Tror vi skal passe oss vel for å fabulere om noe i nærheten av sprengt kapasitet før internasjonale avtaler eventuelt kommer rennende inn. Fører bare til for store forventninger og ditto fallhøyde.
Ingen vits med slike kalkulatorer og super haussing som sist gang. Men det ser bare bedre og bedre ut for hver dag som går.
For meg er bullscenarioet til softox at de kanskje kan tjene nok penger til å ikke trenge flere emisjoner mens de finansierer videre forskning.
Forutsatt at produktene til selskapet fungerer og at de vil lykkes med å tjene penger om noen år så er utvanning den største negative faktoren ved å være investert. Klarer de å unngå emisjoner, eller får hentet penger på stadig høyere nivåer, så er det bull. Hvis de må ned i kurs for å hente penger, så blir caset straks litt vanskeligere.
Nå vet jeg ikke om jeg ville kjøpt bruktbil av selskapets ledelse eller styret, men det er noe forfriskende med ett selskap som hausser seg selv, og hvor ledelsen er tungt investert samtidig. Kombinasjonen gjør at man i hvert fall antar at de ikke gir faen i utvanningsgraden over flere år - som fort er det inntrykket man får andre steder når ledelsen sitter med opsjoner men ikke har investert store penger selv.
Så må man nok bare leve med at selskapets meldinger må filtreres for haussing
Det er sant, skal ikke ta noe på forhånd. Men har alltid løfta blikket å sett frem i tid så med WHO på laget kommer de ikke til og gjøre saken vanskeligere for dem… hver enkelt gjør selvfølgelig opp sin egen mening, jeg er inne langsiktig.
Savepig - det er nok fortsatt noen som er “skremt” av historikken til Softox, og som selger seg ut med en gang det kommer nyheter. Men jeg er derimot overbevist om at markedet etterhvert vil oppdage at de siste nyhetene/ hendelsene har endret fullstendig på “forutsetningene” - og at “snøballen” har begynt å rulle for selskapet. Det har etter mitt syn aldri vært tryggere/bedre tidspunkt å være investert i Softox enn i dag - og det er bare å glede seg til hvilke nyheter som vil komme fremover og ikke minst analyse fra Sparebank1
Distribusjonsavtalen her er så god den. For det første så er inntokt til dagligvaremarkedet og privatpersoner innertier. Alle dagligvarerbutikker (så å si) viser til abnormal omsetningsvekst pga. folket som styrter inn på butikkene og konsumerer som aldri før. Ingen grunn til at ikke de skal plukke opp litt desinfiseringsflasker på vei ut i samme slengen. Dette blir ei gullgruve!
NorgesGruppen vil vel selge dette inn til sine ‘‘spritstasjoner’’ i dagligvarebutikkene, så kan bli et pent volum bare derfra.
Må si jeg liker godt dagen avtale. Flott å se at vi ser frukter av avtalen Sotfox har med Bonaventura Scandza. Og at det ikke blir gjennom KiiltoClean ser jeg bare på som positivt, når vi ikke har sett særlig frukter av det samarbeidet på så lang tid kan de for min del “seile sin egen sjø”. At det nå blir en avtale rett inn i dagligvarebutikker gjennom Norgesgruppen er supert. Apotek etterhvert blir også bra, men prisene apotek tar til sluttforbruker er ofte svimlende høye.
Hyggelig lesning i FA også.
Hvordan ser det tekniske bildet ut nå? Må være veldig bra om vi holder oss over 70 fremover.
Så langt meget nært mitt drømmescenario med avslutning over 68-69 sånn som vi fikk idag - attpåtil på bra volum. Kan skimte ATH og 120+ i ikke så veldig fjern fremtid - om den ikke siger tilbake.
Det fundamentale og tekniske bildet har aldri vært bedre - sterkt at kursen, selv når det kom en del flere aksjer på markedet i dag (emisjon) holdt seg godt over kr 70 på relativt høyt volum. Samtidig som at når kursen falt tilbake, skjedde det på lavere volum.
