Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

For noen dager siden tryna jeg i asfalten og fikk noen stygge skrubbsår på ene handa. Neste gang jeg var i butikken fikk jeg dermed kjenne på noen av bakdelene med spritbasert hånddesinfeksjon…
Når jeg kom ut i bilen igjen etter handleturen, brukte jeg Antivir og kjente absolutt intet ubehag.

Ingen tvil om at dette produktet ikke er markedsført godt nok. På sykehus og i barnehager er vel ikke diverse sår og skrubbsår så uvanlige…?

2 Likes

For ett børsnotert selskap som ikke når sine mål til guidet tidspunkt, og ikke klarer å generere inntekter, så er en flott visjon ett bra plaster på såret :slight_smile:

Problemet er nok så enkelt som at selskapet først og fremst har markedsført seg som ett selskap som skal vokse med inntekter, og ikke først og fremst ett selskap som skal forske og utvikle finansiert av emisjoner i en lengre periode. Og så har ting endret seg. Det har ligget i kortene en stund at de fortsatt er, og vil være i noen kvartaler til, ett forsknings- og utviklingsselskap uten vesentlige inntekter. Men om alle investorene har fått med seg det før nå er vel heller tvilsomt.

Jeg tror 2H 2021 blir bra for selskapet. Hvor kursen vandrer, hvordan og når finansieringsbehovet løses, inntil da, det får bli som det bli. Jeg tror at hvis du investerer i dag så kan du være fornøyd om 12 måneder, men jeg er ikke sikker på om du er fornøyd om 1,3 eller 5 måneder for å si det enkelt.

Greit for de tålmodige, greit for de som tar sjansen hvis kursen går opp på kort sikt, men jeg tenker det er mange som har litt tilbakelent holdning her og bare venter på at kapitalbehovet skal løses. Om det er idioti eller fornuftig vil tiden vise.

10 Likes

Dette er helt udiskutabelt, enorm forskjell. Jeg har allerede brukt det på ungene her for denne bruken.

4 Likes

Hva skjedde med Pyrisepten?

1 Like

Hadde ikke det i huset, men er jo iofs litt interesant å lære mer om softox vs pyrispept og andre

3 Likes

hm, med reine ord så sier du " ta tapet og kom tilbake senere"

1 Like

Jeg er på en måte enig med JCP i at caset har endret seg noen ganger i år.

Så man må ta stilling til det caset softox nå er og forholde seg til om det er noe man vil være med på.

2 Likes

ja, det er problemet.
positivt :
Liker selskapet / børsverdien på det og produktene og mulighetene.

negativt:
synkende børsverdi , som gir rødere og rødere tall i portjeføljen.
fiansering

hm, valgets kvaler :

Holder det eg har - og tror eg velger å snitte “OPP” om det snur…

Vi som har fulgt med litt i timen har jo tatt valget for flere uker siden, når det ble klart at inntektene fra det offentlige ble forsinket. Er vel vi som faller inn under kategorien “tilbakelent” og som har komfortabel eksponering - uavhengig om kursen er 50 eller 100.

Caset har et potensial for 1000+ % innen 1 - 2 år, og det er ingenting ved teknologien eller dataene som hittil fremstår lite tillitsvekkende. Tvert imot har man absurd bull uttalelser fra en verdensledende professor, regulatorisk fast-track + korte kliniske løp, samt det amerikanske forsvaret i sivet.

5 Likes

hehe, blir aldri tilbakelent eg når det lyser 5 røde tall med stø kurs mot 6 på minusen;)

Da var det dette med komfortabel eksponering igjen da :sweat_smile:

Altså. De fleste av oss visste/skjønte at det var rævva salg av Antivir. Men at kursen nok en gang skal bli så rævskjørt hadde jeg ikke trodd, etter alle meldingene som er kommet de siste månedene. Skulle softox få avslag på hinas blir nok kursen kortsiktig slaktet til under 50-lappen. Skulle de vinne anbudet, så er jo caset mega bull selv på relativt kort sikt.

Fikk fill på 57, meget fornøyd! :grinning:

1 Like

Slik som kursen utvikler seg her er det ikke mye positivt. Vi går nok ned mot lav 50 og blir liggende der veldig lenge slik jeg ser det. Situasjonen er at det blir en ørkenvandring fremover og tror ikke man ser 100 før etter sommeren tidligst.

Selv ikke før noe av følgende var på plass lå vi og vaket på lav 50: godkjenning av fast-track tilknyttet inhalasjonsstudiet, tilskudd fra det amerikanske forsvarsdepartementet, påbegynt SWIS og EU-godkjenning. Mye mulig at folk flest er så frenetisk panisk over muligheten for en emisjon at det vil bli resultatet, men fundamentalt er det lite som peker i den retningen. Får se retningen når de som vil kjapt ut er ferdig med å kaste kortene.

6 Likes

Det er omsatt knapt 8 mill i dag, ikke akkurat panikk.

Og vi ligger fremdeles over “bunnrangen”

3 Likes

Kortsiktig så ser det ut til at selskapet hadde kommet bedre ut av det etter kursen å dømme ved å IKKE satse på hånddesinfeksjon i det hele tatt. Merkelig…

Men folk kaster mer enn villig penger etter hydrogen, vindmøller og veldig mye av dette “grønne” som jeg ser rødt eller rimelig svart på…

2 Likes

Utviklingen i SOFTX ble definitivt ikke som jeg trodde og håpte - vi fikk faktisk en reaksjon motsatt vei på relativt (ifht vanlig) høyt volum. Vi har nå på nærmest èn bevegelse kommet gjennom MA200, MA50 og MA100. Ikke veldig oppløftende. Skuffet men har faktisk økt litt i dag og ikke solgt noe. Enn så lenge er min eksponering adekvat ifht egen risikoapetitt og størrelse på lommebok.

Utviklingen kan like fort snu seg gitt at det kommer noe fundamentalt positivt som overskygger det negative sentimentet rundt inntjening. Men jeg tror (som flere er inne på) at dette må nettopp være relatert til finansiering, inntjening eller annet som gir at de også har kontroll på dette. Teknologien er ironisk nok ikke så interessant for markedet all den tid SOFTX selv begynte å snakke om produksjonskapastitet, volum, forhandleravtaler m.m. Markedet venter på at salget går bra. Når det ikke gjør det straffes aksjen.

Videre tanker om det tekniske er at det nå er veldig vanskelig å spå noe som helst. Vi kan sprette opp igjen like raskt eller vi kan fortsette å sige nedover mot 50 (og ligge der en stund) gitt at det ikke er noen store endringer av positiv karakter. Jeg vet faktisk ikke annet enn at jeg blir sittende med det jeg har og øker med mer om vi ser 50-55.

Akkurat nå er SOFTX et kortsiktig bet på evne til inntjening men langsiktig er det mer et bet på at teknologien er like revolusjonerende (og enkel) som de hevder og i stadig større grad også beviser samt at SOFTX evner å omsette dette i målbare handlinger / hendelser i form av avtaler, salg, partnerskap, awards/grants/tildelinger, omtale, osv.

4 Likes

Finnes det webcast av q3?

I morgen kl. 13.00.

3 Likes