Leker litt med tanken om å gå tilnærmet all in i Softox en del uker fremover. Man kan si mye om sell on news og at trading har en tendens til å drepe momentumet, men samtidig har den vist gang etter gang at røde dager ikke biter særlig på. Kursen lever i stor grad sitt eget liv. Som er en nyttig egenskap om det skulle bli urolige tider frem til vaksineringen virkelig kommer i gang. Tryggere havn skal man hvert fall lete lenge etter så lenge pandemien har the upper hand med fortsatt makt til å diktere begivenhetenes gang.
Hvis du hadde tenkt å gå all in, ville du vel ikke røpet det på et forum???
Vi har ikke dårlig tid, og jfr. det jeg beskrev som et “privilegium” ovenfor. Jeg er helt enig i tankegangen din, men børs anno 2020 bryr seg pent lite om vår egen tiltro til case og/eller (antatte) evne til å ta bedre valg enn markedet
Det sagt, så kan det godt hende en all-inn strategi i denne aksjen er det som knuser markedet i 2021. Alt handler om risikovilje. Min er i utgangspunktet stor, men ikke så stor.
Og jeg har all respekt for dem som følger overbevisning helt ut. Så fremt den er godt begrunnet og evaluert. Alt jeg kan si er at “markedet” ofte ikke enig, uansett hvor “rett” man har. Det finnes veldig mange dummere idéer enn å sitte maks lastet i SoftOx i 2021, for å si det slik. Uten at jeg gjør det selv,
Mine ord på et forum har null påvirkningskraft. Ikke er lommeboken stor nok til at heller den biten påvirker. Per i dag ville jeg nok heller puttet pengene i Softox for å minske den generelle risikoen enn å trekke pengene helt ut av børsen. Ikke fordi jeg tror at selskapet ikke kan bli påvirket av uro, men fordi jeg har en feeling at påvirkningen vil være relativt begrenset. Samtidig som jeg slipper å skulle prøve å time markedet, som mest handler om flaks/uflaks.
For kjedelig å sitte all in over lang tid, men de neste par månedene frister.
Ikke uenig. Personlig anser sent Q1 / Q2 og fremover som da det virkelig byr seg muligheter for å øke eksponering dersom kursen ikke representerer forståelsen din / min / vår av selskapet. Da får man oppstart inhalasjon, og vi vet hvor sårbehandlingen står. For å nevne noe.
Liker at det gror hår på setningene du serverer @Aaleby Er selv ca. 33% committed så SOFTX er den aksjen med størst conviction i min portis. Og den jeg har minst problemer med å ha der og minst problemer med størrelsen den pt. har. Om jeg har problemer så er det litt som jeg tror du sikter på - at posisjonen faktisk er for liten…!
Og det kan ikke gjentas nok: vi har vært vitne til en av de mest vellykkede emisjonene jeg har sett på OSE (hittil). Det bør man glede seg over.
Tok avgjørelsen med all in i Mars her etter å ha brukt 14 dager på å sette meg inn i Softox. Ble helt overbevist om at dette virket og tenkte at i det lange løp (flere år) ville det Sansynligvis bli noe bra til slutt, noe det kan se ut til å bli.
Ligger på ca 35% selv, som har vært tyning av smerteterskelen en stund etter smellen med PCIB, hvor eksponeringen var alt for høy. Med emi i boks og fortsatt ekstremt lav mcap stiller alt seg annerledes. Har prøvd å finne røde flagg det nærmeste halvåret, men finner ingen. Selv om kursen åpenbart vil få seg en sinnsykt trøkk om HINAS mot all formodning skulle ende opp med no-deal (dejavu PCIB). Men den er så far out at man umulig kan ta det med i beslutningsgrunnlaget
Den sterke dagen i dag var tredelt som jeg ser det:
- Innsidekjøp Harefrøken AS (selv om det allerede var meldt) kombinert med vellyket emisjon (og ingen dumping av emisjonsaksjer),
- ny distribusjonsavtale med Norgesgruppen og
- ny virusfrykt/og mutasjon.
