Om du lager en bitteliten AntiVir dispenser av pepperkake, setter den foran hoveddøren på huset og deler bilde av det her inne så kjøper jeg 10 av aksjene dine
Det blir ikke mer salg i dag. Ikke vær trist for at jeg ikke fikk solgt resten av aksjene i dag, jeg prøver igjen på mandag. God helg til alle.
Financial calendar for SoftOx Solutions AS
FINANCIAL YEAR 2020
12.06.2021 - Annual Report
19.06.2021 - Annual General Meeting
14.12.2020 - Quarterly Report - Q3
31.03.2021 - Quarterly Report - Q4
Selskapet flyttet akkurat Q3 rapporten sin fra nyttårsaften til mandag neste uke.
Hmm, vil det si at vi kan forvente en selskapspresentasjon også da?
Merkelig å melde på en fredag ettermiddag at de heller skal ta Q3 på mandag…?
Merkelig, men positivt gitt at de kan tydeliggjøre mulighetene som ligger i EU-godkjenningen og betrygge markedet på det rent økonomiske planet.
Tror også det kan ligge noe der å betrygge markedet, fint tidspunkt å ta det på rett etter godkjenning. Kan komme noe positivt der…
Jeg vil si det er rimelig merkelig. Nå er det ikke så rart at de velger å endre tidspunkt for kvartalsrapport vekk fra nyttårsaften (som var det de hadde meldt tidligere), men gir jo kort varsel for folk. Normalt meldes flytting av rapport minst en uke før rapporten kommer mener jeg.
Men enda merkeligere er det i mine øyne at de velger å melde dårlig salg i dag, og så ha rapport mandag. Det er sånt man typisk kunne meldt på selve rapporten. Poenget med en profit warning, både positivt og negativt, er i mine øyne at man ønsker å informere markedet fordi det er lenge til rapporten kommer. Nå melder man negativ nyhet som vil være en del av rapporten siste børsdag før rapport? Det er litt merkelig.
Men, ikke noen grunn til å spekulere for mye. Blir mer å lese mandag.
Er noen fine poenger over her med at de nå kan presentere fremtidsplanene sine siden EU godkjennelsen er i orden. Det er ett bra poeng.
Tenker de har lært litt om aksjonærene og ikke ønsket de ekstreme kurssvingningene vi hadde fått om eu kom i dag og dårlige salgstall senere. Synes alt i alt de har gjort et godt valg med å melde begge deler nå.
Med tanke på hvem som hadde profitert og hvem som hadde følt seg rævp…hvis eu kom i dag og de kortfristige hadde solgt med profitt og de langfristige hadde sittet igjen med skjegget i postkassa, virker det enda mer fornuftig å gjøre det slik de gjorde i dag.
SoftOx overrasker fortsatt ser jeg. Fremstår ganske underlig.
Har riktignok skjedd en del siden sist. De kan si mer om samarbeidet med det amerikanske forsvaret, oppstart SWIX, veien inn i EU som nå åpnes, eventuelt annet nytt.
Om de MOT formodning skulle kjøre en emi allerede til uken og vi får inn noen nye robuste eiere er det helt i orden for meg. Greit å få unnagjort.
Det hadde vært helt fantastisk om de to seg bryet med å kjøre en fortrinssrettet emisjon mot alle eksisterende aksjonærer pro rata med kjempestor rabatt
Da hadde jeg fort panta noen flasker, ja.
Har også tenkt tanken at de nå vet at de kan kjøre en rettet emisjon mot en eller flere større aktører slik Funcom gjorde i sin tid til en premium (eller liten / ingen rabatt).
Aldeles ikke umulig at noen har lyst på en større bit av selskapet på dette stadiet. Og det får man ikke til over børs.
Edit:
Uansett rigg ser jeg ikke grunnen til å ha en Q-presentasjon i forkant.
Jeg tror ikke du skal se bort fra at DNB ønsker seg en porsjon av kaken her - de fikk jo en stor del i Photocure’s overraskelsesemi om jeg ikke husker helt feil.
Den emisjonen var jo vellykket ift emisjoner flest i sektoren.
Ja, det hadde jo vært flott. Men kryss i taket da jeg ALDRI har sett en småaksjonær-vennlig emisjon på Oslo børs, ever…
Men ellers, er det ikke litt sånn at utsettelse av rapport=bad news. Fremskyndelse av rapport=good news
Kjøpte Antivir fra Røde Kors nettbutikk i dag, skal bli interessant å teste.
Hvis alle her kjøper 12 x 250 ml før nyttår, så kanskje der drar salget opp bra for året?
Noen som vet om det er webinar på mandag når Q3-rapporten kommer?
Gode og dårlige nyheter meldt i dag, gode nyheter på Q3 rapporten, så de kan få kjørt emi.
Spennende selskap, men kan vel bli litt humpete underveis. Lav mcap og god muligheter for å hype.
Hvor mange røde flagg er det egentlig mulig å spotte i forkant av året som kommer? HINAS bør være plankekjøring, selv om man aldri bør selge skinnet før bjørnen er skutt, inhalasjonsstudiet bør man forvente at igangsettes i løpet av Q2, godkjenningene i ymse EU-land med påfølgende distribusjonsavtaler bør kunne komme på rekke og rad de første par månedene, SWIS bør kunne bli klar for markedet mot slutten av året, sårpleie for dyr like så. Og alt dette med en mcap per i dag på i overkant av 500 millioner. Da snakker man etter mitt syn om høyst begrenset nedside relativt sett.