Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Sjekk på Nordnet sine zero-faq/oss sider.

Tror ikke det er mulig å stemme med zero/kapitalforsikringskonto.

2 Likes

Ja, jeg går inn i det nye året med alle aksjene inntakt. Tror det blir et fantastisk bra år for aksjonærene. Jeg dro på skøytebanen og gikk 10.000 meter i rolig tempo og tenkte underveis på om brødrene Almås har planer om å bygge et stort selskap. Da jeg gikk i mål så var min konklusjon klar. Tror SoftOx blir solgt i løpet av 2 - 3 år, men det kan jo komme beilere før den tid.

2 Likes

Det stemmer, ingen stemmer

Bare en kort kommentar til #softx_ol sånn på tampen av året… Vi karret oss over MA200 og 70.00 med et nødskrik igår. Ikke veldig viktig i det store bildet men fortsatt mye bedre å avslutte der enn medio 60…

Det er fin fart i flere indikatorer og teknisk lite å utsette. Savner som tidligere nevnt en skikkelig etablering over MA200 og p.t. 70 blank. Ser ut som vi endelig er på vei ut av “hengemyra” som ble etablert etter peak’en vi fikk før sommeren.

Det fundamentale har blitt nevnt både her på forumet og i chatten flere ganger. Det bygges sten på sten og jeg liker særs godt deres evne til å bygge revenuestreams som kan være med å finansiere studier (AntiVir+EffectDes), de finner funding hos interessenter (ref. amerikanske forsvaret), de har partnere som skaper blest (ref. universitetet i København) og Almås & co står enn så lenge last og brast med aksjonærene - også i emisjoner. Synes i det hele tatt de har tatt 7-mils steg på flere områder i 2020. SOFTX begynner å bli modne :fist_left:

Trenden er opp og forventer egentlig at dette fortsetter fremover. SOFTX er det verdipapiret jeg sitter både tryggest og tyngst i for tiden og ser egentlig for meg å sitte en stund - kun med små justeringer langs med ifht det til enhver tid gjeldende tekniske og makromessige bilde.

Skal selvsagt (over)-tegne i rep-emien og håper alle som har mulighet gjør det samme. :slight_smile:

Takk for 2020 og sees igjen i 2021 :star_struck: :sunglasses:

15 Likes

Hpbjorn - ledelsen har virkelig blitt mye mer profesjonell (børsmeldinger og presentasjoner) denne høsten, særlig etter bunnpunktet med Q1 presentasjonen - og som du skriver, de har bygget sten for sten, og det “toppet seg” med en mektig imponert gjennomførte emisjon på slutten av året.

Det ligger virkelig til rette for en fin inngang til 2021 (fundamentalt og teknisk), og kanskje det beste signalet vi fikk var at Almås & Co - selv om de allerede er tungt investert i selskapet - valgte å bidra tungt i emisjonen. Jeg har registrert bl.a. på FB og flere foraer at småaksjonærene begynner å bli utålmodig - og at det har vært “sell on news”. Jeg tror den tiden nå er forbi - og at det (som vanlig) vil være de utålmodige og småaksjonærene som ikke får vært med på den videre oppgangen. Når det tas opp dekning (Sparebank1) og flere viser interesse, skal det veldig lite til før vi får en relativt kraftig kursoppgang.

Topp 50 har vist så langt at en ikke ønsker å selge på disse nivåer - eller når kursen var over kr 110 - og igjen vil det være småaksjonærene som vil selge seg ut for tidlig. En får stille seg selv spørsmålet - har det vært bedre tidspunkt (fundamentalt) å være investert i selskapet?

6 Likes

Jeg har forholdt meg helt i ro etter emisjonen, da disse ofte kan ha en langdryg og sterk tyngdekraft. Ser ut til at man allerede er over kneika, og SoftOx er en aksje jeg ser frem til å øke eksponering i. Kursen spiller mindre rolle for min del, i all den tid jeg tror selskapet går minst 150 - 200 prosent (kan hende mye mer) innen utgangen av 2021.

