Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Er markedet litt avventende frem til rep-emi er kjørt? Jeg har solgt noen aksjer nå for å ha kapital til å kjøpe rep-emi aksjer på 55kr. Det må hel være fler som gjør det?

Har vel uttalt dette tidligere han Hermandsrud og med WHO på laget kan man kanskje se markedet er mye større enn først antatt og tenkt. Asia er vel ikke tenkt på før om flere år frem i tid og Antivir har allerede henvendelser derifra. Kan/bør begynne å komme noe samarbeid på sårbehandling snart, regner med vi kan se avtaler der før siste studie er ferdig. Vært hyggelig med noe der før rapporten.

Når får vi beskjed om denne rep-emien og eventuelt hvor mange vi kan få?

SoftOx Solutions hentet NOK 50 millioner i en rettet emisjon etter børsens stengetid onsdag 16. desember. Interessen var stor, og emisjonen ble mer enn 100 prosent overtegnet.

• Dette viser tydelig at vi har tillit i markedet, at vi er på rett vei og det vil gi oss den kraften vi trenger for vår videre satsning. Det er mye spennende som skjer, både på produktutvikling og kommersialisering, både nasjonalt og internasjonalt, sier administrerende direktør Geir Almås i SoftOx Solutions.

Pengene bidrar til finansiering av den videre forskning blant annet av de pågående lungestudiene ved København Universitet, hvor selskapets mål er å starte utprøving i mennesker allerede tidlig i 2021.

Selskapet vil nå også kunne intensivere aktivitetene knyttet til satsningen på selskapets alkoholfrie og hudvennlige hånddesinfeksjonsmiddel AntiVir og SafeDes inn mot flere store markeder i Europa og Asia.

Praktisk informasjon angående emisjonen

Den rettede emisjonen er delt i to transjer; transje 1 består av 500 000 aksjer og transje 2 med 409 090 aksjer. Det er i tillegg foreslått å gjennomføre en reparasjonsemisjonen (betinget av godkjennelse av selskapets generalforsamling som tentativt avholdes 4. januar 2021) som rettes mot de av aksjonærene den 16. desember som ikke tegnet aksjer i den rettede emisjonen. I reparasjonsemisjonen vil det bli hentet inntil NOK 10 millioner til samme tegningskurs (NOK 55,00) som i den rettede emisjonen.

Formålet med den foreslåtte reparasjonsemisjonen er å gi aksjonærene som ikke fikk anledning til å delta i den rettede emisjonen mulighet for å tegne seg til samme vilkår som i den rettede emisjonen – og således til dels «reparere» utvanningen i eierskap.

4 Likes

Hvor mye vil man få sjansen til å kjøpe for i rep emi? De som er sterke i matte.

Jeg får litt PCIB-vibes her (ikke et vondt ord om PCIB sånn sett). Plattform som kan brukes og virker på “alt”. En stor forskjell her er at det er vesentlig lettere å forstå som @Aaleby er inne på og dermed mest sannsynlig desto lettere å selge inn (kortere tid til marked --> adopsjon). Historien om å komme resistens-problematikken til livs er en historie som er relativt effektiv fordi du enkelt og greit har et mye mer mer lyttende publikum / marked og det er i tillegg lett å forstå mekanismen og resultatet/fordelen og ikke minst hvordan det skiller seg fra andre aktører og produkter. Så lett at selv jeg kan forklare dette til mine menigmenn rundt meg. Ganske utrolig egentlig :slight_smile:

7 Likes

Blir ekstremt få aksjer å kjøpe til hver og en av oss. Type 2-4%. Så det blir dessverre ikke så vanskelig å spa frem de pengene.

1 Like

Nærmest fornærmende få aksjer. Kun en liten “odd lot”. Tror mange gjør som meg og står over.

Sier ikke nei takk til gratis penger så jeg kommer til å tegne så hardt jeg klarer. :slight_smile:

2 Likes

Bra det, flere til oss andre! Jeg tegner for fullt iaf.

Dumt spørsmål fra en nybegynner. Jeg har aksjene mine i en IKZ konto på Nordnet, hvordan må jeg tegne meg for rep emi?

Usikker på om du får delta i rep emi om du har aksjer på IKZ.

Klart du får delta med IKZ-konto. Bare å vente til du får melding fra Nordnet. Veldig enkelt og greit.

1 Like

Hva er det som gjør at Vaccibody verdsettes til 19 milliarder? Hadde ikke de fått ordre på produkter klar lengre frem i tid, mon.
Er slikt usannsynlig for Softox og Swis/BE? (Gitt de får US-godkjenning)

Det dukker opp under corporate actions inne i nordnet.

Det du må være bevisst på er å følge med på tidsfristene, for de er strammere på zero enn ask, fordi nordnet må sammenstille alt og svare på vegne av sine kunder (det er nordnet som formelt eier aksjene)

2 Likes

Det er vel sviktende salg og tilbakeholdenhet fra Kiilto som regelrett har tatt livet av kursen, husk de skulle lansere produktene sen sommer/høst uten at det har vært mye til lansering etter mitt skjønn.

At kursen kommer er jeg ikke tvil om.

Vil det si man bør ha pengene klar på konto dette Savepig?

Ja, både å svare opp tidlig, også følge nøye med på når de sier pengene må være på konto. :slight_smile:

2 Likes

Takk skal du ha, Det var bra du gjorde meg oppmerksom på, trodde man fikk litt tid.

Bruker både Nordnet og Pareto så må sette inn på begge/alle kontoene da sikkert eller blir det regnet ut fra totalen man har til sammen og kan kjøpe fra den ene kontoen?

Vaccibody satser på kreftbehandling med immunterapi. De fikk en global lisens- og samarbeidsavtale med Genentech, som inngår i Roche Group. Avtalen er på 715 millioner dollar.

2 Likes

Det blir i hvert fall ikke mer på de fleste, enn at det burde gå greit uten å dumpe til dagens latterlige pris, kanskje noen som har regnet ørlite feil