Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

En ting du kan snu på det ved, er at de nå omsider slipper Q4 rapporten innen rimelig tid etter at Q4 er ferdig. Tidligere har kvartalsrapportene vært alt for sene ift vanlig praksis på børsen.

Dermed vil de kunne være raskere ute med Q1 tallene hvis de blir gode.

Men jeg synes også at burnrate er ganske høy, så håper selskapet har en god kommentar på det.

1 Like

Er det kostnad til emisjonen som gjorde Q4 så høy i burnrate?

Her har vi en organisasjon og operasjon som eser ut, så da er det fint at mål nummer to etter progresjon i de kliniske studiene er “The company’s work to boost sales to achieve a positive cash flow“.

1 Like

Utrolig kjedelig med disse **** offentlige utsettelsene. Jeg vet hva jeg snakker om, fordi jeg jobber i staten - et sted hvor ca. halvparten av ansatte faktisk jobber (pun intended).

Først klarer de å somle fra August 2020 til Mars/April 2021 med ny nasjonal avtale som omfatter desingeksjon. Og nå klarer de ikke ratifisere en de facto EU-godkjenning innen 40 dager.

8 Likes

Har kostet litt å returnere mye på grunn av feil merking. Men fryktelig cash-burn ja - ikke særlig moro.

Det er vanskelig å gjøre det i motsatt rekkefølge, så får håpe og tro det bærer frukter. God start med de siste avtalene i så måte.

Cheerup: The increase related to last year is due to several factors among others
construction and facilitation of the company’s production and sale force and increased activity
for R&D projects which have met several important milestones in 2020. More than 65 % of
operating expenses in 2020 are related to R&D activities

De kunne sikkert satt prosjekter på is og hatt en lavere burn, men er vel greit å kline til når det er uproblematisk å hente penger i markedet.

9 Likes

Nå ble det faktisk omsatt noen aksjer til emisjonskursen for et kvarter siden, og det er jo både et tegn på at det spøker litt for rep. emi og at det ikke er så fryktelig lett å hente penger uten rabatt på dagens mcap.

(men kanskje først og fremst et tegn på at å gi markedet 14 minutter til å lese en uanmeldt Q-rapport er for lite)

1 Like

De ansatte har klagd på at de ikke fikk kjøpe aksjer på 55kr ser det ut som. Så det er jo interessant i seg selv.

4 Likes

En negativ nyhet på hinas nå, så kan vi være sikker på at kursen får en skikkelig knekk. Vanskelig å holde motet oppe:)

2 Likes

Kastet litt på 61-63, kjører over på pcib til i morgen.

2 Likes

Jaja. Kan hende SB1 slipper analysen sin ut av det blå.

2 Likes

Du mener sånn som kvartalsrapporten i dag?

3 Likes

8 Likes

Noe skuffende men mye positivt også, SWIS har gått så det suser med en liten set back nå og de jobber parallelt med CE godkjenning så den blir nok ikke så veldig mye utsatt totalt sett.

Så er de klar til å ta spranget så fort de har fått godkjenningen -The company is also well prepared to launch in new markets as soon as we get the expected EU approval.

4 Likes

Solgte 20%. Skuffende måte de slipper rapporten på. Høy burnrate og forsinkelser.

6 Likes

Var en del negativt, noe positivt også. Men skal skrive hva jeg plukker ut av rapporten på godt og ondt senere i dag når jeg får litt bedre tid.

8 Likes

Nei, dette er ikke aksjen for de utålmodige, skjønt om en sammenlikner med annen biotek så er det vel ikke så værst :slight_smile:

Sten på sten og ting tar tid ville jeg kanskje oppsummert status med.

For meg som er svært optimistisk og langsiktig i denne, ble dagen i dag en fin kjøpsanledning.

3 Likes

Tenker som så at om man er tålmodig her, så får man (atter igjen) anledning til å bygge en rimelig eksponering i den kanskje mest potente IR-klovnen på OSE.

The company is also well prepared to launch in new markets as soon as we get the expected EU approval.

I tillegg til EU-godkjenningen får man altså oppstart inhalasjon i mars. Økt Covid-oppmerksomhet vil gjøre godt for volumet og interessen. Analysen fra SB1 kommer nårsomhelst.

Ikke mange uker igjen før vi får det jeg tror blir en skikkelig vårløsning og starten på en reprising gjennom 2021.

2 Likes

Må vel bare ha tålmodighet her, høy Cash burn. Ikke så opptatt av at det er dårlig inntjening på dette tidspunktet. Satser på at de har brukt pengene på en fornuftig måte, så kommer nok Eu godkjenning.

Er ikke lenge til Mars, spent på inhalasjon og Covid oppmerksomhet. Mange triggere både på kort og lang sikt, blir sittende i ro er nå min plan.

2 Likes

Rapporten er for så vidt i stor grad som forventet - for å ta det positive først;

  • SIS studiet starter senest i Mars, arbeider for å fremskynde starten

  • Ser ut som at en vil få støtte til mesteparten av forskningen, og at en ser for seg ev. avtale med partnere

  • Allerede inngått mange distribusjonsavtaler, og det er mye som tyder på at en allerede har klare flere avtaler når EU-godkjenningen blir endelig (negativt at N/DK ikke får ratifisert innen 40 dager)

  • HINAS anbudet kommer nå i Februar

Det negative;

  • Ratifiseringen av EU-godkjenningen utsatt til mars (forventet svar i februar)

  • Tar nok litt lenger tid med innrullering av pasienter i Swis 2

  • Tilbakekalt nesten desinfeksjonsmidler for 2 mill (tidligere uttrykt ca. for 1 mill)

Det som jeg IKKE skjønner, er hvorfor en først melder at Q4 skal presenteres 15. februar - så kun noen minutter før børsåpningen blir det meldt at en legger det frem i dag. Hva er grunnen til det??? Hva tjener selskapet med det? Er det ikke mye bedre å følge den opprinnelige planen, vil ikke det skape større grad av forutsigbarhet?

6 Likes