten innfridd på alle “milepælene” jeg har satt opp på min liste, og jeg er trygg på at Softox vil få en flott reise fremover. Jeg tror derimot det vil være best at selskapet bare gjennomfører emisjonen - som tydeligvis alle i markedet venter på - slik at Softox kan starte på en ny 200 % stigning😀

Mulig at det er jeg som har misforstått - men denne EU godkjenning vil slik jeg ser det, i tillegg til å få innpass på EU markedet, også ha stor betydning for jobben selskapet gjør opp mot de norske myndighetene for å få endret veiledningen og ikke minst at sjansene for å vinne HINAS budet har økt.

3 Likes

Det er først og fremst enda et flott “sten på sten” element i det vitenskapelige og regulatoriske rammeverket de trenger rundt sine produkter, og levert sånn noenlunde innenfor de timelines som har blitt guidet i år.

1 Like

Skulle bare solgt unna beholdningen ved åpning ja.

Lett å være etterpå klok. Skulle ha kjøpt nas igår før den gikk 70% også…

1 Like
1 Like

De som har fulgt litt med, har forlengst forstått at salgsmålene ikke ville bli nådd, så dette bør ikke være noen nyhet. Neste år vil verden åpne seg for SoftOx, DET blir noe å snakke om :wink:

3 Likes

Solgte litt på åpningen, men har ennå litt igjen. Legger de ut for salg mens jeg lager pepperkakehus.
Mens barnebarnet har flyttet på salgskursen så har jeg jobbet med pepperkakehuset. Har fått opp sør og nordveggen.
Barnebarnet slettet salget og nå spiller vi Super Mario.

5 Likes

Så flink du er, redigere kan du også :smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Vi har fått beskjed om å redigere istedenfor å skrive nye innlegg.

2 Likes