Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Det hadde vært bra - men jeg tror dessverre vi fort er i neste uke før meldingene vil komme.

Se børsmelding av 11. desember 2020

1 Like

Vet ikke når de sendte inn søknaden.
Det ble visstnok sagt på presentasjonen de skulle sende inn før jul + de skrev “max 40 dager” så kan vel egentlig komme når som helst.

Mange fridager over jul/nyttår forlenger bidrar nok til at man må vente til neste uke.

1 Like

Kursen kan godt vente for min del, går å venter på ett salg skal gå i boks så jeg kan havne ett stykke innpå topp 50 lista :slight_smile:

1 Like

Vi kan uannsett i disse tider behandle datoer og tidsrammer med klyper av salt.

1 Like

Jeg hadde trodd at med alle de dårlige Covid-relaterte nyhetene om dagen vi skulle få et løft, men den gang ei. Er ikke det minste utolmodig eller bekymret, bare synes det er utrolig pussig med så liten interesse. Jaja, saueflokken er vel opptatt andre steder…

4 Likes

Akkurat nå er tydeligvis interessen for Softox tilnærmet null - er nesten INGEN omsetning. Jeg synes også at det er merkelig, tatt i betraktning at en i løpet av kort tid bør påregne flere nyheter/analyse fra SP1.

Jeg er i likhet med deg (og resten av topp 50) helt rolig, og det som gjør meg trygg på at vi vil se en positiv utvikling er at Almås (og andre insidere) valgte å delta i emisjonen og beholdt/økte sin pro rata andelen.

3 Likes

For min del antar jeg at analyse kommer i etterkant av kvartalsrapporten. Da bør caset være klarere og enklere å analysere, med oppdatert guiding fra selskapet.

7 Likes

Tenker du da etter 15.02 (Q4)? Godt mulig- men jeg tror det analysen kommer relativt rask etter endelig bekreftelse på EU godkjenningen.

Ja, kort tid etter dette.

Tror fort den kommer før. Det var SB1 som (allerede) hostet Q3-presentasjonen til selskapet, hvor de avsluttet med å si at de startet arbeidet med analysedekning som skulle komme «tidlig» i 2021. Rett etterpå var det også SB1 som gjennomførte emisjonen.

Så de burde ha et mer enn godt nok utgangspunkt for å utarbeide en analyse de (eventuelt) kan oppdatere ved Q2. Om det var slik at enda et kvartal var en forutsetning sa kunne de like så gjerne sagt dette / «kommer etter Q2».

4 Likes

Viss man skulle stikke fingeren opp i luften og våge seg på å spå kursen etter EU godkjenning og en eller to litt større distribusjonsavtaler. Hva tror folket?
Jeg starter. Kanskje litt forsiktig, men jeg tror att vi er passert 85kr.

1 Like

Om avtalene har potensial / kjøtt på beinet, så burde man passere 80 med god margin. Men avhenger en del av om aktøren som har herjet aksjen insisterer på tilsvarende stunt som tidligere.

2 Likes

ikkje før 200 for min del. Som et minimum med det vi vet nå.

Jeg tenkte ikke på når man burde begynne å selge, men hvor er kursen etter att ett par viktige ting er på plass.

Fryktelig avhengig av potensialet i avtalen. Kan få en eksplosiv effekt dersom man får et synlig bevis på at dette kan bli stort. Selve ratifiseringen av EU-godkjenningen vil nok ikke bevege kursen merkbart utover et kjapt hopp med påfølgende sell on news.

3 Likes

Ratifiseringen vil nok ikke ha noen særlig effekt i seg selv - men når det meldes, er jeg rimelig sikker på at vi vil se flere børsmeldinger av distribusjonsavtaler. Selskapet har vært tydelig på at en har arbeidet samtidig med aktuelle avtaleparter (mens en har ventet på EU godkjenning) - og forhåpentligvis blir det ikke flere utsettelser ifm HINAS

Får vi enda flere signaler på at salget tar seg opp (desinfeksjon), større avtaler inngås - og selskapet går i retning av å bli cash positive i 2021 (som guidet) - samtidig som at det kommer positive nyheter om Swis og SIS - ser vi raskt en dobling.

2 Likes

Må si meg skuffet om vi bare ender 15% over ATH dersom alt dette går i boks, men aksjen lever sitt eget merkelige liv så who knows. Forhåpentligvis følger SB1 opp med oppdatert kursmål i etterkant av at nye milepæler er i boks.

6 Likes

Tenkte akkurat å nevne det - at selv etter alle nyhetene høsten 2020, er det nesten 100 % opp til ATH før sommeren. Ja - jeg har forstått at det var urealistiske forventninger til salget av desinfeksjon - men likevel, når vi vet at desinfeksjon er et biprodukt, er det helt merkelig at kursen har falt med nesten 50 %…

5 Likes