Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Dette var det jeg ventet på og lurte på her om dagen. Da er det bare rep emi man venter på, og det er veldig få aksjer.

Så om noen dager bør de som vil selge disse aksjene også være ferdige, og aksjen kan gjøre seg klar til å reagere på neste nyhet.

(jeg antar dog at en del, eller alle allerede er i markedet og at de var lånt ut?).

Jeg trodde disse allerede var i markedet, men på tynn is.

1 Like

Antivir ankommet Asko…

https://askoservering.no/vare/5598156

10 Likes

Jeg kan bekrefte at de aksjene har vært i markedet i 10-11 dager allerede

3 Likes

Det kan vi like.

Noen som er stødige i tysk og kan tipse Der Aktionär? Ser ut som de har fått sansen for å skrive om norske selskaper som NEL og Play Magnus. Hadde vært bra med litt europeiske aksjonærer nå som produktet er i ferd med å innta Europa (og Tyskland ble også nevnt som et prioritert marked for Antivir).

Vil helst ikke ha Softox som et useriøst hausecase men med litt medvind kan jo dette selskapet bli veldig stort.

3 Likes

Hvorfor hause opp aksjen i mange forskjellige fora før de store triggerne slår ut? Ser ikke helt hensikten i å gjøre dette

De begynner virkelig å komme i mange kanaler nå.

Ser referansen til Bonaventura på varen der

1 Like

Fordi en god hauss er en god salgsanledning for de kortsiktige, og det er ikke sikkert tyskerne er like villige til å løpe etter når alle nyhetene er i markedet. Det kan derimot gi flere som vil inn før nyhetene som gjør at når hendelsene skjer så starter man fra høyere nivå.

Det er aldri negativt med økt oppmerksomhet rundt en aksje man har fundamental tro på.

3 Likes

Aksjen har da bare godt av økt likviditet og oppmerksomhet - man trenger ikke “hause” SoftOx. for å rettferdiggjøre omtale. Jeg er dessverre ikke stødig nok i tysk @Hardox. Det sagt, så kan de nok engelsk :wink:

1 Like

Og fleire skal det bli i februar.

Utdrag:
Noen av landets største dagligvarekjeder skal fra februar begynne å selge SoftOx SafeDes hånddesinfeksjon under merkevarenavnet «Aeris». Avtalen med NorgesGruppen omfatter Meny, Spar og Bunnpris butikkene, hvor 39 Meny butikker vil ta produktene inn i fast sortiment, mens vår partner Bonaventura Scandza vil kunne selge våre produkter til de øvrige butikkene lokalt. Meny har totalt 200 butikker, Spar 295 og Bunnpris 250.

2 Likes

Kan nesten virke som “godkjennelsen” er det de har ventet på, så kanskje det kan bli fart på sakene nå fremover…?

Jeg tenkte først og fremst på å få mer omsetninging i aksjen, men jeg er enig at selskapet har mange triggere som får aksjen høyere hvis de innfrir dette kvartalet. (Men det er mange triggere de neste årene og, så når skal tyskerne få lov å komme inn?). Sånn som omsetningen er nå er det mange som ikke kan selge 5.000 aksjer en gang uten å måtte gruse ned kursen eller dele opp i småposter og følge med hele dagen.

Jeg er langsiktig og skal ikke selge - gitt at de fortsetter å gjøre det bra, kommer seg inn i HINAS etc

1 Like

1 flaske dagen fra hver butikk hadde gitt et pent salgsvolum

1 Like

Hvis salget kan generere nok penger til R&D kan siste emisjon i SoftOx allerede være historie.
Synd med «et tapt halvår» med salg, men vi får håpe det selger bra framover.

Riktig antall aksjer er ikke oppdatert hos Netfonds

Det er mitt bullcase for selskapet, så får håpe det slår til.

5 Likes

Riktig Mcap blir da litt over 600mill.

Hva er cashposisjonen sånn ca?

Q3 rapporten:

Så hentet de ca 50 millioner i emisjon, og har hatt negativ kontantflyt i Q4. Nøyaktig hvordan man estimerer kontantflyten i Q4 er vel litt opp til den enkelte.

Jeg hadde en antagelse om at de nærmet seg 0 kontanter i overgangen mellom Q1 og Q2 2021, så i teorien kan man legge emisjonspengene til der - men om det stemmer vet jeg ikke. Blir litt løs gjetning.

1 Like

og +10mnok fra Rep.emisjon kommer vel og i februar.

Hvilken gruppe var det Sis/inhalatoren skulle testes på først?