Alle 3 positive for Softox, men plutselig er det klassisk oljerally og vaksine-eufori den neste uken igjen. Når det gjelder distribusjonsavtalen er det viktig å merke seg at den ikke trer i kraft før Februar. Jeg hadde også håpet at det var Antivir-brandet som skulle rulles ut, og ikke nye brands, siden det må veldig mye volum til når de må dele kaka med andre.
Aksjen har gått mye i det siste. Men jeg tror endelig EU-godkjenning, nye sykehuskontrakter, og analysedekning blir veldig bra fra midten av januar og at den skal gå mye innen 1,5 år.
Eneste kortsiktige triggere jeg kommer på før den tid er aksjonærlisten onsdag, eventuell eskalering av mutasjonsviruset/vaksinefeil, eller mer interesse fra Danmark som følge av mediaomtale.
Tror vi kan få flere andre leverandører (inn/utland) som veier opp ett eventuelt slikt senario så er ikke veldig bekymret for den biten
Selv om belønningen har vært skral så langt blir jeg overrasket om ikke all-in i Softox over noen år vil lønne seg noe grassalt kontra å skulle time inngang/utgang hos alskens selskaper med vekslende hell.
Akkurat den tankegangen som jeg har, finn ett selskap som Softox helt i startgropen og sitt stille i lang tid.
Angående hinas anbudet.
Det spekuleres i vanvittige overskudd osv.
Samtidig vet vi at kiiltoclean har nesten all leveranse til sykehusene. Softox skal altså sannsynligvis inn i deler av anbudet på alkoholfri varer. Kiilto solgte varer over hele landet for litt over 100 mill. Ikke for å ødelegge festen. Det kreves en saftig del salg for å oppnå de overskuddene folk drømmer om.
Hvilke vanvittige overskudd? Kiilto solgte helt korrekt for ca 100 mill før pandemien. Et marked som i dag er tre ganger så stort og må forventes å være varig forandret til det bedre for Softox. HINAS alene vil aldri sørge for at Softox bader i penger, men det vil kunne være et viktig bidrag for å sørge for at selskapet kan bli cash positive i 2021. Som vil være en ekstremt viktig milepæl i selskapets historie.
Store overskudd fra desinfeksjonsbiten alene vil kunne komme når Softox over tid har bygd stein på stein med Europa og forhåpentligvis snart Asia som sin badebalje. Litt inntekter her og litt der vil til slutt kunne bli betydelige mengder om nok brikker faller på plass. Sakte, men sikkert.
Det høres ut som en mer edruelig plan ja.
Høres ut som du sovnet i euforien tilbake i mars, april, mai og våknet med villfarelsen om at samtaletemaene er de samme den dag i dag. Så godt som alle har forlatt Utopia. Heldigvis.
Det er reklameverdien i å vinne eventuelt Hinas anbudet som er den selve verdien, i penger er det ikke mange millionene. Mersalget av å vinne ett slikt anbud vil utgjøre mye mer.
Det er ikke desinfeksjonsmiddel SoftOx skal tjene de store pengene på selv om de kommer til å selge det også. Mange investorer ser kun på håndrens og priser aksjen deretter.
Hvis SoftOx får innpass på sykehusene, så er det de som jobber der som bestemmer hva de vil bruke. Sprit som lukter dårlig hjemmebrent, eller bassenglukt som i tillegg tar norovirus.
Markedet for behandlingen av sår er på rundt 20 milliarder kroner. Hvis SoftOx, som kanskje eneste selskap klarer å få kroniske sår til å gro, klarer 5% av markedet, så blir det litt penger. Så har de inhalatoren. 1 milliard her og 1 milliard der, blir fort penger. Sårbehandling er i siste fase og er ferdig til våren. Da starter de med inhalatoren.