For ett børsnotert selskap som ikke når sine mål til guidet tidspunkt, og ikke klarer å generere inntekter, så er en flott visjon ett bra plaster på såret
Problemet er nok så enkelt som at selskapet først og fremst har markedsført seg som ett selskap som skal vokse med inntekter, og ikke først og fremst ett selskap som skal forske og utvikle finansiert av emisjoner i en lengre periode. Og så har ting endret seg. Det har ligget i kortene en stund at de fortsatt er, og vil være i noen kvartaler til, ett forsknings- og utviklingsselskap uten vesentlige inntekter. Men om alle investorene har fått med seg det før nå er vel heller tvilsomt.
Jeg tror 2H 2021 blir bra for selskapet. Hvor kursen vandrer, hvordan og når finansieringsbehovet løses, inntil da, det får bli som det bli. Jeg tror at hvis du investerer i dag så kan du være fornøyd om 12 måneder, men jeg er ikke sikker på om du er fornøyd om 1,3 eller 5 måneder for å si det enkelt.
Greit for de tålmodige, greit for de som tar sjansen hvis kursen går opp på kort sikt, men jeg tenker det er mange som har litt tilbakelent holdning her og bare venter på at kapitalbehovet skal løses. Om det er idioti eller fornuftig vil tiden vise.