Det er ikke vanskelig å forstå hvis vedkommende sitter på f.eks. 500k SoftOx og vil fyre litt opp i FOMO. Det er også fint å se en bekreftelse på det ledelsen har guidet.
Har Folketrygdfondet fått mandat til å handle allerede på Euronext growth?
Er det sånn det er når de går inn med 30mill i småselskaper?
Huff
La oss ikke håpe det var dem
Ok, du antyder ren kursmanipulasjon fra en større aktør. Det er kanskje riktig, men hvorfor i siste sekund før helga?
Da gir man jo fomo god tid til å roe seg ned, når en får roet seg og sett at det sannsynligvis er samme aktør som alene driver kursjen opp.
Hadde kanskje vært bedre å blande seg i mengden og jobbe kursen gradvis opp, så blir det litt mindre åpenbart at dette er forsøk på å jekke opp kursen.
Men hva vet jeg?
Jeg må innrømme jeg har liten tro på at det er mange som tror de skal få mange aksjer i emisjonen og har satt av masse cash de SKAL inn i SoftOx med. Så den effekten der har jeg ganske liten tro på.
Da tror jeg vel mer på kursendringer basert på forventninger til nærstående meldinger og faktiske meldinger. Hva dagens bevegelse var kan man jo bare spekulere i. Om det er noen som vet noe, mener de vet noe eller at noen har akkumulert og vil etablere høyere nivå for salg med gevinst vet ikke jeg.
Rykk har det jo historisk sett vært lurt å selge på kanskje men foretok meg selv ingenting i dag.
Det har den siste tiden (emisjons perioden) vært nesten ingen omsetning (lavt til også være Softox) - knapt aksjer til salgs. I dag (og i går) har det ligget noen større kjøpsposter, men ingen har ønsket å selge… Frem til rett før kl 16 var omsetningen på ca kr 850 000 (?). Til slutt havnet den på noe over kr 3,5 mill? Hvis det er noen som ønsket å kjøpe for 2-3 mill før helga - hvilket annet valg mener du at en hadde når ingen over flere dager har ønsket å selge større poster (og det ligger knapt poster til salgs)?
Godt være du har rett - men jeg vet flere som har overtegnet * 10, og jeg selv har også overtegnet mange ganger (og venter med å gå inn med mer til mer hvor mange aksjer jeg blir tildelt i emisjonen). Når en ser i dag hvilken effekt det får på kursen når noen går inn med 3 mill, skal en ikke utelukke at vi kan oppleve at kursen vil stige en del etter rep emi. Videre forventes det også flere triggere den nærmeste tiden - og vi har hatt mange innsiderkjøp.
Kan det ha vært en stor vwap-ordre elns som ble utført av et meglerhus, og at de fikk dårlig tid på å fylle den innen fristen?
Har blitt kastet ut poster på 8-10k (tronderforte) gjennom uken, men rett før børsslutt eller i sluttauksjonen. Som har gjort det vanskelig for større kjøpere å posisjonere seg. Likevel merkelig at ikke storfisken har prøvd å plukke mer av de 5-10k som har lagt til salgs opp til kurs 60, Må være vanskelig å time og tilrettelegge et så stort kjøp i en så illekvid aksje.
Det var siste dag i måneden, forwardkontrakt?
Noen her som ikke vil bruke tegningsrettene sine?
Jeg bruker ikke mine, har kjøpt på 57. Kjøpte også 3k på 61 da aksjen stupte. Trodde ikke at aksjen skulle ned på 50 tallet. Sånn går no dagan.
6 måneders short som måtte dekkes inn?
6 mnd siden var det kurs rundt 50, så de kunne ha venta til siste time med håp om nedgang, men måtte til slutt gå i markedet og handle…
Kan vel ha vært noen som har fulgt med på Clinicaltrials også.
Kom mange i forkjøpet da, siden ingen her så det før etter stengetid.
Noen ganger er det greit å huske på at det er fullstendig umulig å få en fasit når man mangler data.
Du kan finne på alle mulige forklaringer, men ingen mulighet til å bevise A eller B eller C. Velg deg gjerne den forklaringen som gir mest mening for deg, men med mindre man vet hvilket individ som kjøpte, og får en forklaring fra den personen, så blir det bare spekulasjon uansett.
Jeg tolker det positivt, og at vi står foran en spennende mandag. Så får vi se hvor veien videre går.
Noe som jeg tror ikke fikk nok oppmerksomhet var dette:
Ansvarlig person har akkurat postet dette på clinical trials, med estimert avslutningsdato neste måned.
Jeg tror at man som kutyme ofte velger slutten av måneden på slike ting, men når det blir postet for første gang for ett par dager siden, med estimert avslutningsdato neste måned, så tolker i hvert fall jeg det slik at studiet enten er ferdig med innrullering eller mangler svært få pasienter.
En ting er om studien ikke har blitt oppdatert på en stund, men dette er første gang den er registrert på nettstedet så burde ikke informasjonen være for utdatert ?
Og studien leser av resultater 17 dager etter behandling, så hvis de tidlig denne uka forventet at studien er ferdig med avlesning av resultater før 31. mars så bør vel ting gå ganske bra innrulleringsmessig?
Og siden alle innsiderne laster opp som faen så kan man selvsagt spekulere i om de vet noe om resultatene også. Det vet man selvsagt absolutt ingenting om, men det er i hvert fall en open study.
Det blir spennende å følge selskapet de neste 2 månedene Det er ventet en hel haug med triggere, men så får vi være ærlige nok til å innse at triggere kan slå begge veier. Selv om de fleste som deltar her nok er optimistiske når det kommer til utfallet av disse hendelsene.
Det er selvfølgelig mot mine egne interesser å skrive det (fordi jeg da får mindre overtegning), men å ikke benytte seg av tegningsretter så lenge kursen er over tegningskurs når tegningsperioden utløper er penger ut av vinduet. Om du ikke vil ha flere aksjer enn de du har, så bør du heller selge tilsvarende i markedet som du blir tildelt. Samtidig er det fullstendig unødvendig risiko å tegne seg lenge før tegningsperioden utløper, slik mange tydeligvis har gjort. Fordi tegningen er ugjenkallelig om kursen skulle gå under.
Tegningsperioden utløper samtidig med at børsen stenger kommende onsdag.
Hvis jeg kjøpte 1000 aksjer igår? Har jeg krav på repi aksjer? I såfall hvor mange?
Nei det har du desverre ikke.
Lurer på å kjøpe litt til. Så er spørsmålet om jeg skal gjøre det Mandag eller vente til. Håper på en tredobling i løpet av året.
Du måtte eie aksjen den 16. desember tror jeg det var (lenge siden i hvert fall) for å ha rett på rep emi.
Og ja, som det skrives her. Det er svært svært sjelden en får tilbud om nærmest riskikofrie penger på børsen. Er helt uforståelig for meg å ikke benytte seg av det…