Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Jeg handler personlig kun på AKS men for SoftOx gjorde jeg et unntak og jeg tipper at det er mange andre som nå gjør tilsvarende - dvs tilgjengeliggjør midler for handling på Merkur. Ikke noen stor sak. Det ser man på volumet - det er ikke bare ferske investorer/tradere i Softox om dagen :slight_smile:

2 Likes

Er klar over forskjellene mellom kontoene. Har et lite knippe forskjellige selv. Det jeg tenkte på er en tendens til å forklare «uønskede» bevegelser med uerfarne investorer, «truseskvettere» etc. Men bra forklaringer! Takker.

1 Like

Nei i dag er det nok noen virkelig storfisker som har kjøpt. Kursnedgangen etter meldingen har jeg dog en misstanke kom som følge av de som ikke har forstått innholdet.

1 Like

Tenk hvordan markedet hadde reagert på tirsdag 14/4 om meldingen om innsidesalg på 40.000 aksjer kom på onsdag 8/4 etter at børsen var stengt. Da hadde vi fått ville spekulasjoner i hele påsken (i tillegg til spekulativ artikkeloverskrift i E24) og et massivt nedsalg hele tirsdagen. Nå kjøpte heldigvis Hans Petter Grette aksjer i går og informasjon om begge deler kom i dag og gav da en balanse i det hele. Han sitter igjen med en god gevinst og vi sitter med trygghet i innsidere som fortsatt kjøper til en god kurs.

4 Likes

Joda, for SoftOx har jeg ikke bare handlet utenfor ASK men også på Merkur som nok må ansees å være mer risikobetont enn når man handler på Access og hovedlisten. Det skyldes nok at andelen erfarne investorer er betydelig mindre på Merkur. Norevik har fått smertelig erfare av de to siste salgene av insidere. Salg som i realiteten ikke gjøres på grunn av manglende tiltro til SoftOx men av private årsaker.

Satser på at SoftOx blir notert på et mer seriøst sted i løpet av sommeren. Enn så lenge får man bare ta det som kommer med godt humør. Synd for dem som gir bort aksjene sine pga denne typen hendelser, men det er ikke meg det går ut over til syvende og sist.

1 Like

Her har vi ett bilde av 500ml. Vi ser prisen er 3.413,- for en 12-pack. Bildet er visstnok tatt fra webshoppen her: http://www.dahlemedical.no/ Vi får ikke tilgang siden vi ikke er kunder.
Dahle Medical AS er leverandør av medisinsk utstyr og forbruksmateriell til sykehus, offentlige og private helseinstitusjoner.

9 Likes

Altså kr 3413,- er det billig?
Syns det virker urimelig dyrt

1 Like

Under 300kr for en halvliter, synes ikke det er urimelig.

1 Like

Hmm trodde slikt var billigere, men det lover jo bra når prisene er i den leia :wink:

1 Like

285kr for en halvliter kan ikke være ille, når 100 ml koster 120kr på apoteket.

1 Like

Leste en artikkel der folk heller kjøpte sprit på polet for å desinfisere nå skjønner jeg litt hvorfor. :crazy_face:

1 Like

Som trønder, lager jeg heller slikt selv :slight_smile: Renser både det indre og ytre… :slight_smile:

1 Like

Da er det fint for oss opplyste å vite at Softox tar knekken på f.eks Norovirus, noe alkohol/sprit ikke gjør. Har man synlig tilsmussede hender/fingre nytter det heller ikke med sprit, da MÅ man vaske hendene med såpe og vann først før spriting. Etter som jeg har lest tar Softox des knekken på synlig smuss også noe som jo er en stor fordel der vann og såpe ikke er lett tilgjengelig.

Synes forøvrig det blir mye fokus på hånddesinfeksjonen, overflatedesinfeksjonen til Softox har kommet litt i bakleksa. I helsevesenet burde dette være særs interessant, da virketiden er 1 minutt, det beste i klassen! Pluss at det virker selv på synlig biologisk materiale, noe ikke sprit gjør, der må det tørkes av først for å ha full effekt. Virkon blir ofte brukt på operasjonsstuer for å vaske vekk blod og gørr på gulv, operasjonsbord etc, og da må stua stå i minimum ti minutter for å være sikker på at det er rent.

4 Likes

Det har du helt rett i og det er det som gjør produktet. For ikke snakke om at det er EN merket og det skal vel EU merkes ganske snart også.
EU som i CE

2 Likes

Hvilket produkt er hovedkonkurrent her?
Noe annet produkt som har noe tilsvarende testresultat mot virus?

Noen med link til noen gode innlegg som gir en beskrivelse av selskapet og produktene deres som bør leses?

1 Like

Lytt og lær. https://teams.microsoft.com/dl/launcher/launcher.html?url=%2F_%23%2Fl%2Fmeetup-join%2F19%3Ameeting_NmIzMGQyNjktY2IyZS00ZDYxLWIwYWYtZDk1YThhMWI2YjM5%40thread.v2%2F0%3Fcontext%3D%7b%22Tid%22%3a%22d02701f9-3b23-4b3f-8fce-29ed54632bf8%22%2c%22Oid%22%3a%220e4769c3-7b47-4dbd-a752-df8039f73395%22%2c%22IsBroadcastMeeting%22%3atrue%7d%26anon%3Dtrue&type=meetup-join&deeplinkId=874f6773-0ec4-40f7-836b-e3544b3162c6&directDl=true&msLaunch=true&enableMobilePage=true&suppressPrompt=true

1 Like

Det skal sies at apotekene tar null avanse på Antibac safedes 100ml p.t

1 Like

Er morsomt å tenke at de akkurat fikk kjeft for feilmerking så klarer de faen meg igjen å drøye med denne børsmeldinga…

Uryddig av selskapet å ikke ha kontroll på dette. Skal en prøve å trekke noe positivt ut av det, så må det være at innsidere i selskapet ikke er ute etter å sko seg på aksjonærene. Skulle en vært kynisk her som innsider, så måtte den optimale måten være å selge på onsdag før påske, børsmelde dette samme dag og deretter kjøpe tilbake på en langt lavere pris på tirsdag etter påske. Nå kan en si at dette var uryddig i henhold til børsregler - men det var ikke noe som gikk på bekostning av eksisterende aksjonærer. Vi må uansett forvente at dette blir ryddet opp i, slik at selskapet ikke får et frynsete rykte angående børsmeldinger. Totalt sett er jeg uansett veldig fornøyd med informasjonsflyten i selskapet!!

4 Likes