Få dager siden emisjon på 55. Uunngåelig litt seigt inntil aksjene har fått stokket seg ferdig om. Se heller på det som en mulighet til å øke antall aksjer til en hyggelig pris.
Doing it.
Ser ut som folk selger seg ut.
Nja vil ikke si det. Alt for lavt volum.
39.000 aksjer omsatt, ja det er skikkelig panikk
Må være tidenes mest åpenbare +10% til 50% avkastning på en måneds plassering.
Noen har inngang i fra i våres på 100 og over. Disse selger seg raskt ut nå for å ta tapet, og få igjen på skatten i 2021. Helt som forventet. Jeg har plukket noen ekstra her.
Føler du det er stort sett i romjulen folk kjører det skattestuntet?
Småsparere og impulskjøpere venter nok ofte så lenge ja.
Nå er det jo veldig mange småsparere som bruker ask eller zero. Da blir det en mye mer omfattende øvelse å realisere tap for skatt. Jeg har ikke gjort det på årevis
Jepp. Tror man beveger seg mer og mer bort fra motivasjonen bak å realisere for fradrag like før nyåret slik de nye løsningene er i dag.
Zero OK, men man kan ikke ha SoftOx på ASK.
Får ikke handlet Softox på ASK-konto men jeg leste at Aksjenorge jobber for å få Merkur-selskaper inkludert på den kontotypen.
Egentlig en kjempetrigger da jeg tror mange ønsker å kjøpe aksjer men gidder ikke å realisere skatt (dvs ta ut av Ask) for å kjøpe aksjer på Merkur.
Det ville nok skape en stor influks av friske penger til merkur!
Softox
Har de behov for å øke produksjonen?
Hadde de ikke en ganske solid produksjonslinje allerede?
Kan ha noe med produksjons-sted og kort ledetid til utsalgssted.
Edit: aner ikke hvor denne produksjonsenheten er plassert i forhold til de andre
Nok til å selge for 70 mill US dollar per år. Overraskende grep, må handle om fleksibilitet i produksjonen i en eller annen form.
Dette var jo spennande. Førebur seg til endeleg godkjenning i EU og dertil auka sal kanskje?
Finner ikke pressemeldingen de refererer til. Noen som ser den?
Bak betalingsmur: