Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Så stille som det er her så får vi nok et solid løft i dag :wink:

Jeg kjøpte i går, fornøyd med det, det var den 6. røde dagen :smiley:

2 Likes

Forsøk å holde ut til SWIS-data.

Ellers er det bare å observere, igjen, hvordan denne aksjen knapt øker i volum / verdi sammenlignet med selv andre bioteks på OSE, etter hvert som de kliniske løpene går fremover. Ref. poenget mitt om at fokuset på desinfeksjon har slått beina under hva som ville vært en normal biotek-utvikling.

3 Likes

Får meg til å tenke på inlegget til Boblegutten og LOA som nå vil være langt, langt over dagens kurs med bare SBE.

Enormt marked som er estimert til 11 milliarder dollar globalt, se slide 33 fra 2020 presentasjonen. Her har selskapet et studie i pre-klinisk fase, der oppstart i fase 1 er forventet i løpet av 2021. Fra siden jeg har lenket til er LOA for infeksjonsykommer 19.1%, dette er også uthevet på 2020 presentasjonen, slide 15. Siden det fortsatt er i pre-klinisk fase er LOA her satt til 15%. Her er også peak penetration satt til 0.03. Leker man seg med høyere LOA og peak penetration blir det raskt et veldig høyt kursmål også for dette området. Det er antatt at produktet når markedet i 2023. Med tanke på at salgskurven som er brukt gir dette prouktet et salg på 308 mNOK første år, burde nok dette vært justert vesentlig lavere særlig de to første årene. Potensialet for dette produktet er uansett skyhøyt.

1 Like

Ser man på artikkel ser man at Soft får tilgang til svært gode laboratorier gjennom FFI.
For litt ekstra fordypning, i og med at Soft havner inn under CBRNE (ut fra det man kan lese), kan man lese litt om de avtalene som er listet nederst i artikkel.
Mulig det er gjennom avtalene at man kan finne finansiering.

FFI deltar aktivt i internasjonalt forskningssamarbeid, blant annet gjennom EU, European Defence Agency (EDA) og Nato. Særlig viktig er de to strategiske samarbeidsavtalene Strategic Mutual Assistance in Research and Technology (SMART) mellom Norge og Nederland og Anglo-Netherlands-Norwegian Collaboration Project (ANNCP) mellom Norge, Nederland og Storbritannia.

Avtalene bidrar til å sikre et tett forsknings- og utviklingssamarbeid om felles problemstillinger innenfor CBRNE. I tillegg deltar vi aktivt i bilateralt forskningssamarbeid med våre internasjonale søsterorganisasjoner innenfor CBRNE forsvarsforskning, blant annet

• US Army Combat Capabilities Development Command (CCDC) – Chemical Biological Center (CBC) i USA,
  • Defence Science and Technology Laboratory (DSTL) i Storbritannia, og
  • Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI) i Sverige.
8 Likes

Ser ut som de som skal ut er ute nå. Håper vi får en jevn stigning framover. :pray::slightly_smiling_face:

På hvilket grunnlag drar du den konklusjonen?
For meg ser det fortsatt ut som mangel på kjøpsordrer.

Absolutt. Denne aksjen og caset som sådan er fullstendig fritt for interesse og/eller innsikt fra markedet. Det er på overtid at SB1 tar opp dekning, slik at flere enn 15 forumnisser her inne forstår at dette handler om mye mer enn AntiBac.

På samme vis som kjøperne er fraværende, vil det knapt være aksjer til salgs når volum omsider kommer inn i aksjen.

17 Likes

Vært inne i over ett år nå og kjenner litt frustrasjon ja men samtidlig ønsker jeg personlig at den dekningen kan vente litt til mer har falt på plass. Gjerne svar fra SWIS, og forhåpentligvis snur svenskene etter klage. Sånn midten av Mai burde vi ha mye mer klart og da kan det smelle skikkelig slik at de traderne som har kjørt ned kursen ryker på en vanvittig smell med å solgt ned kursen…!

1 Like

Tror det er sunt og godt for topplokket å lære seg til å ha fokus på ballen aka det fundamentale og mer eller mindre glemme kursen om man sitter langsiktig i Softox. Reprising kommer om selskapet leverer varene og man vil få som fortjent til slutt, men å ha en formening om når har vist seg som en særs vanskelig øvelse.

