Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Skal jeg gøre. Jeg bør snart komme på lønningslisten hos SO. :grin:

Begynner å tro dette studiet kan komme raskere enn de fleste tror…

1 Like

Så har jeg gjort mit. EB er tipset. De vil undersøge sagen snarest. Jeg er godt klar over, at dette nok er standard i forhold til tips. Vi må ser, hvad der sker.

13 Likes

Vil jo tro dette er en perfekt sak for EB å skrive om i disse Corona-tider

Ufattelig at vi er på kurs 74kr når vi sammenligner dagens situasjon i selskapet vs. når Softox var på samme kurs på vårparten.

3 Likes

ellevilt

om inhalasjonsløsningen og sårbehandling fungerer greit og de klarer å ta markedet for dette skal vi opp x 600 innen 2023. det er min mening

Han har sikkert rett i at Q4 ikke blir alt for mye å ropa hurra for. Lurer på om han forventet gode kvartalstall når han var investert og kursen var på 90kr. Hadde vel knapt nok produksjonskapasitet i det hele tatt da.

1 Like

“Alle” forventet fantastiske tall den gang da. Produksjonskapasiten var minst høynet til 45k per dag og det var massesuggesjon deluxe med de villeste antagelser om produksjon og ditto salg. Så kudos til vedkommende for å selge seg ut i tide den gang da. Men å investere på nytt og basere investeringen på desinfeksjonsbiten alene nok en gang, uten å få med seg at det har vært en viss progresjon gjennom 2020. Vel, vel.

6 Likes

Det er bare å gi en god balle i å diskutere med folk som ikke har satt seg skikkelig inn i caset eller vet hva forskning betyr. Ikke uten grunn at p/e er relativt høy på medtech aksjer. Om vi ser caset riktig vil markedet følge etter. Jeg mener risk reward i dette caset er helt unikt.

3 Likes

Bør være bra for rekrutteringen til SoftOx

5 Likes

Akkurat som min tanke har vært, værste fall rett over nyttår hvis det er mulig :wink:

Tror vi vil få mange flere Softox aksjonærer i Danmark og Sverige nå på nyåret. Så selskapet er absolutt en av kandidatene for å bli årets nyttårsrakett.
Nå som EU godkjenningen er på plass håper vi selskapets produkter finner veien ut i de store markedene:-)

2 Likes

Hvorfor må de vente helt til Q2 (eller mars som nå er nevnt) for å gå videre med SIS (inhalator) ?

Danske legemiddelstyrelsen krever ytterligere sikkerhetsstudier i dyremodeller før utprøving på mennesker.
SoftOx inhalasjonsprosjekt har som mål å utvikle en inhalasjonsløsning til behandling av infeksjoner i luftveiene. Dette har potensiale til å kunne bli et gjennombrudd i behandlingen av luftveisinfeksjoner, inkludert Covid-19 infeksjoner. Etter et vitenskapelig rådgivingsmøte med den Danske legemiddelstyrelsen, er det klargjort en gunstig utviklingsvei for raskest mulig å kunne starte utprøving i mennesker.

• Vi forventer nå at de første studiene på mennesker kan starte allerede i andre kvartal neste år. SoftOx vil derfor umiddelbart starte forberedelser til å fremskaffe nødvendig dokumentasjon som innebærer ytterligere sikkerhetsstudier i dyremodeller, sier CEO Geir Almås i SoftOx Solutions.

Jeg tolket meldingen den 16 desember som en “ytterlig sikkerhetsstudie”, men det var kanskje bare konklusjonen av den første etter all dokumentasjon og papirarbeid var gjort ferdig

i etterkant har softox rapportert om gode resultater i sine sikkerhetstudier.
I samsvar med tilbakemeldinger fra Lægemiddelstyrelsen i Danmark har vi utført

ytterligere sikkerhetsstudier for SIS i en minigris inhalasjonsmodell, som

ligner på menneskets luftveier. Denne studien bekreftet at milde endringer i

luftveiene når de ble utsatt for høyere konsentrasjoner av SIS har blitt

dokumentert å være forbigående og fullstendig reversible, sier DVM Elin

Jørgensen fra Københavns universitet (med ansvar for dyreforsøk).

SoftOx Inhalation Solution (SIS) er en inhalasjonsløsning hvor hypotesen er at

den skal kunne behandle alle typer luftveisinfeksjoner. Dette kan potensielt bli

et paradigmeskifte i behandlingen av alle typer infeksjoner i luftveiene.

"Sikkerhetsmessig er disse resultatene svært betydningsfulle for SoftOx, da det

gir utmerket grunnlag for å gjennomføre videre sikkerhets studier hos mennesker

som planlagt i 2. kvartal 2021," sier medisinsk direktør i SoftOx, Glenn

Gundersen.

1 Like

Er ikke dette “ytterligere sikkerhetsstudier” som gjør at de er klar til å starte fase1? Hvorfor vente helt til mars/april?

Ville vært lurt av SoftOx å ikke love dette i løpet av q1 da skuffer de ikke investorer. Men skulle de komme igang i gang før er det positivt.

1 Like