Er jo ganske bull at sjef for Oljefondet Nicolai Tangen viser interesse og var blant de over 100 stykk som fikk med seg presentasjonen!
Nei. Ble ikke noe tema her, evt emi vil bli meldt via oslo børs om eller når det skulle bli aktuelt.
Tror ikke det kommer før de evt har vunnet anbud.
Der kursen er høyere og framtidige inntekter er mer klar. Da vil en emi være positivt for selskapet.
Kan også tenkes at de vil låne pengene? Slipper å bli vannet ut selv, de sitter med mye aksjer også selv.
Slik han ordla seg tolker jeg det som at det er veldig stor sannsynlighet for at styret planlegger emisjon i Q1, men jeg tipper denne kommer sammen med analysedekning og bull events, så ser ikke mørkt på det overhodet.
I det hele tatt svært positivt at man får analysedekning i en så underkommunisert aksje som Softox. Bør jo kunne innregnes et visst markedspotensial både knyttet til AntiVir og SWIS (og senere sårbehandling og sårbehandling for dyr). Som kan bli interessant gitt dagens mcap.
Det stemmer ikke, var en med likt navn
Hvor kan man se opptak av presentasjonen?
Kan jo prøve å spørre SB1: corporateaccess@sb1markets.no
Kanskje potensielle investorer får det lettere med seg at SWIS også blir klar i 2021 og er kun et par måneder unna. Med estimater for 2022 så blir nok dagens prising ganske attraktiv Gammelt nytt for oss, men skal bli gøy å se analysen
Hvordan ved du det var ham?
Godt observert Kratos. Har kun kjøpt 14 000 aksjer
Jeg observerte bare navnet, og la sammen 2+2. Finner ingen andre i Norge som heter det, så da må det være han hehe…
Kan jo være greit å minne om at SWIS må komme gjennom tester med et godt nok resultat før det blir inntekter av det?
Selvfølgelig. Men det er likevel ganske sannsynlig at det går veien og da skal det ha en viss verdi i aksjekursen…
Er vel ingen grunn til at den skal feile på målstreken i fase 3 når resultatene så langt har vært meget gode. Risikoen er først og fremst i fase 1 og preklinisk.
Syns dette var interessant fra dagens presentasjon:
Blir ikke overasket om det kommer mer støtte og samarbeid fra US DoD.
Dette var igjen en meget god presentasjon! Ledelsen/selskapet ga et solid inntrykk som har en klar plan/strategi, med tett kontakt opp mot FHI/WHO/sykehusene/større distributører som etter hvert har begynt å gi effekter (bl.a. anbefalingen fra WHO om et ikke alkoholbasert desinfeksjonsmiddel, egen kategori i HINAS anbudet, flere distributører avtaler er på veiavgift mv).
Det er naturlig at det vil ta tid å få penetrert et marked på 50-80 forskjellige desinfeksjonsmidler, samtidig ser vi at ballen er på vei til å rulle - og den vil rulle fortere og fortere jo bedre kjent Softox blir i markedet og jeg tror vi utover 2021 vil se flere større avtaler med distributører/offentlige institusjoner i Norden og Europa (kanskje også i Asia/USA mv). Ledelsen ga i alle fall et klart svar på spørsmålet fra Sparebank 1 om at deres desinfeksjonsmiddel har vist de beste resultatene.
Det aller mest spennende i 2021 er det som skjer ifm Swis (sårskyll/sårbehandling) - det er ikke lenge igjen før vi har produkter i markedet (arbeider nå parallelt med å få sertifisert produktene mens en er i siste fase.
Likte også at Sparebank1 vil ta opp dekning på selskapet (Q1 2021). Tipper at det også vil være flere andre som får øynene opp for selskapet når vi kommer over til 2021.
Jeg er ikke i tvil om at dette er et spennende selskap for fremtiden. Det som holder meg tilbake fra å investere på nåværende tidspunkt, er vissheten om at en forventet emisjon vil holde kursen tilbake samtidig som ledelsen allerede har varslet at også Q4 blir dårlig. Dermed har man antagelig ikke så dårlig tid med inngang.
Er fullstendig klar over at jeg her kan bomme med timing.
Rockpus - jeg er sikker på at det er mange som tenker akkurat det samme som deg, venter til emisjonen gjennomføres og forhåpentligvis får kjøpt aksjer ned på emisjonskurs (kanskje under). Det vil være behov for å få inn penger - samtidig tviler jeg på at selskapet kommer til å hente inn penger på dagens kurs. Basert på svarene i dagens presentasjon - og at Sparebank1 kommer til å ta opp dekning på selskapet - tilsier at det først ev. vil skje en emisjon ut i 2021 (hvis en ikke finner andre måter å skaffe seg kapital), på høyere kurs enn i dag (mange nyheter som kan komme i løpet av kort tid).
Når det gjelder Q4 - det et kun 15 dager igjen av dette kvartalet, og markedet har allerede tatt innover seg at en ikke vil nå guidingen. Jeg tror investorene nå heller har fokus på Q1 og det som skal skje utover 2021 - basert på dersom ble presentert i dag, vil dette bli et meget spennende år.
Lykke til med dine investeringer!
Salgsmålene Softox refererer til er en omsetning på ti millioner i løpet av 2020.
– Det kan hende at vi når dem, men foreløpig ser det ikke slik ut. Det er ikke så mye som skal til, sa selskapet til DN på fredag.
Haha, det er jo bare småpenger. Hva om de klare 11 mill, skal kursen til 100 da?
Det er faren for emisjon som gjør at aksjonærene selger, men mye kan ennå skje. Ingen vet hva morgendagen bringer. Emisjonkursen kan bli mye høyere enn dagens kurs.
Hvor meget har du fått kjøpt til, eller under emipris, ved tidligere anledninger ?