Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Humor da. E24 saken oppe på forsiden igjen :joy:

Må være :hammer: på HO eller tvillingbroren som er journalisten her. Like blåst er de ihvertfall

1 Like

Da har E24 en agenda med å få kursen ned! Dette gjennom å indikere at selskapets ledelse spyr ut nærmest falske meldinger i den hensikt å få opp verdien på egne aksjer. Dette er noe av det verste og mest manipulerende jeg har sett fra journalister!
Alle meldingene var jo viktige og 100 % korrekte! De var kun merket feil. Hadde de vært merket riktig hadde de med stor sannsynlighet bare fått kursen til å stige enda mer, da flere hadde blitt obs på dem!
Dette selskapet gjør jo det som aksjonærer virkelig ber om! De melder det som er viktig så fort det er aktuelt!
Skal bli interessant å se om E24 lykkes i sin strategi i morgen. Med relativt mange små og uerfarne aksjonærer, kan det være lett å manipulere kursen. Jeg synes det er direkte skremmende å være vitne til et slikt skittent spill…

3 Likes

Jobber i natt, men spørs om ikke jeg må drøye med søvn til børsen åpner i morgen, så jeg kan få handlet litt mer. Er egentlig bare en spekulativ overskrift som overlater til leser hvilken tolkning man gjør.

Artikkelen er ikke problematisk. Problemet er at den ligger bak betalingsmur og at overskriften er villedende.

2 Likes

Nå ligger den åpen…

Nja, er jo egentlig ikke noe feil med overskriften. Er formulert slik at den er perfekt som clickbait, så mye skal jeg gi journalisten.

? Ikke her

Hvorfor alle bør anse Softox som et langsiktig investeringsprosjekt: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/9v4X1l/antibiotikaresistens-er-en-enda-mer-alvorlig-og-langvarig-pandemi-enn-covid-19

5 Likes

Spekulasjonen din er fullstendig på viddene.

1 Like

Tanker om dagens åpning?

1 Like

Ingen tanker for å være ærlig. Ser lengre frem i tid enn hvor den vaker i påvente av nye børsmeldinger.

1 Like

Den stengte på 99,5 før påske. Sikkert noen som var inne før påske som satset på en melding før åpning i dag. Ingen melding, de har da solgt. I tillegg var det artikkelen på e24 som sikkert bidro til at noen solgte. Det er alltid noen som er litt utålmodige. Mange av de blir ofte løpende etter når det kommer melding.

1 Like

Lag en tråd for det da.

1 Like

Agendaen bak artikkelen er nok at de vet at det er mange uerfarne aksjonærer i softox. Når denne misvisende overskriften kommer bak betalingsmur, så vil nok mange bli fristet til å kjøpe abonnement på e24 for å se om de nå kanskje har mistet alle sparepengene sine.
Men svært useriøst. Passer ypperlig i VG.

1 Like

Merkelig. Jeg står for tiden med ingen aktive abonnement, men likevel fikk jeg i kveld tilgang til artikkelen:
" Nå kan denne E24+ saken leses gratis av alle du deler den med."

Jeg har forsøkt å finne ut litt mer rundt denne artikkelen i E24.

Forfatter står oppført som Pål A. Solheimsnes. Email er ps@e24.no

Jeg finner en Pål Atle Solheimsnes på nettet. Det er en person på rundt 47 år fra Bergen. Han er “Leading advisor subsea” i Equinor. Han står oppført som daglig leder i “El Paso Invest AS” og som styremedlem i Nui AS

Så finner jeg en Pål Solheimsnes som ble ansatt i prosjektstilling i E24 som 26 åring i 2018

Ingen av disse to er tatt med i oversikten over ansatte og journalister når du klikker på “Om oss” hos E24.

Min spekulasjon:
Er Pål Atle Solheimsnes far til Pål Solheimsnes? Har sistnevnte latt sin far få publisere denne artikkelen hos E24??

