Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Får kjøpe aksjer i morgen da så blir det din beste investering i 2021 og.

3 Likes

Merkelig adferd på en som vel var all in i Softox i en periode i H1 i fjor, for så å utelukkende være syrlig og gretten i retning selskapet det siste halvåret hvor det fundamentale aldri har stått sterkere.

2 Likes

Softox har aldri sett bedre ut enn nå, og jeg gleder meg som en unge til fremtiden i dette selskapet. Makan til potensiale skal man sannelig lete litt for å finne.

6 Likes

En kjempeinvestering, men jeg solgte av en grunn.
Den grunnen er dog i ferd med å forvitre, det skal jeg innrømme. Mine kritiske innlegg og spørsmål er kun et verktøy for å teste ut og eventuelt redusere min tvil. :wink:

Kritiske innlegg er en mangelvare og alltid ønskelig, men dine vinklinger fremstår nærmest som konstruerte. Som den siste, som kritiserer selskapet for å ha for lite på trappene den nærmeste tiden. En ganske så utrolig påstand gitt triggerne det nærmeste halvåret. Om man da ikke mener at livet som aksjespekulant utelukkende bør omfavne jalla-aksjer som går til himmels på kun luft.

Kontrasten er stor:

5 Likes

Hadde mye rett den gang da :man_shrugging:

Jeg mente hvert et ord på det tidspunktet! Så dersom din intensjon er å drite meg ut, så synes jeg ikke det er spesielt vellykket. Er alltid åpen om mine posisjoner. Jeg gikk inn første gangen i SoftOx på mellom 30 og 40.
Det som gjorde meg skeptisk, var det jeg oppfattet som et misforhold mellom meldte kapasitetsøkninger og faktisk salg. Jeg oppfattet at ledelsen på det tidspunktet forsøkte å hausse kursen på sviktende grunnlag. Dette sammen med en del amatørmessigheter i meldinger og presentasjoner, gjorde at jeg mistet tillit. Jeg var da langt i fra alene om en slik forandring av mening?

Jeg synes mye nå ser langt bedre ut, men som investor er jeg relativt utålmodig og ønsker også kortsiktige triggere og ikke bare langsiktige mål. Dette er en strategi som på dette forumet av mange nærmest er bannlyst, men som jeg uansett er åpen om.
Man blir jo nesten sett på som en forræder om man selger seg ut…

1 Like

Solgte meg også helt ut og var ute fra starten av juli til en gang i september. Nettopp av grunnene som du skisserer. Ingen problemer med den biten. Ei heller var det et forsøk på utdriting. Har litt bedre selvinnsikt enn som så og vet utmerket godt at det finnes nok av rimelig høytsvevende innlegg fra undertegnede fra den samme perioden. Mitt “problem” med deg er den ekstreme u-svingen gitt ståda i selskapet per i dag. Da særlig når argumentasjonen etter mitt syn sjelden holder mål.

Når handlet Softox om kun langsiktige mål når man det neste halve året har analyse fra SB1, oppstart fase 1 av inhalasjonsstudiet, ferdigstilling av SWIS-2 studiet, godkjenninger i et ukjent antall EU-land med ditto muligheter for en rekke distribusjonsavtaler og andre forpliktende avtaler, HINAS-anbud og forhåpentligvis igangsetting godkjent HINAS-avtale…? Mener du på ramme alvor at Softox mangler potensiell sprengkraft de nærmeste månedene?

6 Likes

Du har nok tolket meg litt for negativt, dersom det var dette innlegget du i dag siktet til:

“Det er nok en del investorer som leter etter alternative selskaper der de slipper å bruke kikkert for å se målet. :wink:

Det var ment som en kommentar til Hardox og som kun siktet mot swis prosjektene der resultater vel ligger et godt stykke inn i tid etter fase 3 er ferdig.
Som nevnt flere ganger ser jeg nå mye positiv utvikling og er helt enig i at det også er potensielle triggere på kort sikt, som anbud til helse, EU og analyse. Det som har holdt meg litt igjen, er fortsatt usikkerhet om emisjonen vil dempe kursutvikling i den nærmeste fremtid.

Ønsker ikke å bli oppfattet som en sleip trader som sier det motsatte av hva jeg faktisk gjør for å å få billig inngang.

4 Likes

Enig! Folk banker inn sparepengene sine i idiotiske bobler som Bitcoin, Tesla og alt som skinner litt grønt… mens et åpenbart fundamentalt sterkt case som Softox får lite oppmerksomhet. Det er helt uforståelig for meg, men også noe av det som gjør børs og investering/spekulasjon så interessant :money_mouth_face:

6 Likes

Det kreves ingen fase 3. Når resultatene foreligger anslagsvis i juni vil godkjenning være neste. Med fullklaff kan SWIS være klart for salg mot slutten av året, selv om Q1 2022 nok er mer realistisk.

Skal overhodet ikke legge meg bort i dine investeringsvurderinger, selv om jeg personlig heller ville benyttet anledningen til å kjøpe meg inn her og nå mens kursen holdes i ro grunnet emi-påvirkning. Plutselig kommer den endelige raffinerte EU-godkjenningen og vipps skyter kursen fart. Og hvem vet hva som kommer når i etterkant av den godkjenningen. En formodentlig bull analyse kan fort komme mot slutten av januar. Men du om det dersom stillstand i noen uker er en ørkenvandring av litt for store proporsjoner.

Sånn for å vri fokuset helt over til ballen aka selskapet

10 Likes

Har Soft-Ox publisert noen vitenskapelige artikler om noen av sine produkter?

For meg er dette kun en prosess der jeg velger det ene foran det andre.
Har stor respekt for dine vurderinger!
Har forresten nylig bestilt en ny forsyning med “Safedes”. Et genialt produkt som det er synd og skam at ikke flere kjenner til. Har brukt dette siden i sommer.
Vi var nok litt for optimistiske når vi i vår vurderte mulige salgsvolumer. Men nå tror jeg selskapet snart åpner mange dører. Får de napp hos sykehusene og resten av helsevesenet, så blir det en svært viktig referanse og anerkjennelse som lettere åpner resten av personmarkedet også. En slik kontrakt i Norge åpner også lettere dørene i EU.
Men personlig ser jeg nå stort sett på dette som noe som i beste fall vil sørge for trygg finansiering av resten av selskapets virksomhet. Det er jo der det virkelige potensialet ligger.
Tror mange “seriøse” investorer har problemer med å ta dette selskapet og dets “enkle” produkter seriøst. Det blir liksom for godt til å være sant…
Lykke til!

3 Likes

Tror du er inne på noe der.

Men desto mer data som kommer, vil flere og flere bli overbevist(hvis de er bra vel og merke)

4 Likes

Naval Medical Research Center (NMRC) har ukentlige møter med SoftOx, månedlig rapportering og er aktive partnere i den kliniske utviklingen av sårskyll.

Når er det estimert at sårskyll er godkjent og kan omsettes i markedet?

Slutten av året/starten på neste år.

Kan vel og komme en overraskelse iom de skal søke forhåndsgodkjenning i USA (501 clearance)? Kanskje Forsvaret (DoD) smeller til med en ordre?

Takk for svar! Men med det samme, når kan man ca. forvente at inhalatoren er ferdig uttestet og godkjent av helsemyndighetene? Noen som har noe estimat på det?

Godkjenning for behandling av kroniske sår vil vel drøye 2-3 år etter det jeg forstår?