Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Kan være at de vil få ut alt av det “dårlige”, før analysen fra SB1 + mer kommer.

2 Likes

Kan være de vil få det negative ut samlet. Q4 visste vi ville være dårlig samtidig som fjorårsresultatet også har vært klart for selskapet. Nå er EU-godkjenningen også utsatt og man kan se fremover. Ikke poeng å sende ut separat utsettelse-melding kanskje?

Nå er vel fokus på Forsvarets Forskningsinstitutt og Rep.emisjon

Går den under emi kurs, blir det vel lite rep.

Godt mulig det ja, var innom Apotek1 for å forhøre meg om de fremdeles hadde Safedes 500ml bak på lageret men nei de var sendt tilbake og det fantes ikke lengre i sortimentet nå så de kunne ikke skaffe det, hverken den eller lille flasken på 100ml. Jeg legger fremdeles mye skyld på Kiilto at salget har vært dårlig frem til nå…

Fra tidligere post her inne i begynnelsen av September

Vi får nok snart et forsøk på fientlig oppkjøp fra Kiilto :slight_smile: . Har stor tro på en konspirasjonsteori der de saboterer med vilje

Kiilto hadde sikkert gitt bud på 80 kr aksje. At det skal så lang tid å få ut et så bra produkt som Antivir er det få som forstår seg på. Dette må være byråkrati der Kiilto er redd for å miste sin markedsdominanse, og stikker kjepper i hjulene på Softox.

3 Likes

Heldigvis har vi nøkkelpersoner og brødrene Almås (samt topp 50) som eier nok til å utelukke sånne tullebud.

1 Like

Det er nok også påvirket av en ressurskrevende pandemi som gjør at FHI blant annet ikke ser seg tjent med å prioritere et lite norsk selskap når alkoholbasert desinfeksjonsmiddel fungerer her og nå.

Alt i alt, så ser man et Softox med mye armer og bein i 2020 på det operative, litt all over the place, spesielt tror jeg det har overrasket dem at de ikke fikk mer butikk ut av Kiiltoclean i pandemiåret.

Jeg hadde nok forventet å se større revenue tall bare fra Milas tbh.

Men, de har lykkes å få på plass en god mengde andre distributører, som vi nå beviselig ser er i markedet, og de har jobbet veldig godt med det vitenskaplige hele veien.

Så oppsummert vil jeg gi terningkast 4 for 2020.

Vi som aksjonærer her sitter trygt i samme båt som grunderene, det er positivt.

11 Likes

Ja - den eneste forklaringen jeg kommer på er at en med dette “slipper” en egen børsmelding om at ratifiseringen tar lenger tid enn 40 dager. Samtidig synes jeg det likevel er ugreit ikke forholde seg til den opprinnelige kalenderen - i alle fall ikke kun gir noen minutters varsel før Q blir presentert.

1 Like

Kilto så nok kjapt at å fremme en konkurrents produktet ble som å grave sin egen grav på sikt.
Så samarbeidet ble ikke det Softox så for seg.
Men nå har Softox fått på plass distribusjon gjennom flere andre gode kanalen så brikkene faller på plass.

1 Like

ja, enig i det. Men hadde de ventet til mandag er det stor sjanse at det ble lekket ut rykter om forsinkelsen.

Hadde blitt stygt med en slik melding med etterfølgende fall etter Q4-rapporten over helgen. Uryddig gjort av selskapet og det er lett at man ender opp med å bite sin egen bak, men det er mulig å skjønne det også. Til en viss grad.

Forsinkelsen må åpenbart meldes pronto.

Jeg tenker fremdeles er mest sannsynlig det kommer en bull melding før de kommer med prospekt/Rep.emisjonen.

Melding om forsinkelsen måtte en meldt i dag. Jeg personlig hadde ønsket at en i stedet gjorde det - og la frem Q4 på mandag

Tviler på at alkoholholdig desinfeksjon hjelper. Den lille skvettet du får av dispenserne holder ikke for å uskadeliggjøre korona. Tørker ut etter 10 sekunder der man egentlig skal det ha vått i 30 sekunder for å kunne være sikker på at det blir fjernet. Med Antivir er man sikker på at man får full effekt fordi den tørker ikke ut huden din. Så FHI burde skjerpe seg og fått oppdatert asap at alkoholdig desinfeksjon ikke er det beste alternativet lengre.

9 Likes

Om man tenker seg om, så var blant annet Almås meget klar over disse regnskapstallene når både han og harepus tegnet seg for millioner i emisjonen. Forhåpentligvis så har de flere ess i ermet.

9 Likes

Sitat: -but we experienced long- lasting negotiations with distributors. Plutselig ser vi en Asia kontrakt her… Asia henvendelse ble nevnt på Q3 og her sier de kontrakt tar lang tid som nå er ett par måneder siden de første gang nevnte det.

  • Selecting markets in Northern Europe incl. Germany and in Asia is considered

high priority

2 Likes

Samme løsning skal om noen ukers tid inhaleres i lungene, så skjønner godt at de er skeptisk til å ha det på hendene :slight_smile: … Og hvem bryr seg om Antivir er bedre enn alkoholbasert på corona? Funker fint å bare stenge ned hele byen ved hvert smitteutbrudd med mutert virus :roll_eyes:

5 Likes