Vi kan vel være enige om at ideelt sett så hadde man dokumentert alt slik alle landene ville ha det og fått det gjennom på første forsøk. Men det er tross alt så vidt jeg vet det første produktet SoftOx søker om slik godkjenning for så at det kan være forskjeller på hva som kreves i Norge, Sverige og Danmark som de ikke har fanget opp synes jeg ikke er veldig kritikkverdig. Sverige syntes jo tydeligvis det var bra nok. Da kan man ikke være helt ute og sykler når det gjelder kvaliteten på søknaden tenker jeg.
Er jo synd med alle forsinkelser men i et selskap hvor man jo er på vei over fra ren forskning og utvikling til produktifisering så tror jeg nesten man må legge inn slikt i planleggingen og forventningene. Ting tar alltid lenger tid enn de fleste forventer.
Ser man på kursen det siste året så ser man vel at den er preget av overdreven optimisme for ca et år siden, litt ørkenvandring da ting tar lenger tid enn mange trodde frem til nå og så går man nå etter hvert nå inn i en mer spennende fase igjen slik jeg ser det med godkjenninger og forhåpentligvis avtaler for desinfeksjon og resultater fra SWIS forsøket. Snakker om de nærmeste månedene da bare så det er klart (ikke uker).