Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hva skjer med alle de tilbaketrukne kommentarene?

Er det krig: baising og hausing?

:slightly_smiling_face:

1 Like

Ikke noe drama. Var en diskusjon om noe var av substans. Det var det ikke, så de som deltok slettet for å forhindre misforståelser.

1 Like

Tok ut bgbio og snittet meg kraftig ned i softox idag. Ser ikkje hvorfor non skulle selge nå :see_no_evil::crossed_fingers:

2 Likes

Jeg undrer på hvorfor noen investerer i Softox, når en velger å senke kursen med 14 % som følge av en rapport en allerede visste innholdet i etter fredagens børsmelding. Her opplever vi således en kursnedgang på ca 20 % fra torsdag som følge av at guidingen på kr 10 mill i salg i 2020 ikke nås, samtidig som at vi nå straks har på plass en EU godkjenning. Ville kursen steget med 20 % dersom en f.eks hadde tjent 2 mill mer enn det som er guidet? Er det på grunn av salget i 2020 en investerer i Softox?

Vi visste allerede ved Q2 presentasjonen i oktober at salget i Q3 var dårligere, og det ble der nøye forklart hva som er årsaken og hvilken strategi selskapet har for å øke salget, nemlig få innpass i helsevesenet og fokusere på endringer i veiledningen fra FHI. Er sjansene for det mindre i dag som følge av EU godkjenningen/anbefalingen fra WHO?

Kursen endte i dag på kr 57, som er tilnærmet lik det den endte på etter Q2 presentasjonen i begynnelsen av oktober… Det betyr i realiteten at følgende nyhetene har hatt tilnærmet ingen verdi;

• Godkjent siste fase ut SWIS 2 som nå er startet. Samtidig arbeides det med å få godkjent produktene
  • Støtte på kr 20 mill fra det amerikanske forsvaret
  • Godkjent fast track ift inhalasjon fra DK myndigheter, starter våren 2021
  • EU godkjenning
  • Snart legges HINAS anbudet ut

Så er det noen som helt sikkert påpeker at "faren"for emisjon har økt - men er det noen som tror det vil være vanskelig å hente inn penger til fortsatt vekst i Softox?

Et annet forhold verdt å nevne er at nedgangen denne gangen “kun” var på en omsetning på ca kr 9.4 mill - det er 3 ganger mindre enn når kursen falt tilsvarende etter Q2…

14 Likes

Er det noe som forhindrer de å selge til Asia? (Bortsett fra logistikk/produksjon dersom store volum)

Ser at kursen i dag oppførte seg på eksakt lik måte som ved halvårsrapporten. Forrige gang falt kursen fra 67 til 58, denne gangen fra 66-57. Eneste forskjellen er volumet. Som var 63% høyere 30 september. Man kan vel si at det er ingen ting å si på forventningene i forkant av rapportene og skuffelsen i etterkant.

Ved forrige korsvei druknet kursoppgangen i forbindelse med godkjent fast-track, denne gangen var det EU-godkjenningen. Som tyder på at det skurrer noe sinnsykt med forventninger vs de kalde realiteter. Et misforhold som selskapet må ta tak i pronto og skjønne at haussing bare sørger for utmattende volatilitet. Som Almås sin guiding på at selskapet skulle være cash positive i starten av 2021. Selv om salget på den tiden var så godt som ikke-eksisterende.

Fryktelig synd at ikke forskningen skal få den anerkjennelsen den fortjener grunnet en ledelse som drar all fokus over på salg av desinfeksjonsmiddel.

4 Likes

Det kommer!

Og ja, for kursen ville det nok sett bedre ut uten inntekter / forventningen om disse i det hele tatt. Har messet nok om det.

Som andre aksjer i samme segment er et emi-spøkelse alltid et lodd på kursutviklingen, ikke til å komme utenom. Det sagt, så synes jeg det er veldig spennende å følge selskapet videre gitt alt vi vet om de kliniske løpene.

Veien til markedet er mye kortere enn det mange tenker over. Er man de facto long gir seig kurs (om enn det skyldes «OSE», dyktige tradere eller whatnot) fine anledninger til å bygge en hensiktsmessig eksponering uten tjas og mas.

Treffer de på mål med bare ett av skuddene i 2021, så blir det riktig så morsomt.

Edit:

Enig at kommunikasjonen fra selskapet fortsatt kan bli bedre. Man trenger aldeles ikke så mange adjektiv for å fremme budskapet om at selskapet sitter på noe som vitterlig fremstår unikt.

Samtidig kan vi tenke på at Almås og Co. er ferske i gamet (fortsatt «gutta på gølvet» med hårete mål), er bundet til masten og vil minst like mye som oss unngå unødig utvanning. Det samme kan ikke sies for mange andre selskaper som er svært populære på TI.

Vi har sett en betydelig bedring på IR-fronten, så får vi håpe den fortsetter. Minner meg selv på at jeg kun skulle ta en trade i aksjen. Men så så jeg Q2 presentasjonen, leste meg opp og ble long I stedet. Dét skal ikke så rent lite til :wink:

6 Likes

100% enig og for min del er kursen per i dag uinteressant. Er ikke grunnet årets triggere at jeg er relativt tungt investert. Litt mer irriterende at selskapet ikke skal klare å bygge mer tillit over tid, men når sant skal sies så har man sett klar bedring. Får håpe kurven vil fortsette å peke oppover på akkurat det punktet. Det gledes uansett til 2021.

