Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Som jeg fryktet litt i går. Pressen omtaler det negative rotet her og nesten ikke om selve caset. De som er negative til selskapet får bekreftet sine antagelser. Uheldig dette.

3 Likes

Men all reklame er god reklame :wink:

Det var teit at di ikkje fikk meldt det i tide, men det funket. 3 dager eller 3.5 dager, hva betyr det ift helsearbeideres og folks helse midt i en pandemi :man_shrugging:

2 Likes

Jepp, men E24 har fått ei ny hakkekylling. Kan bli interessant å følge med fra det holdet. Tror derimot at det blir litt som Trump, jo mere de hakker jo mer populær blir han

1 Like

Merkelig at intelligente hoder ikke klarer forholde seg til så enkle og grunnleggende regler som meldeplikt ved innsidesalg. Men de er vel som mange andre forskere, med hodet på ett sted. Men jeg har tro på selskapet.

1 Like

Ser at mangen holder kortene sine første timen, blir spennende å se hvordan det blir utover dagen :blush: friskt i minnet at det ble omsatt en mill aksjer igår. Ikkje noe som har forandret seg bortsett ifra nok en flåsete omtale fra e24 :smirk:

2 Likes

Det er ingenting flåsete med å rettmessig påpeke feil ved børsmelding.

Når de som sitter med aksjonærlister før åpning ser at innsider har solgt, og de ikke melder det før kl 14, så har noen fått en vesentlig fordel og sånn skal det ikke være.

Dette har ingenting med E24 å gjøre, selv om jeg skjønner at mange er «sure» på dem for å ha påpekt feilaktige børsmeldinger tidligere.

Her er det selskapet som må steppe opp og sørge for at de overholder regler.

9 Likes

[quote=“Abradinho, post:789, topic:9954”] rettmessig påpeke feil ved børsmelding.
[/quote]

Nei det er viktig og riktig, men omtalen, for eksempel;

" Softox-aksjen er opp mer enn 200 prosent så langt i år. Selskapet utvikler et hånddesinfeksjonsmiddel" (hvor er resten?).

Det ser jo ut som di har laget hjemmebrent på rappen bare for hypen sin del… det synes eg er flåsete.

1 Like

Jeg skjønner at du som aksjeeier gjerne vil ha mer positiv omtale av aksjen.

Men jeg ser ingenting feil med det som står der. Aksjen har steget 200%. Og den har steget 200% pga hånddesinfeksjonsmiddelet og Covid-19, ingen kan si noe annet.

Så er det helt sikkert mye annet bra med selskapet og ting de burde satt seg inn i, men når ikke finanspressen klarer å lage skikkelig journalistikk av de største biotek-selskapene på Oslo Børs, så kan man nesten ikke forvente at man skal få så veldig mye fra den kanten når det gjelder et lite biotek-selskap på Merkur.

Jeg er enig med deg i at hele bioteksektoren hadde fortjent mer omtale og kred for arbeidet som blir lagt ned (inkl SoftOx med deres alkoholfrie antibac), jeg har bare sluttet å forvente det. :grin:

3 Likes

Har vært nok “negative” meldinger fra SoftOx, nå forventer vi en positiv melding snart :crossed_fingers: :pray:

Får håpe de melder den riktig da! :joy::joy::joy:

1 Like

Blir feil samme f :rofl:

1 Like

Det skjer aldri :joy: eg håper bare kona får produktet fort som f, begynner å bli sår selv, men ikkje på hendene mine

3 Likes

Skjønner hvorfor du har forelsket deg i SoftOx, ja… :joy::joy:

3 Likes

Det ligger jo i kjærligheten for di som tar vare på oss når uhell eller alder krever sitt. :innocent: og hms bør ikkje undervurderes, spesielt ikkje i helsesektoren.

