Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Tror man må ha dekning på forhånd for hele overtegningen på Nordnet Zero. Kan hende en del ikke fikk da.

Tror ikke det stemmer dessverre, jeg regnet ikke med å få så mye overtegning så hadde bare dekning til ca 3 ganger, altså fikk minus i IKZ saldo pga 5 ganger tildelt . Måtte selge litt for å dekke minusbeløpet.

1 Like

Når er det vi får nevnte NON-aksjer i fleisen og skal være klar til å øke?

The Offer Shares are expected to be delivered to the subscribers’ respective VPS accounts on or about the 15 March, and be tradeable on Euronext Growth Oslo on or about 16 March 2021.

Legg til 1-2 dager så folk får solgt, og alt bør være ferdig til 18. - 19. mars ?

Med mindre Nordnet somler selvsagt.

1 Like

Jeg har ikke finregnet på beløpet jeg ser er trukket fra min zero i dag, men ser riktig ut

Er snakk om en økning på 14% og alle ble vel trukket i dag slik at de har måttet ha beløpet klart (eller ordnet det nå). Så jeg tror egentlig ikke det blir noen stor effekt når disse blir tilgjengelig. Alle har vel allerede aksjer de kan selge hvis de ønsker å redusere eksponeringen igjen også vil jeg tro.

5 Likes

Går ned til 57.5. En kjøper 2stk til 58kr. Sånn går dagene. :thinking:

Veldig greit å være ferdig med denne Emien nå! Får man håpe danskene kommer med svaret før mars er ferdig sammen med noen kontrakter. Vært hyggelig med en svensk en også snart eller har Kiilto noe enerett i sverige?

De som vil selge har gjort det når de visste nøyaktig tildeling - dvs. de bør ha justert i dag.

1 Like

Det som er sikkert er at tildelingen på 2,5x til 5x betyr at det har blitt endel penger fra aktive tradere borte fra etterspørselen. Samtidig, fint å se at det ble fulltegnet såpass nærme emi kurs. Det tilsier at støtten på 55 er stor.

1 Like

Godt å se flere større aktører (461mill omsettning 2019) har DAX Alkofri. Eskevis og hele paller.

Når kan vi forvente den endelige EU-Godkjenning igjen av desinfeksjon produktene?

I løpet av mars/april

1 Like

Fra Q4:
Conditional approval of our disinfectant products in the EU
We are now approaching approval from the EU on our disinfection product line. The Swedish
Chemicals Agency (Kemi) has evaluated and recommended approval of SoftOx Solutions’
disinfectant products for the Scandinavian markets, including Antivir™, SafeDes and EffectDes.
After hearing the Norwegian and Danish regulatory authorities, a final approval for
Scandinavia is expected late March, after which approval in each EU market can be pursued
on the local, country specific level. Preparations are already in progress for selected markets.
This is an important milestone for SoftOx and brings us one step closer to the goal of becoming
a significant player within disinfection and hand hygiene. We can now prepare for mutual
approval processes and launches in several European markets. With this conditional approval,
we are now in a position where our hand disinfection product will be in line with the EU
Biocidal Products Regulation and the EU Biocidal Products Directive, and we expect and hope
that the Norwegian Institute of Public Health (FHI) now will carry out an update of the Hand
Hygiene Guidelines to allow for hand disinfection products approved in accordance with the
EU’s new regulations.

Så skandinavisk godkjennelse forhåpentligvis i løpet av mars og så må man tydeligvis få godkjennelse fra hvert land i EU etter det. Men virker som det i praksis er samme søknad/søknadsprosess i de forskjellige landene så burde vel ikke være veldig mye jobb.
Hvor lang tid landene bruker på å behandle en søknad skal ikke jeg spekulere i.

2 Likes

Får håpe på at de har begynt å lært å skrive disse søknadene snart så de slipper å få de i retur, å må ettersende flere dokumenter og begynne fra prosessen fra 0 igjen

har ikke vært så lenge i denne aksjen. Har dette skjedd før?

Vil tru dagens besetning i SoftOx har vært med en stund i farma.

Tar heller ikke denne referansen.

Som videoen jeg la ut tidligere og viktigheten med å skrive søknaden riktig slik at det ikke ble noen spørsmål under behandling og dermed forsinkelser i en godkjenning.

Fra siste Q S.11
"Receive final confirmation from The Swedish Chemical Agency regarding the EU approval of SoftOx disinfectants after questions and comments from Danish Environmental Protection Agency "

Dette er vel det første produktet SoftOx skal få godkjent er det ikke det?

Man begynner uansett ikke prosessen på 0, det er kommentarer og spørsmål fra Norge og Danmark som må svares ut før de godkjenner.

1 Like