Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ser man noen år frem.
Corona kommer og går med ulike mutasjoner. MRNA vaksiner får hurtig godkjenning på små justeringer, men allikevel er dette noe vi må lære å leve med.
Førstelinje-behandling vil fortsatt være i fokus.
Inhilatoren har et sykt potensiale.
Også på lungebetennelser, tuberkolose osv.
Personlig kommer jeg til å øke aksjebeholdningen framover.

Det gamle ordtaket «høres det for godt ut til å være sant, så er det gjerne det» er faktisk en hemsko for SoftOx :smiley:
For produktet er så enkelt, men allikevel så genialt, at folk ikke tror på det.
Når folk starter å tro vil dette også reflekteres i kursen :chart_with_upwards_trend:

10 Likes

Sikkert ikke så dumt. Sikkert mer behagelig også, hvis du er vant til å bruke antibac.

1 Like

@Hakon sier det skal svi litt etterpå. Er sånn du vet at dama er innkjørt.

( beklager til alle som tar seg nær av vitsen).

6 Likes

Det der er ingen vits, men sier jo litt om deg og ditt tankesett.
Du som moderator burde holde deg for god til det…

4 Likes

Synd du ikke tar humoren, heldigvis har vi god takhøyde her inne.

9 Likes

Vi er en liten gjeng som har vært her relativt lenge. Tilbake til de dager når man faktisk kunne lese alt nytt på forumet hver dag. Det har blitt mange runder med mye morro blant annet i chatten. For en utenforstående så kan jeg tildels forstå at det ikke henger helt på greip. Men det er null stress :blush:

9 Likes

De neste to ukene forventer jeg flere nyheter fra selskapet;

  • Bekreftelse på ratifisering av EU godkjennelsen (Norge/DK). I børsmeldingen av 11. desember ble det opplyst at N/DK hadde frist på 40 dager - og i Q3 presentasjonen ble det sagt at en ville sende det inn til N/DK før jul.
  • Nye distribusjonsavtale basert på EU godkjennelsen. Selskapet har opplyst i flere sammenhenger at en parallelt har jobbet opp mot flere aktører.
  • Analyse fra Sp1. Softox og Sp1 har lovet dekning i løpet av q1. Noen mener at de tidligst kan komme med analyse 6 uker etter emisjonen. Den fristen er straks ute - og en venter nok med analysen til EU godkjennelsen er endelig.

I kan det komme mer informasjon om HINAS, resultater fra Swis1 og nyheter/oppstart av inhalatorstudiet (Fase 1).

Synspunkter?

5 Likes
  • Oppdatering av veilederen fra folkehelseinstituttet, selv om jeg ikke vil garantere at det kommer innen to uker.
1 Like

Det hadde vært utrolig bra om veilederen hadde blitt endret - og det er nok stor mulighet for at det skjer etter EU godkjenningen er på plass - men ut fra det Softox uttrykte på sist presentasjon, er ikke det første prioritert for FHI midt i Covid-19. Derfor tror ikke jeg dessverre at det vil skje de neste to ukene.

Dumt spørsmål - Hvordan vil inhalatoren kunne virke mot pasienter som allerede har fått korona inn i lungene og videre ut i cellene? Vil ikke inhalatoren kun ha effekt i lungene?

Korrekt, kun virus som fiser rundt i lungene

1 Like

Dere må huske på sekundærinfeksjonene man kan få av korona. Det er lungebetennelse som dreper veldig mange.

7 Likes

Hvordan ser man da for seg bruken av denne i kampen mot covid, kun som preventiv medisin for kritiske grupper?

Ser @Fornybar svarte.

Som førstelinjebehandling for dem som trenger innleggelse. Både for å få ned virusload, og som nevnt mot lungebetennelse :+1:

Deretter et shot med REGN-COV2 eller blodplasma.

Frisk som en fisk på 36 timer😃

6 Likes

Mener jeg har vært bort i noe veiledning i EU en plass som jeg ikke husker nå om at de ville vente med anbefaling pga Corona. Så det vil nok komme en anbefaling derrifra også på sikt. Når vi ser en tregere start enn mange av oss forventet, hvorfor vente med en søknad i US? Kan den bli sendt tidligere enn planlagt?

1 Like

For Swis kan det godt hende de har sendt søknad allerede, ref det de skrev om 501 k clearance

Virket som Fhi var nødt til det etter EU-godkjenningen (på sikt hvert fall), samtidig ble det vel nevnt når de hadde kontroll på Corona-situasjonen, og det har de jo ikke. Litt synd egentlig for jeg tror mange barn og helsearbeidere har fått slite ekstra med hudproblemer på hendene pga FHI som somler (i tillegg som nordmenn har gått glipp av et supplement som egentlig er bedre)

2 Likes
1 Like

Her er noe WHO skriver om Chlorhexidine

Chlorhexidine has significant residual activity.273,281-283,285,301,315,343 Addition of low concentrations (0.5–1%) of chlorhexidine to alcohol-based preparations results in significantly greater residual activity than alcohol alone.283,301 When used as recommended, chlorhexidine has a good safety record.339 Little, if any, absorption of the compound occurs through the skin.

WHO Guidelines
on Hand Hygiene in Health Care

5 Likes

Kan vi forvente å få noe tilsvarende for Antivir?