Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Regner med Cage code går inn under Nato som da også innbefatter amerikanske forsvaret og dermed under United States government?
Tiden vil vise om det dukker opp en avtale eller ikke, muligheten har de tydeligvis.

5 Likes

Håper de får unna rep emisjonen . Selv om det ikke isolert er mange aksjer, utgjør kr 10 mill (som skal hentes inn) ca. 6-8 dagsomsetninger. Samtidig tror jeg flere venter med å kjøpe aksjer til en vet hvor mange aksjer en kan få ifm rep emi.

2 Likes

jeg føler meg sikker på at de får gjennomført rep.emisjonen hvis de vil det.
Ut fra meldingen så er tegningsperioden fra 2-16 feb hvis prospektet ikke er forsinket. Muligens de bruker denne “forsinkelsen” til å time andre nyheter som feks. EU-godkjenning- 16 feb er vel siste frist (maks 40 dager) hvis de sendte inn før jul. Og hvis Softox fyker opp til 80kr på god nyheter er det ingen problem å hente penger på 55kr.

1 Like

Var ikke så mye rep emi aksjer, betyr ingenting annet enn longere får noen få billigere aksjer.

3 Likes

Det stemmer - er vel slik at man må topp 10-20 på aksjonærlisten for å ha håp om å få mer enn tresifret antall aksjer.

1 Like

SoftOx Solutions AS: Exercise of share options and share capital increase

2 Likes

Oversatt til norsk:

Hvis de ikke skal selge aksjene, så er det fordelaktig å utøve dem nå - dersom det forventes en kraftig kursoppgang.

7 Likes

Nå satt jeg nesten nikotinpilla i halsen her.

2 Likes

Ta deg en røyk og slapp av

2 Likes

Slutta på søndag, for siste gang. Vil leve lenge med alle pengene fra Softox.

3 Likes

Hvordan skal man tolke dette. Må være positivt?

Hvorfor er det fordelaktig å utøve opsjoner nå kontra en høyere kurs? Trodde prisen på en opsjon var det samme uansett kurs? Er fersk i gamet…

Tilsynelatende gikk opsjonene ut i desember 2020, men har forsvinnende liten innsikt i mekanismene.

1 Like

Tipper at det handler om skattemessig gevinst. Hvor dagens kurs er fordelaktig kontra om den skulle galoppere videre opp og frem.

Så lenge de ikke selger aksjene så er det jo positivt i min tolkning.

Langt verre om de hadde valgt å ikke utøve opsjonene sine og latt de utgå…

Så spørs det om de velger å selge unna aksjene med en gang eller om de holder på dem videre…

Bingo.

Ledelsen og insidere solgte nøyaktig 0 aksjer på kurser 100++ så de selger ikke. Tvert i mot har man sett toppledelsen øke (selv i emisjonen).

5 Likes

Helt greit at de sender ut meldinger sånn etter stengetid, hadde blitt sell off og kursras av dette… :slight_smile:

2 Likes

Ikke umulig - man holder ikke denne aksjen fordi kvaliteten på aksjonærmassen er over snittet :wink:

4 Likes

Opsjoner en får gjennom / på grunn av jobben beskattes som inntektsskatt, så om jeg har forstått dette riktig blir regnestykket som dette for Jurven:

Jurven
Ved dagens kurs:
Antall opsjoner 70000
Strike 12,8
Aksjekurs ved utøvelse 62,5
Skattepliktig beløp 3479000
Beskattes som inntekt, høyere %-sats
Utøvelse av opsjoner ved kurs 85
Antall opsjoner 70000
Strike 12,8
Aksjekurs ved utøvelse 85
Skattepliktig beløp 5054000
Beskattes som inntekt, høyere %-sats

Så differansen mellom utøvelse 62,5 vs. 85 (eller annet tenkt tall) beskattes som kapitalinntekt - noe som er lavere enn personinntekt.

Om de ikke skal selge aksjene mener jeg dette er bull…

4 Likes

Så man må først skatte av opsjonene som man får muligheten til å kjøpe, også må man skatte av evt. aksjegevinst etterpå også? Norske stat altså…