Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Og kommer det vekstemisjon betyr det ikke at kursen (for de som er ute av aksjen) vil komme ned til det nivået emisjonen settes - og det trenges heller ikke gjøres med særlig stor rabatt. Hadde jeg vært skråsikker det kom emisjon ville jeg heller unngått å være all-in og hatt penger å (over)tegne meg i emisjonen.

Jeg tror uansett de ønsker andre investorer så kanskje de setter minste tegningsbeløp på 1 mill.

Tidligere har alltid webinaret vært tilgjengelig slik at de som ikke fikk fulgt med live også fikk sett det. Hvorfor er det ikke slik denne gang :disappointed::disappointed:

Det blir nok gjort tilgjengelig.

Hvis man ser tilbake i tid og utalelser fra Peter Hermandsrud i DN så burde det komme en ganske så solid analyse og kursløft, kursen var vel noen høyere da enn akkurat nå.
Sitat: “– Om produktet deres funker som de sier er spørsmålet om det egentlig burde være en kursøkning på 3.000 prosent, heller enn 30. Jeg vet bare at det spekuleres i om det har noen effekt, sier han.”

SoftOx Solutions Q3 Presentation

2 Likes

Det er mye spennende forskning på hypoklorsyre der ute.

Det har skjedd mye siden 2009 også…Vi står nå foran uhyre mye spennende i nær fremtid, å stå utenfor pga en emisjon som kanskje kommer, og som i verste fall vil bli som en ørliten hump i veien å regne, er fullstendig uaktuelt for min del. Tenker jeg koster på meg noen Julegaver til meg selv i form av ytterligere noen Softox-aksjer i disse tilbudstider.

Jeg er helt på bølgelengde når det gjelder posisjon i Softox. Jeg skal ikke risikere å løpe etter denne.

Jeg ser frykten for å bli løpende etter, er tiltagende på FA-forum, det er et godt tegn. Når hånddesinfeksjon blir å finne i hyllene til sportskjeden XXL og
Stadion sport her hjemme i Norge, samt XXLs butikker i Sverige og Danmark, allerede nå i desember, så kan det snart bli noen vakre salgstall. 1.januar vil det også være over for en stor del av de middelmådige desinfeksjonsmidler som har vært dumpet i markedet den senere tid : https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2020/september-2020/midlertidig-unntak-for-desinfeksjonsmidler-fornyes-ikke/ Der kom det sannelig ei gladmelding til : SoftOx melder om ny distribusjonskanal
OneMed AS i Norge skal nå begynne å selge SoftOx sine desinfeksjonsprodukter SafeDes og AntiVir.

Det er positivt å registrere at stadig flere distributører velger våre produkter, det forteller oss at vi er på rett vei, sier salgs og Markedsdirektør Hans Petter Grette fra SoftOx Solutions AS

Dette gjelder i første omgang det norske markedet, men SoftOx er åpen for å diskutere et større nedslagsfelt basert på de land OneMed Group opererer i.

I tillegg er administrasjonen i SoftOx Solutions AS gjort kjent med at en større detaljistkjede vurderer å innlemme SafeDes powered by SoftOx i sortimentet for neste år. Beslutningen forventes å komme i løpet av en ukes tid.

Vi opplever nå økende interesse for våre produkter fra flere hold. Dette forteller at markedet etterspør et effektivt og hudvennlig produkt innen desinfeksjonssegmentet. https://newsweb.oslobors.no/message/520789

2 Likes
12 Likes

Ja - det kommer helt sikkert flere avtaler med distributører (også i utlandet med EU godkjenningen) Snøballen har begynt å rulle…

Sten på Sten

1 Like

Morro! EU godkjenningen som har fått ballen til å rulle slik?

1 Like

Dette må vel være det største som har skjedd så langt når det gjelder distribusjon, noen som sover lenge i dag ? “Om OneMed AS, OneMed AS i Norge importerer, markedsfører og selger et bredt spekter av helsepleieprodukter. Deres kundebase dekker hele helsesektoren fra offentlige sykehus til private klinikker samt utdanning. OneMed AS er en del av OneMed Group og en av de dominerende leverandørene av helsepleieprodukter i Nord-Europa med en omsetning på over 4 milliarder NOK og ca 700 ansatte. OneMed Group betjener både det private- og offentlige helsemarkedet samt andre bedrifter med produkter med høy kvalitet. OneMed Group har hovedkontor i Stockholm og har virksomhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederland og i de tre baltiske landene”

3 Likes

Spørsmål om tid før større aktører skal inn og emisjonsgjengen blir stående på perrongen

3 Likes

Et annet avsnitt som også er verdt å nevne;

"I tillegg er administrasjonen i SoftOx Solutions AS gjort kjent med at en større detaljistkjede vurderer å innlemme SafeDes powered by SoftOx i sortimentet for neste år. Beslutningen forventes å komme i løpet av en ukes tid.

Vi opplever nå økende interesse for våre produkter fra flere hold. Dette forteller at markedet etterspør et effektivt og hudvennlig produkt innen desinfeksjonssegmentet."

6 Likes

Kan det være Apotek 1…Spennende dager vi går i møte. Der smalt det igjen !

University of Copenhagen and SoftOx Solutions reports on positive results on SoftOx Inhalation Solution (SIS)
In accordance with feedback from the Danish Medicines Agency we have performed additional safety studies for SIS in a minipig inhalation model, resembling the human respiratory tract. This study confirmed that mild changes to the respiratory epithelium when exposed with higher concentrations of SIS have been documented to be transient and fully reversible,” says DVM Elin Jørgensen from University of Copenhagen (in charge of animal studies).

SoftOx Inhalation Solution (SIS) is an inhalation solution where the hypothesis is that it should be able to treat all types of respiratory tract infections. This could potentially be a paradigm shift in the treatment of all types of respiratory infections.

“Safety-wise, these results are of outmost importance to SoftOx, as it provides excellent grounds for pursuing safety testing in humans as planned in Q2 2021,” says Medical Director at SoftOx, Glenn Gundersen.

“This is excellent news and support our aim for SIS to become a well-tolerated and effective treatment for COVID-19 patients and potentially other respiratory infections,” says Professor in Microbiology and Primary Investigator Thomas Bjarnsholt*, University of Copenhagen and Rigshospitalet, Denmark.

*Professor Bjarnsholt is one of the inventors of the SoftOx technology, and he is a member of the SoftOx Solutions AS advisory board. He owns options (20 000) to acquire shares in the company, and he is being paid for his work for SoftOx Solutions AS.

Oslo, 16 December 2020

5 Likes

Det var da VOLDSOMT hvor aktive dem var i denne førjulstida da… enda en godmelding kom nettopp ramlende inn! :money_mouth_face:

SOFTX: University of Copenhagen and SoftOx Solutions reports on positive results on SoftOx Inhalation Solution (SIS)

5 Likes

Fantastisk.

Eneste problemet til selskapet er aksjonærene, som må være topp 3 på OSE sin ekstremt kompetitive vattnisseskala.

4 Likes

Tja, det er nok like mye, som det skrives over her, norske investorer generelt og norsk (spy)finanspresse som sover i timen…

Fordi de ikke har vært 100% proffe når det gjelder rapportering og IR så avskriver veldig mange dem. Haha, tabbe!

Edit: Og forresten, siste melding må dere alle bare se bort i fra. Professoren har 20.000 opsjoner i selskapet, dvs han juger så det renner av han, garantert!

8 Likes