4 Likes

Jeg tar heller dekning og som oppdateres etter hvert som mer faller på plass. SB1 klarte fint å etablere dekning av feks. Nordic Unmanned i en tidlig fase, så hvorfor i alle dager ikke her.

3 Likes

Vet ikke men antar Softox som selv har bestilt denne analysen så mulig de vil holde tilbake til bekreftende svar fra SWIS? Kan egentlig virke som om den var planlagt å komme i forbindelse med EU godkjenningen som dro ut på tid og som nå ble trukket tilbake.

Ganske sikker på at det er en del av pakken fra SB1 når de velges til å gjennomføre emi. Det ble jo sagt at dekning skulle komme i Q1, og den burde komme uavhengig av om trigger X, Y eller Z er innfridd. Det er fint mulig å starte dekning av dette caset (for eksempel med referanse til @Boblegutten),

1 Like

Skal man bruke @Boblegutten sitt regnestykke nå etter SIS og SBE starter opp snakker vi om ett helt annet kursmål,… skyhøyt…Mulig de vil ha mer hold i sysakene da det er snakk om så enormt potensialet at de nå vil ha bekreftet SWIS og teknologien først?

1 Like

Stress ned, fantastisk å kunne få påfyll på dette nivå, vi vet jo at før eller siden så kommer saueflokken :wink:

Det er virker som det er ganske standard blant analytikere å ikke tillegge verdi for pre-kliniske studier. Dette gjelder også i stor grad fase 1 studier. Det er dermed ingen garanti for at SB1 vil tilegge SIS eller SBE noen verdi i sine regnestykker, når de publiserer analysen. Samtidig synes jeg de hadde et veldig grundig emisjonsprospekt, så de er definitivt klar over de store potensialet i disse produktområdene. I analysen satte jeg bevisst en ganske høy LOA i forhold til at produktene var i pre-klinisk fase, siden jeg synes selskapet hadde gitt gode signaler om oppstart i fase 1 allerede. Sånn sett anser jeg ikke LOA som særlig mye høyere etter de meldingene som har kommet, og dermed ingen stor verdidriver. For min del kan SB1 gjerne drøye analysen til SWIS-02 resultatene, EU-godkjenning, og HINAS anbudet er avklart, så kan man plukke aksjer frem til dette

8 Likes

Ut fra det jeg kan skjønne fra meldingene er det disse 3 som har anbefalt Softox å sende klage på vedtaket fra svenskene. Vi får bare håpe det fører frem.

image

8 Likes

Det blir interessant å følge med på om vi får nyheter knyttet til EU godkjenningen før sommeren - eller om vi må vente på nyheter først til høsten (senest nov?)

Det var en positiv melding vi fikk i dag - kanskje ikke veldig overraskende, men likevel en risiko som nå er “tatt ned”. Fin pressemelding fra FFI i går - men det som gjør at kursen likevel ikke stiger, tror jeg, skyldes at det fortsatt vil ta en stund før vi ser noe overskudd, tar tid før inntektene vil komme (mens en må påregne en del kostnader til studier (også ift FFI i første omgang)).

2 Likes

Tok en lyttepost på 52.

1 Like

Kursen vil gå på (gode) data fra studiene. Allerede nå i Q2 får vi data fra siste, klinisk bekreftende fase (!) for SWIS-2.

Sånn sett ligger det nå an til at reprising begynner med data, og ikke EU-salg slik man i utgangspunktet kunne forvente.

Og, igjen, så er det en gang slik at det er data og økt sannsynlighet for markedsgodkjenning som driver kursen i biotek på utviklingsstadiet.

Man må ikke «vente på overskudd» for at et biotek skal reprises. MEN, her har man noe så sjelden som et selskap som i hadde som mål å finansiere egen utvikling, tilnærmet fra dag én. Målet var cash-positiv i 2021. Takket være offentlig molbo forblir dette et mindre realistisk scenario.

Poenget er at vi innen utgangen av året vil vite såpass mye mer om det kliniske potensialet / markedssannsynligheten for de ulike studieløpene, at et overskudd (eller ikke) blir mindre viktig for kursen.

18 Likes