Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ellevilt at hvem som helst kan kjøpe seg inn til en pris som er under min kostpris i dag. Har vært i aksjen lenge.

Sånn er børsen. Ikke noe å være bitter for.

2 Likes

“Lenge” blir vel en definisjonssak, da kursen aldri var på dette nivået før februar/mars 2020.

2 Likes

Ikke det spor bitter:) ønsker nye velkommen

1 Like

Men de kan vel få lisens og samarbeidsavtale for BE?

Syns dette virket spennende: « The company plans to submit a pre-IND / pre-submission application to the FDA in the United States to ensure important feedback on product classification and the planned development process. This is being done to reduce the risk in the development of SBE and for adaptation to US regulatory requirements.»

2 Likes

Innsendt 23 November den der og skal ha svar innen 30 dager så burde komme senest 22 Desember.

Det har vært skrevet mye om at kursen “alltid” ved emisjon skal ned til emisjonskursen - og jeg er overbevist om at flere derfor enten har solgt og venter på lavere inngang, eller avventer å kjøpe seg inn. Videre har jeg lest flere steder at en ikke har kjøpt seg inn etter de siste børsmeldingene/nyhetene nettopp fordi en venter på en emisjon. Samtidig har vi også mange eksempler på at (vekst)emisjonen ønskes velkommen og en opplever rask stigning etter gjennomført emisjon.

Nå er (vekst)emisjonen endelig gjennomført - og den usikkerheten er borte. Videre virker detsom at de som har ønsket å selge seg ut har gjort det (men kursen har holdt seg veldig godt). Kan være at det er noen av de som deltok i emisjonen som ønsker å ta en rask gevinst- men husk at det er flere (herunder Almås) som har et langsiktig perspektiv og endelig har en fått mulighet til å komme inn (med relativt store beløp - minimum 100 000 Euro) uten at kursen stiger voldsomt (og til rabattert pris).

Basert på ovennevnte, når dette har roet seg ned og en i stedet kan ha fokus på alle nyhetene som har kommet og triggerne som kommer utover 2021, vil vi få en relativt kraftig kurstigning.

6 Likes

Er det meglerhus eller Softox som får lov til å tildele aksjer til de som meldte interesse til å tegne for over 100keur?

Eks: kan de velge bort Spetalen sin tegning på 10mill men heller tildele til noen som virker mer langsiktig? (Et aksjefond, institusjonell eier etc)

Hva gjelder dette?

Softox sitt styre kan velge, ja…

2 Likes

Dette, innlevert 23 november. Svar 30 dager, etter det som kom frem med googling…
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/results/NCT03742284?term=softox&recrs=abcdefghim&draw=2&rank=1&view=results

2 Likes

Har vært borte en uke, og plutselig er det 500+ nye innlegg her! :sweat_smile: Noen som kan gi en kort oppdatering på hva som har skjedd?

oooff, ta å gå gjennom børsmeldinger :stuck_out_tongue:

1 Like

Fundamentale er sterkt, emisjon gjennomført, tekniske er sterkt, Unzt Untz and Good Times ahead!

2 Likes

Softox versjon 3 er det som har skjedd. Der alt inn til forrige emisjon var oppbygging, hvorav dette året har vært en mellomstasjon, vil tiden fremover i stadig større grad tydeliggjøre hva selskapet handler om og verdiene som ligger i bunn. Som muliggjøres av emisjonen som akkurat har blitt gjennomført.

Tidlig 2022 vil 3 av 5 produkter være lansert i markedet. Ting vil åpenbart ta tid, men man kan forvente stadig økende inntekter samtidig som utviklingsløpet til inhalatoren og sårbehandlingen skrider fremover.

I 2023, hvor de to siste produktene bør kunne være klar for markedspenetrering, har de andre produktene allerede flere år på baken. Oppbacket av suverene egenskaper og et stadig mer rutinert salgsapparat.

Det er bare å glede seg :moneybag:

5 Likes

Det ser jo ut som blueprintet på en vellykket vekstemisjon det her.

4 Likes

Jeg forstod ikke helt grunnen til Animal sårprodukter skulle være så forsinket når alt annet med dyretesting fungerer så bra.

Synes å huske at det handler om tilgang til dyrene som skal testes. Iom at det er fase 3 må det testes på “sluttkunden” og ikke i et laboratorium. Som har vært kompliserende pga pandemien.

1 Like

hvor står det at det er 30 dager svarfrist?

For egen morro i romjulen så tenkte jeg å sette meg ned og gjøre en analyse av softox sine peers. Noe som jeg ser for meg i grunn ikke er så rett frem.

Anyhow, noen som har forslag til peers som kan brukes ?