Aksjene til Almås & Co kommer i transe 2, dvs at store deler av disse aksjene er således langsiktig. Jeg tror faktisk at vi raskt er på kr 100 - og tidlig i 2021 går forbi ATH. Det begrunner jeg først og fremst i det fundamentale - tror Softox får flere tilsvarende avtaler i norden/Europa, og etterhvert får de også innpass på sykehusene. Og vi har ennå ikke snakket om “hovedproduktet” og inhalatoren…
Vet at dette ikke er veldig populært - men tenk bare hva omsetningen av denne avtalen med Norgesgruppen alene gir pr kvartal dersom hver av de 750 butikkene selger 1 flaske hver dag…
Gjorde samme serviettanalyse tidligere i dag, med 2 solgte flasker hver dag til 100 kr flasken. Det blir ca 13 mill per q.
Så kommer UK og EU i tillegg + SWIS + inhalator ++++
SoftOx er dirt cheap!!!
Edit, glemte Asia!
SoftOX får vel ikkje 100kr flasken det er vel butikken som får?
Putt inn det tallet du ønsker!
La oss ikke begynne med regnestykker hvor vi setter likhetstegn mellom utsalgspris og profitt igjen.
Det forsøkte folk seg på i våres, og da orker jeg ikke eie aksjen mer fordi forventningene blir så fullstendig frakoblet virkeligheten.
Ingen sa noe om profitt, bare salg.
Poenget er at det ikke skal så mye til før det blir litt volum av det når man etablerer en salgskanal med en såpass stor aktør som NorgesGruppen
Godt poeng. Spør du meg er det bare til å finne frem en pose isbiter til å legge kalkulatoren på.
Regnestykket er jo til å bli helt svimmel av, selv med kommafeil.
Caset er sterkt som brennevin.
Dette er tett på vakkert. Noen vil sikkert innvende “dette har vi sett før!”. Nei, det har vi slettes ikke Ikke i SOFTX iaf.
Bruddet ned gjennom MA200, MA50 og mottak på MA100 var sketchy saker (hvis man ser bort fra det fundamentale et øyeblikk). Det var egentlig ingenting som tilsa at vi skulle opp så raskt igjen og nå er vi faktisk på ny over MA200 - etter vellykket test av MA100 og hvem nevnte MA50…? Psss… Poff så var den glemt…
Hadde noen sagt til meg for nøyaktig en uke siden at vi om en uke skulle ligge over 70kr så hadde jeg nok flira godt men reservert (det var tross alt ingen umulighet). Men at vi nå ligger over MA200 etter forrige ukes bruduljer er verdt å feire. Ble et glass rødvin her på meg ikveld - dette var over forventet!
Så får vi se da om vi nå får attracted nytt blod inn i aksjen - det er det som trengs for å løfte den videre. At vi kan sette en strek for denne runddansen av kjøp og salg mellom de (i praksis) samme menneskene/aktørene. Det meste av fundamentale byggeklosser signaliserer at vi ligger meget godt an til å nettopp oppnå dette (friske kroner inn).
Jeg mener kampen først og fremst står om MA200 nå og fremover. Jeg har forsåvidt god tid men er samtidig utålmodig på å få etablert et robust chart som gir støtte og ro for fremtiden (lang og oppadgående trend). Primært betyr det kurs over MA200 - enda bedre om vi stacker MA50, MA100 og MA200 oppå hverandre. Vi nærmer oss!
Enig i at både emisjon og kursutvikling har overrasket positivt.
Det er også en privilegert posisjon vi har fremover utover det rent tekniske. Nå som pengebehov er dekket, og progresjon det kliniske løpet får større anledning til å styre veien videre for aksjen, så ser det lovende ut for kommende år. Jeg anser fortsatt inntekter fra desinfeksjonssporet som en bonus, men selv der kan selskapet finne på å levere iht. målsetning gitt EU-godkjenning og øvrige private + offentlige avtaler.
Om inntektene kommer, i tillegg til det kliniske som er grunnen til at jeg er investert, så er prisingen av selskapet bli enda mer eksplosiv (enn den allerede er). Ser frem til å øke eksponering når det byr seg anledninger i månedene fremover.