7 Likes

Jeg tror denne gravitasjonen får økt effekt av transje 2, den 4. Januar samt rep. emi.
Men meldinger trumfer tyngdekraft! Sitter derfor godt lastet, og klar til å øke om det dipper

2 Likes

I transje 2 blir det delt ut ca 400 000 aksjer. Av disse går ca 150 000 til Almås & Co. I rep emisjon kommer ca 180 000 aksjer. Regner med at topp 50 kommer til å tegne seg for minst sin “del”, og de har så langt vist å være langsiktig. Jeg tror derfor det ikke blir mange “ekstra” aksjer i omløp pga emisjonen.

I transje 1 ble det utdelt ca 500 000 aksjer - kursen har ikke falt etter det… (kursen er derimot steget fra kr 65 til kr 70).

En må heller ikke glemme at mange på topp 50 har lavere inngang enn kr 55… Hvorfor skal d nå selge aksjer fordi de får fler aksjer på kr 55…?

6 Likes

Jeg tror nesten samtlige aksjonærer (topp 100 hvert fall) vet at det er mange sannsynlige triggere bare i januar. Jeg tror ikke det blir særlig salgspress bare 1-3 uker unna det «alle» venter på.

Om 1-3 uker er det jo godkjent i både norge og Danmark (og flere land står for tur etter det). Regner med vi kan få noen leverandører i allefall Danmark da de også har gjort som Norge at unntaket med desinfeksjon går ut i dag 31.12. Regner med flere pennebytter fra Softox sin side fremover ettersom avtalene begynner å tikke inn når de er godkjent og produktet omsider blir “anbefalt”. Så selge nå i disse dager og frem mot påske tviler jeg på de større aksjonærene gjør og når vi har kommet til påske tider står SWIS å banker på døra som ferdig produkt. Og da er vi også i området for Inhalatoren og SWIS-01. Det er nok de mindre utålmodige som selger på disse stadiene.

5 Likes

Bare ekstremt kortsiktige, eller de utålmodige som ikke har stayerevne til å lykkes på børsen, som selger i disse tider. Særlig når man snart må skjønne at det ikke vil bli noen muligheter til å kjøpe igjen til en billig pris pga emisjonen. Ikke er det mye bevegelser i kursen heller relativt sett, som burde gjøre trading til en kjedelig affære. Tipper at selgersiden på disse nivåene vil tørke veldig inn så fort som transje 2 er unnagjort. Ekstremt optimistisk forkant av 2021!

1 Like

Det samme sa folk når kursen var 110 også :slight_smile:

Stor forskjell da og nå, EU godkjennelsen som alle forventet skulle komme tidligere

1 Like

“Bare ekstremt kortsiktige, eller de utålmodige som ikke har stayerevne til å lykkes på børsen, som selger i disse tider”

Denne jeg tenkte på selv om selskapet er kommet lengere.

På 110 forventet man videre økning basert på fullstendig falskt grunnlag. Det er nok mange som har vært med på berg og dalbanen fra i våres og helt frem til nå. Har man ikke valgt å selge tidligere, fremstår det som klassisk fallgruve å selge på nåværende tidspunkt. Hvor nedsiden i stor grad er fjernet samtidig som man kun er kort tid unna at grunnlaget for å bli cash positive bør kunne falle på plass.

På ATH handlet alt om utopisk salg av desinfeksjonsmiddel, i 2021 vil triggerene være knyttet til samtlige 5 bein. Den forskjellen er vesentlig, for å si det mildt.

7 Likes

Sender alle dere inn fullmakt-skjemaet??

Er jo pent lite som skal opp til votering på denne ekstraordinære generalforsamlingen.
Regner med ar dette blir banket igjennom uten noen som helst innsigelser av topp 20-30.
Eier selv en god bunke, men burde jeg sende inn?

Har du en god bunke aksjer bør du utøve aksjonærrollen din selv om dette forslaget nesten garantert går gjennom.

Min bunke aksjer står på Nordnet zero så da får jeg ikke anledning til å stemme.

1 Like

Jeg finner ingenting på Nordnet angående GF og emisjon. Ikke på VPS heller.

Under mine selskapshendelser står det, “Det er ingen aktuelle selskapshendelser for din beholdning”

Skal vel bestemmes over først på GF før du får opp noe info.

Påmeldingsskjema og ev. fullmakt til GF finner du vedlagt sist børsmelding;

Tegningsrettighetene til rep emi vil, dersom det blir godkjent på GF, utøves i perioden 2. feb til 16. feb.

1 Like