Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

HåndSPRIT :laughing:

1 Like

Må ju säga timing är god här då det verkar vara SoftOx sin Safedes som är det som kommer in som desinfektionsmedel på Apotek 1

3 Likes

Håndsprit som ikke er sprit :wink:

3 Likes

Fikk nettopp handlet siste flasken på Laksevåg Apotek 1. Den selger tydeligvis godt.

7 Likes

Bare apotek1 som selger? fant den ikke på vestkanten

2 Likes

Tror det. Men etter min erfaring er det slett ikke sikkert å få tak i den hos Apotek 1 heller.
Nå tror jeg ikke dette bare skyldes at SafeDes er blitt populær, men det faktum at det ikke har vært mulig å oppdrive desinfeksjonsmidler siden midten av mars. Så det er nok et rimelig stort udekket behov i markedet.
Men SafeDes får tydeligvis en flying start, også for privatpersoner. Tror nok det var et smart trekk av ledelsen å fremskynde produksjonsstart, samt å ligge frempå med å oppgradere produksjonsvolumet så raskt som mulig. Får de EU godkjennelse og de skal starte opp levering med en prosuksjon på 45k flasker pr dag, vil de uansett komme bakpå fra dag en. Håper de allerede sonderer markedet for aktører som kan bidra til å skru opp produksjonsvolumet ytterligere så raskt som mulig.

5 Likes

Hvis du som aksjonær i SoftOx ønsker å gjøre noe direkte for selskapet, så er det bare å gå på LinkedIn og like og dele denne posten. :slight_smile:

https://www.linkedin.com/posts/yana-a-eganova_softox-activity-6656241327010918400-MRBq

4 Likes

Ny innleid COO i Softox, ser bra ut:

Nytt fra SoftOx

Følgende endring I styrets sammensetning meldes.
Kristian Almås har besluttet å tre ut av styret, dette med begrunnelse i prioriteringer knyttet til andre deler av hans forretningsvirksomhet. Etterfølger vil bli valgt på neste generalforsamling. Vi benytter anledningen til å takke Kristian Almås for viktig bidrag i selskapets oppbygging.

SoftOx har styrket teamet med følgene innleide personer i ledergruppen

Dr.ing. Arnar H. Kristjansson, Chief Operation Officer (COO)
Arnar har internasjonal erfaring innen medtech industrien i stillinger som COO, CTO og Global Product Manager. Han har også jobbet som fast ansatt, konsulent og interim leder i flere industrier - bl.a. Olje og Gass, Biotech, bilindustri og finans. Han har vært extern sensor og undervist på BI og vært mentor for mange startup bedrifter hos Aleap og StartupLab.

Arnar har Dr.ing. grad innen Design Engineering fra NTNU, MSc innen Production Management fra Chalmers Tekniska Høgskola og Dipl.ing. innen Industriell Økonomi (Wirtschaftsingenieurwesen, Maschinenbau) fra TU Berlin. I tillegg har han vært Visiting Scholar i Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Dag Abrahamsen, Communication and Business Development
Dag er en «Executive Consultant», med lang erfaring innen forretningsutvikling, PR og myndighetskontakt.

Han har mer enn 30 års erfaring legemiddelbransjen fra både små og store selskaper innen Pharma, Med Tech og BioTech. Han er spesialist innen Market Access, refusjon og forretningsutvikling innen denne sektoren. Han har også jobbet med en rekke ulike pasientorganisasjoner.

Dag har et bredt nettverk både i Norge og internasjonalt. Dag har også bistått internasjonale klienter inn mot regjeringer og parlament i mange ulike land.
Utdanning; Jusstudier ved Universitetet i Bergen, samt International Business Management, International Business Strategy og Organisasjonspsykologi ved BI.

Financial Manager
På grunn av svangerskapspermisjon har SoftOx har leid inn Financial Manager fra BDO. Vedkommende er utdannet ved Norges Handelshøyskole i Bergen (NHH) og har flere års erfaring innen økonomistyring i flere større selskap.

3 Likes

Virker ikke som det blir godt tatt i mot akkurat nå som jeg ser på kursen… :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Spørsmålet man må stille seg er hvorfor han velger å tre ut nå før GF. I morgen får vi se hvor omsetningen forrige torsdag tok vegen - 1 million aksjer byttet hender. Skulle et nedsalg av KA komme frem der kombinert med at han trer ut av styret tror jeg vi får en massakrering av kursen.

Co-funder, styremedlem, og største eier ut på en liten uke. Grøss og gru…

1 Like

Noen meninger rundt Softox akkurat nå?

Tolker dagens nyhet som at selskapet satser på mer profesjonell drift i den meget spennende fase de nå har entret. En går ut, to nye leies inn. Dermed blir ikke selskapet overadministrert, samtidig som driften legges opp til internasjonal ekspansjon.

1 Like

Helt enig i det du sier, men aksjen agerer veldig negativt. Virker som tradere som morrer seg litt her nå

Tydligen så är denna meldinge OCKSÅ fel merket

Er det ikke at han ikke tar gjenvalg? I så fall ser jeg ikke noe problemer med det. Han går ikke av før genfors da.

Jeg syns det var negativt at han fratrådte (meldingen ligger på brønnøysund)…hadde vært mer stuerent å vente til generalforsamlingen. Her er det tydelig at man har vært uenige innad i styret (spør du meg).

Ned igjen til 60 for gap-fill?

1 Like

Han går vel på dagen slik som jeg tolker det? Hvis ikke burde de ha skrevet at han ikke tar gjenvalg.

Spørsmålet er jo hvorfor han nå velger å gå av, hva krangler disse brødrene om?

Kanskje han innser at hans egen aksjebeholdning vil tjene på at han fratrer for å gi plass til noen som i større grad evner å få selskapet ut i verden?

1 Like