Investtech stokker om – anbefaler ti aksjer

6) SoftOx Solutions (SOFTOX-ME.OL) – 15. april 2020. Siste sluttkurs: 97,50 (4,50)

SoftOx Solutions har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer fortsatt sterk utvikling, og aksjen har nå støtte ved eventuelle reaksjoner tilbake mot taket i trendkanalen. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres.

Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 23,00 kroner. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Volumet har økt vesentlig i det siste. Dette vitner om økt interesse for aksjen, kanskje grunnet fundamentale nyheter. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

3 Likes

Nå tapper hun Antibac i fabrikken: – Jeg har hatt én fridag siden vi begynte

RINGEBU
Gudveig Dalbak er i gang med ny virksomhet på Frya. - Vi har fått mange forespørsler om tapping som vi har måttet si nei til, sier hun.
Gudveig Dalbak er i gang med ny virksomhet på Frya. - Vi har fått mange forespørsler om tapping som vi har måttet si nei til, sier hun. Foto: Einar Almehagen

Av Kari Utgaard
Publisert:17. april 2020, kl. 13:24
I fjor etablerte aloe vera-gründer Gudveig Dalbak et nytt selskap på Frya. Nå har koronaviruset fått fart på virksomheten.

På Frya tappes det nå hånddesinfeksjonsmiddel på oppdrag for det medisinsk-teknologiske selskapet SoftOx Solutions AS, som har utviklet en type hånddesinfeksjonsmiddel uten alkohol. Produktet skulle egentlig lanseres til sommeren. Men så kom koronaviruset.

Nå tappes det 5.000 flasker Antibac om dagen i fabrikken på Frya, der Gudveig Dalbak i en årrekke har produsert egne aloe vera-produkter under merkenavnet Essenza.

– Jeg har hatt én fridag siden vi begynte å tappe, sier 64-åringen, som foreløpig baserer seg på innleid hjelp.

På sikt håper hun at tapperiet kan gi nye arbeidsplasser.

Dalbak etablerte selskapet Multitapping i fjor. Målet har vært å utnytte tappeanlegget til ny virksomhet. Det finnes få slike tapperier i Norge, og de fleste er rettet mot store kunder. Dalbak mener det ligger et stort potensial i å tilby leietapping for mindre aktører.

Både Ringebu kommune og Innovasjon Norge har støttet prosjektet.

Avtalen som er inngått med SoftOx er selskapets første.

Direktør for kommunikasjon og forretningsutvikling i SoftOx, Dag Abrahamsen, sier til GD at den store etterspørselen etter hånddesinfeksjonsmidler gjorde at oppstarten ble framskyndet.

Det lille tapperiet på Frya ble valgt for å kunne komme raskt i gang.

Abrahamsen kan ikke si noe nærmere om framtidig produksjon på Frya.

– Men det er ikke noe som tyder på at samarbeidet blir kortsiktig, sier han.

Gudveig Dalbak håper å få til en langsiktig avtale.

SoftOx samarbeider med KiiltoClean, som har kjøpt opp Antibac, og den alkoholfrie hånddesinfeksjonen markedsføres som et Antibac-produkt. Salget startet onsdag 1. april. Ifølge Finansavisen har SoftOx aksjen hatt størst oppgang på Oslo Børs hittil i år.

(artikkel i Gudbrandsdølen Dagningen nå)

10 Likes

Väldigt stabila två dagar trotts meldinger som kan tolkas väldigt negativt. Det visar styrka tycker jag.
Själv gick jag både ur aktien och in på nytt idag med egentligen en allt för stor andel. Men har både feeling och tycker det är mycket som visar att detta kan bli bra, riktigt bra.
Bra signal är att man ser fysisk produkt ute i handeln såsom Apotek1 och grossister. Mega snabbt agerande av SoftOx.
Nu är det bara hoppas på mindre negativ PR och fina PM framåt.
Har såklart själv köpt Safedes och tycker den är bra. Lukten är nada problem. Klor lukten gör mer att det känns som är i syden än den starka sprit lukten :blush:

5 Likes

Er ASP her?

Ja ASP finns här