Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Når man puster med nesen (lært fra Buteyko), så blir det naturlig produsert/skilt ut nitric acid, som gir bedre oksygenopptak gjennom nesen. Så mulig den israelske nesesprayen bare syntetiserer denne prosessen?

Edit: kanskje ikke relevant i det hele tatt, men: Potential Immune Protective Effects of Nitric Oxide and Humming (buteykobreathing.nz).

1 Like

Ser at en mail for 4 dager siden har gått meg hus forbi:

"Hei, takk for mail.

Her er det nok snakk om søknad til regulatoriske myndigheter det er guidet på.

Med vennlig hilsen/Kind regards,

Kristine M. Rød

Økonomisjef/Finance Manager"

6 Likes

3 Likes

Nå stiger sikkert kursen :sweat_smile:

Utsolgt tenker jeg bare betyr at de ikke har på lager enda. 1 og 5 liter for Aeris er helt nytt, og neppe solgt en eneste enhet av enda.

2 Likes

Takk Aaleby - da fikk vi avklart det, og som JCP skrev kan en forhåpentligvis forvente oppstart i april/mai.

1 Like

Hvor mange dager er det igjen til «slutten av mars»?
Nå kommer vel snart EU-godkjenningen sammen med litt nye salgskanaler i Skandinavia

I Q rapporten i starten av februar sa de late March. I prospekt står det forventet eu approval i april. Kort tidsrom mellom de to så derfor litt merkelig at det er to ulike tider.

1 Like

Ligger i kortene at det kommer en avtale med noe i Tyskland når EU-godkjenningen foreligger. Tyskland ble nevnt flere ganger på Q4 pres og fra forrige live presentasjon sa Geir indirekte de har klare avtaler med flere selskaper fra forskjellige land. Dette kan også ses i sammenheng med den voldsomme positiviteten rundt hånddes og villigheten til å øke produksjonskapasiteten betraktelig i fjor. Derav møte “etterspørselen”. Spent på hvor mange av avtalene som nå utgår eller om de fortsatt gjennomføres.

Jeg vet ikke om dette er kjent, men SoftOX er listet opp som sponsor.

6 Likes

Tror du er inne på noe der, de fikk i tilegg Ose Water til å gjøre om maskinene til produksjonen på kort tid noe som skulle tilsi at de trenger mer kapasitet?

Coop-Med har over lengre tid jobbet opp mot selekterte kunder som skulle gi grunn til at de har fått til noe. De har meldt samtaler med noen av de største aktørene på flere markeder, så ser ikke bort fra det kan komme noe positivt her om ikke så lenge.

Enig i at Tyskland definitivt er prioritert. Det jeg aldri blir klok på er om det «kun» er Skandinavia som blir godkjent nå og om enkelte land krever ekstra godkjenning i tillegg. Blir uansett smal sak bare Eu-godkjenningen er på plass, men hadde vært gøy å se at det rullet ut nå.

Får de anbefaling fra IWGDF på SWIS er løpet virkelig lagt for noe veldig stort…(postet forøvrig om IWGDF for 10 dager siden men laber interesse å klikke på linken å lese om det ser jeg)

1 Like

Jeg skjønner at flere av investorene har fått “mettet” sitt kjøperbehov gjennom emisjonen - samtidig stusser jeg over at interessen for Softox, når en ser på omsetningen, ikke har vært lavere - til tross for at selskapet aldri har hatt mer spennende “på tapet” og innsiderne/ansatte hamstrer aksjer… Det positive er at det knapt er noen selgere som ønsker å selge på disse nivåene.

Jeg blir heller ikke skikkelig klok på Eu godkjenning.

Fra:Understanding BPR - ECHA

As in the previous directive, the approval of active substances takes place at Union level and the subsequent authorisation of the biocidal products at Member State level. This authorisation can be extended to other Member States by mutual recognition. However, the new regulation also provides applicants with the possibility of a new type of authorisation at Union level (Union authorisation).

Fra Softox Q4.
After hearing the Norwegian and Danish regulatory authorities, a final approval for
Scandinavia is expected late March, after which approval in each EU market can be pursued
on the local, country specific level. …
We can now prepare for mutual
approval processes and launches in several European markets.

Mulig godkjennelsen kan overføres direkte gjennom “mutual authorisation”, og at man da slipper å gjennomgå ny runde i valgte land. Men usikker.

Mutual recognition

If a company wishes to extend the national product authorisation to other markets, it can ask other Member States to recognise it. Companies can apply for mutual recognition either in sequence or in parallel.

To apply for mutual recognition in sequence, companies first need to get their product authorised in one Member State. After this, they can request other Member States to recognise this authorisation.

For mutual recognition in parallel, the company can submit an application for product authorisation in one Member State (called the reference Member State) and simultaneously ask other countries to recognise the authorisation as soon as it is granted.

In both cases, applications are submitted via R4BP 3. The mutual recognition process will take approximately five months from the validation of the application by the evaluating competent authority.

If the concerned Member Stetes do not agree to mutual recognition, the case will be referred to the coordination group, which has 60 days to seek agreement. The coordination group is a body formed by representatives of the Member States and the Commission.

1 Like

Jeg tror de mener at det er rimelig like godkjenningsprosesser i landene og at man dermed kan lage EN søknad man i praksis kan sende inn til de landene man ønsker å søke godkjenning. Lett å kjøre mange slike prosesser i parallell når de er så godt som like.

Der kom du med mer info ser jeg :slight_smile:
Da er det mulig de bare sender den inn til ett land og ber de andre utvalgte landene om å anerkjenne denne når den blir godkjent.

5 måneder var lang tid synes jeg.

SOFTOX SOLUTIONS AS HAS COMPLETED ENROLMENT OF SOFTOX WOUND IRRIGATION SOLUTION CONFIRMATORY STUDY (SWIS-02)

41 Likes

nice!

1 Like

De må vel nesten være ferdige her? Det er vel bare snakk om noen uker fra start til slutt, og meldingen her kommer jo når siste pasient ble innrullert.

10 dager til primary target fra innrulling.
Ny sjekk etter 17 dager.

1 Like