3 Likes

Aaleby - godkjennelsen om fast track fra DK kom etter Q2. Du har rett at kursutviklingen etter Q2 var tilnærmet lik som i dag - bortsett fra et mye lavere volum. Jeg skjønner at markedet hadde større forventninger til Q2 - men etter børsmeldingen på fredag, hva hadde markedet egentlig forventet? Hva i Q3, når en visste at guidingen ikke ble oppfylt, tilsier en nedgang på 14 %?

2 Likes

Korrekt. Gjennombruddet kom rett før Q2. https://newsweb.oslobors.no/message/514362

Riktig - så kom godkjennelsen fra DK 22. okt;

Nå begynner det å ligne noe.

- SoftOx har inngått en distribusjonsavtale med AssistCo, hvor Assist Alkoholfri Hånddesinfeksjon i førsteomgang blir å finne i hyllene til sportskjeden XXL og Stadion sport her hjemme i Norge, samt XXLs butikker i Sverige og Danmark, allerede nå i desember, sier Almås.

Om Assistco
Norsk Distributør av HUMMEL, CEP og ASSIST til den norske sportshandelen.
Assist er deres egen merkevare, denne serien består blant annet av en rekke idrettsmedisinske produkter. Mange av produktene produseres på Rjukan, hvor også hovedkontoret ligger.

Håndballjentenes hemmelige våpen
Nytt norsk hudvennlig hånddesinfeksjonsmiddel som tar knekken på Covid-19 viruset på 15 sekunder, skal bidra til at håndballjentene holder seg friske under EM.

Mens håndballjentene herjer på banen i Danmark, så herjer Covid-19 viruset i hele den vestlige verden. Skrekkscenariet til de norske håndballjentene er at noen av spillerne eller en i støtteapparatet, blir smittet av Covid-19.

• Det må bare ikke skje. De storspiller jo der nede. Dette laget fortjener å ta gull. Vårt hånddesinfeksjonsmiddel er best i klassen. På 15 sekunder tar det knekken på viruset, sier administrerende direktør Geir Almås i SoftOx Solutions.

Sammen med AssistCo, en av landets største distributører inn mot idrettssegmentet, lanseres Assist Alkoholfri Hånddesinfeksjon basert på SoftOx Solutions sin patenterte formel.
Produktet blir en viktig del av AssistCo sin idrettsmedisinske produktportefølje.

- SoftOx har inngått en distribusjonsavtale med AssistCo, hvor Assist Alkoholfri Hånddesinfeksjon i førsteomgang blir å finne i hyllene til sportskjeden XXL og Stadion sport her hjemme i Norge, samt XXLs butikker i Sverige og Danmark, allerede nå i desember, sier Almås.

Assist Alkoholfri Hånddesinfeksjon produseres i Norge, er utviklet av SoftOx Solutions i samarbeid med ledende universiteter i Norden. Dette hånddesinfeksjonsmiddelet virker på alle typer virus, bakterier og sopp.

• Håndballjentene er i de beste hender. Dette produktet er hudvennlig og tørker ikke ut huden slik som alkoholbaserte produkter gjør, sier Almås.

Oslo, 14 desember 2020

13 Likes

En liten gladsak på morrakvisten. Håndballjentene :slight_smile:

1 Like

Hvis de kan få foten innenfor i breddeidretten, så er ikke det det dummeste heller, står jo litervis med håndsprit i inngangen til idrettshallene vi bruker

2 Likes

Den där kunde man väk läsa om redan igår ?

Dette liker jeg!

2 Likes

Kjempebra! Tror vi vil se flere avtaler i nærmeste fremtid, ikke bare av sorten her i Norge. Nå kan de henvise til både WHO og EU vil om kort tid anbefale alkoholfrie produkter.

3 Likes

Nei, der ble det bare sagt at XXL var inne som partner, ingenting om Assistco.

Assistco har solgt AntiVir/EffectDes lenge, men at de nå skal selge det under eget merkenavn tror jeg er bra siden Assistco er kjent for mange. “Stadion Sport” ble jo også nevnt i børsmeldingen 13.12
“SoftOx has entered into several agreements recently, including the sports chain XXL and Stadion Sport, Brødrene Dahl and Maske Gruppen. Maske is a large wholesaler which is able to make SoftOx products available to a wide range of end customers, with a strong position within nursing homes and doctors’ offices.”
Men at de nå blir å finne i XXL sine butikker i både Danmark og Sverige allerde i denne måneden er supert. At ting tar tid er lett å “glemme” men at Softox gjør mye rett er så absolutt mitt intrykk. Syntes de får for mye pepper av dagens aksjonærer.

Etterhvert kan det vise seg at “biprodutet” Antivir blir riktig så god butikk.
Risikoen i Softox må enhver aksjonær selv ta hensyn til.

6 Likes

Presentasjon nå - god, jovial stemning med Geir og Co.

Personlig synes jeg det er morsomst å høre på Glenn (CMO), de kliniske dataene de har er helt kokkos.

2 Likes