Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Ingenting som tilsier at SoftOx ikke har skrevet søknaden riktig, eller har et problem utover dét med å skrive søknader. Tvert i mot har de lyktes med å søke både forskningsmidler og innpass i f.eks. det amerikanske forsvaret.

At det kom noen kommentarer / spørsmål fra Norge og/eller Danmark er ikke unaturlig i all den tid desinfeksjon uten alkohol ikke er et kjent produkt man finner i veiledere mv.

1 Like

Mener bare ut fra dette er at det da skulle vært med i første omgang og forhåpentligvis da ikke nødvendig å ettersende noen ting og planke kjøring med de 40 dagene som først antydet det skulle ta før godkjenning.

Må de ettersende, svare på spørsmål er ikke nok dokumentasjon sendt med, er min mening da svenskene allerede har godkjent.

Altså, svenskene godkjente jo hele greia.

DA skulle man tro både søknad og dokumentasjon var spot on. Her bør irritasjonen rettes norske og danske byråkrater, ikke SoftOX. Hvorfor skulle de trenge mer (?) dokumentasjon eller lure på noe svenskene ikke hadde behov for og/eller forstod.

2 Likes

Men i det lengre bilde har det ikke så mye å si da desinfeksjon har kommet for å bli også lenge etter Covid, det blir nok fast invetar i mange butikker i fremtiden.

Kort gjestevisitt

Tru om han tjente på det lille stuntet sitt.

Men dette sier vel litt om hvor mye denne kan gå hvis det først kommer skikkelige nyheter, når en person kan dra denne aksjen med 10%+

En skal ikke kimse av markedspotensialet til SWIS som virkelig begynner å nærme seg slutten. Er sluttresultatet bra, hvorfor skal de ikke klare å lykkes med å penetrere markedet når “Saline” har 80% markedsandel?

3 Likes

Polsmannen - etter mitt syn kan en ikke forstå det du siterer som at Softox har gjort en dårlig jobb med søknaden. Det er ikke unaturlig at myndighetene har behov for tilleggsopplysninger - og som en annen skriver, selv etter runden med de svenske myndighetene (som til slutt godkjente) ønsket de danske myndighetene svar på ytterligere spørsmål. Det er for så vidt bra at myndighetene gjør de nødvendige undersøkelsene for å være sikre på at regelverket/kriteriene er oppfylt - samtidig har nok selskapet dessverre blitt rammet av lang saksbehandlingstid pga Covid-19 situasjonen.

Enig med det du skriver her. I tillegg viser det at andre potensielle konkurrenter vil møte strenge krav til både kvalitet og dokumentasjon.

Poenget mitt var at kommer det spørsmål så må man sende ved dokumentasjon noe som etter min mening da skulle vært sendt ved i første omgang.

Men dette er ikke noe å gjøre til stor sak uansett, forskjellig syn skal man ha for best mulig løsning til slutt .:slight_smile:

Vi kan vel være enige om at ideelt sett så hadde man dokumentert alt slik alle landene ville ha det og fått det gjennom på første forsøk. Men det er tross alt så vidt jeg vet det første produktet SoftOx søker om slik godkjenning for så at det kan være forskjeller på hva som kreves i Norge, Sverige og Danmark som de ikke har fanget opp synes jeg ikke er veldig kritikkverdig. Sverige syntes jo tydeligvis det var bra nok. Da kan man ikke være helt ute og sykler når det gjelder kvaliteten på søknaden tenker jeg.

Er jo synd med alle forsinkelser men i et selskap hvor man jo er på vei over fra ren forskning og utvikling til produktifisering så tror jeg nesten man må legge inn slikt i planleggingen og forventningene. Ting tar alltid lenger tid enn de fleste forventer.

Ser man på kursen det siste året så ser man vel at den er preget av overdreven optimisme for ca et år siden, litt ørkenvandring da ting tar lenger tid enn mange trodde frem til nå og så går man nå etter hvert nå inn i en mer spennende fase igjen slik jeg ser det med godkjenninger og forhåpentligvis avtaler for desinfeksjon og resultater fra SWIS forsøket. Snakker om de nærmeste månedene da bare så det er klart (ikke uker).

7 Likes

Vel, det skjer forhåpentligvis noe de nærmeste uker også, eller kanskje timer…

"SoftOx Solutions AS og Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) har signert en intensjonsavtale med ønske om å tilpasse de sivile produktene selskapet utvikler til anvendelse for militære formål. Partene arbeider nå med mål om å signere en 3-5 årig samarbeidsavtale innen 1.april 2021. "

1 Like

De nærmeste ukene er innenfor de nærmeste månedene det også vet du :wink:
Spesifiserte bare at jeg ikke forventer alt jeg nevnte er helt nært forestående. Det betyr ikke at jeg ikke håper og tror på opptil flere meldinger i løpet av den nærmeste måneden.
Skandinavisk godkjennelse av desinfeksjon og samarbeidsavtale med FFI er det jo godt håp om i det minste.

1 Like

Kan det være en tilfeldighet at både SWIS sin primary completion date og Forsvarets Forskningsinstitutt sin avtale skal bli ferdig innen samme dato? (30. mars og “innen 1. april”)

1 Like

Tja om det er helt tilfeldig eller ikke skal jeg ikke påstå jeg vet noe om. Men nå har jo SWIS-forsøket pågått siden 16/11 slik at allerede før nyttår hadde man de første resultatene og det har jo jevnlig kommet til nye resultater. Så jeg tror for så vidt ikke det er så viktig for noen av partene å alligne primary completion date med estimert avtaledato.
Men jeg tror det er en fordel for forhandlingene om man kan vise til noen foreløpige resultater fra undersøkelsen som tyder på god effekt. Og det får vi jo håpe at de kan :slight_smile:

2 Likes

Det har vært kjent i markedet at en skal starte opp fase 1 ift inhalatoren (SIS), og i sist Q rapportering og prospektet ifm rep emisjonen står det at oppstart er i mars. Vil selskapet børsmelde når studiet rent faktisk starter?

Når det gjelder siste fasen i Swis 2, ble det børsmeldt når en fikk den endelige godkjennelsen og at oppstarten ville være i november. Det kom deretter ingen ny børsmelding når studiet faktisk startet…

Det er en såpass stor milepæl med oppstart av SIS (både for eksisterende og potensielle aksjonærer, forskningsinstitutter og andre interessenter) at jeg syns det hadde vært veldig naturlig å melde om oppstart + mer info om fast-track og hva det innebærer.

Oppstart av Swis i november hadde de vel allerede hatt et par børsmeldinger i forkant (blant annet godkjenning av etisk komité, nevnt på kvartalsgjennomgang osv.) som gjorde det ganske åpenbart de kom til å starte rundt november.

2 Likes

Vært stille fra SoftOx ledelsen. :sleeping:
Kan være like greit at de jobber hardt med produksjon og produkter.
Unngå sell on news, så når de kommer meldinger framover får SoftOx kursutvikling.

1 Like

Da er Aeris tilgjengelig på meny appen:

8 Likes

Enig med deg i at SIS (oppstart av fase 1) er en stor milepæl for selskapet, og at det er en informasjon som er riktig å børsmelde. Samtidig har dette også vært kjent gjennom flere børsmeldinger/rapporter/prospektet at en skal starte med studiet i mars…