Hvorfor mener du det?
Hvorfor står journalisten bak artikkelen oppført som Pål A. Solheimsnes.
Han som fikk jobb i E24 i 2018 heter jo kun Pål Solheimsnes.
Er det grunnlag for spesielt stor tillit til hvordan E24 opptrer?

Det er vanskelig å tolke agenda bak denne artikkelen som noe annet enn et forsøk på kursmanipulering. For å finne noe ut om denne journalisten så søkte jeg opp navnet på nettet.
Det er m.a.o. agendaen bak artikkelen som gir grunnlag for spekulasjon. Lar E24 seg bruke til slike formål?

Så du mener at å diskutere hvem som får lov til å bruke E24 som plattform til å få kursen ned på et grunnlag som det denne artikkelen representerer, ikke har noe i en tråd om SoftOx å gjøre?
Dette med navneforvirring og mine spekulasjoner rundt det, er ikke noe stort poeng fra min side. Kun et skudd i natten.
Men jeg undrer meg over motivasjon og agenda bak artikkelen.

Enig. Man kan også mistenke dem for å hjelpe noen “betydningsfulle venner” som vil ha rimeligere inngang. Litt på samme måte som de lar Spetalen bruke seg for å blåse opp kursen etter egne kjøp…

Selvsagt kan det hende. Men da bør de ta lærdom ut fra hvordan så mange oppfatter artikkelen slik de faktisk gjør. En journalist bør jo kunne skjønne hvordan en slik artikkel vil bli oppfattet ?
Regner det som svært sannsynlig at dagens kursnedgang skyldes denne artikkelen. Om man kun hadde fokusert på selve innholdet i meldingene, ville det ikke vært grunnlag for kursnedgangen i dag.
Hadde dog selskapets ledelse benyttet seg av egenhandel i aksjer i forkant av disse meldinger, hadde saken vært en ganske annen. Dette var innsideinformasjon og skulle selvsagt vært merket slik. Heldigvis forholdt selskapets ledelse seg til disse meldinger som om de var innsideinformasjon, på tross av at de merket dem feil.

Du må gjerne forsvare E24. Jeg skriver på basis av alle de reaksjoner som du kan finne mange av f.eks. både på HO og på Xtrainvestor. Det er alle disse reaksjoner med påfølgende kursnedgang som er hele grunnlaget for mine innlegg. Jeg er m.a.o. langt fra alene om å lese spesielt overskriften på den måten jeg gjør. Dersom dette likevel ikke skulle stemme med agendaen til journalisten, koker det hele ned til hvordan man presenterer en sak for at den ikke skal missoppfattes.

2 Likes

Hva er dette for noe tull?

En journalist med en antatt far ansatt i Equinor svekker kredibiliteten til journalisten og E24.

Det er det dummeste jeg noensinne har hørt.

Hva om E24 ikke har en agenda mot Softox? Det har ikke falt deg inn at det er tilfellet da?

E24 skrev jo dette om Softox også.

“Det er egentlig helt naturlig at Softox Solutions er raketten på Oslo Børs, med en kursoppgang på over 300 prosent i mars måned. Slår det fulle potensialet i selskapets produkter inn, kan himmelferden vi har sett hittil bare være begynnelsen.”

Hva tenker du om det? Må jo være en agenda bak dette? Selvfølgelig litt uheldig at det strider imot din konspirasjonsteori… :confused:

Ja, står på mitt og forsvarer E24.

De formidler nyheter og det er helt innafor at de har ansatte som har fedre som er antatt ansatt i Equinor. Det er også helt innafor at de formidler positive og negative nyheter om selskaper.

E24 er ingen konspirasjonsavis.

1 Like

Er det snakk om en godkjennelse fra Sverige snart?
Skjønner ikke hva de skal drøye med :thinking:

1 Like

Når søkte de?

I dag? Vet ikke faktisk, men det er vel en lita stund siden